Aug 2, 2015

Beneficiile Pătrunjelului Asupra Sănătății

Categories: Tags:

Patrunjelul este foarte popular în cele mai multe rețete, în special cele care necesită ornare. Nu numai că este nutritiv, dar este încărcat cu numeroase beneficii pentru sanatate. Beneficiile și utilizările pătrunjelului datează încă de acum 2000 de ani. Aceasta planta a fost utilizată popular pentru proprietatile sale medicinale. Cuvântul pătrunjel derivă dintr-un cuvânt grecesc care înseamnă ‘țelină de piatră’. Patrunjel a fost considerat a fi o planta sacră, care a fost utilizată pentru a decora morminte. A fost de asemenea, utilizat ca medicație în tratarea diferitelor afecțiuni. Romanii au fost primii care au utilizat pătrunjelul pentru ornarea alimentelor. În zilele noastre, pătrunjelul este folosit pentru ornare, pentru beneficiile asupra sănătății și valoarea sa nutritivă.

 

Tipuri de pătrunjel

 

Multe persoane nu cunosc faptul că există mai multe varietăți de pătrunjel.  Cele mai cunoscute sunt cel cu frunza plată și cel cu frunza ondulată care sunt de obicei utilizate de către bucătari, pentru ornare. Patrunjel italian este caracterizat prin frunzele divizate în profunzime și plate, în timp ce pătrunjelul de Hamburg este creț și cu aspect de mușchi verde. Diferitele tipuri de pătrunjel au diverse beneficii asupra sănătății, dar cele mai multe dintre ele sunt utilizate pe scară largă în scopuri medicinale.

 

Valoarea nutritivă a pătrunjelului

 

Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamina K, vitamina A, beta caroten, vitamina C, fier, și acid folic. Aceasta explică de ce patrunjelul a câștigat pretutindeni atât de mult popularitate în rândul nutriționiști și bucătarilor. De asemenea, conține alte vitamine și minerale și este slab caloric, deși este o sursă majoră de nutrienți.

 

Beneficiile pătrunjelului asupra sănătății

 

Patrunjelul este cunoscut pentru ornarea supelor, tipurilor de carne, și o gama diversificata de preparate. Acestea nu sunt singurele beneficii ale pătrunjelului; există numeroase alte beneficii asupra sănătății. Pătrunjelul poate fi folosit sub formă de ceai în diferite probleme de sănătate cum ar fi flatulența, dispepsia și tulburările menstruale. Frunzele de pătrunjel, rădăcinile și semințele sunt cunoscute ca având proprietăți curative și ajută în tratarea diverselor afecțiuni. Patrunjelul italian este cel mai frecvent utilizate tip de patrunjel, care este cunoscut pentru proprietățile sale curative, fiind utilizat în scopuri terapeutice. Iată cele mai populare beneficii asupra sănătății ale pătrunjelului.

 

Scade tensiunea arterial

 

Pătrunjelul este cunoscut pentru scăderea tensiunii arteriale, reducând astfel riscul bolilor care pot fi cauzate de tensiunea arterială ridicată. Pentru scăderea presiunii arteriale, includeți o cantitate rezonabilă de pătrunjel, în dieta dumneavoastră, în mod regulat.

 

Stimulează sănătatea rinichilor

 

Pătrunjelul ajută la eliminarea sodiului și apei; astfel prevenind retenția apei și sării în organism și îngustarea vaselor de sange.  Consumul regulat de pătrunjel ajută, de asemenea,  la înărirea vezicii urinare și previne pietrele la rinichi.

 

Inimă sănătoasă

 

Acidul folic prezent în pătrunjel este responsabil pentru promovarea sănătății cardiovasculare. Acidul folic ajuta la conversia homocisteinei în molecule inofensive reducând astfel riscul de accident vascular cerebral si atac de cord. Homocisteina este o moleculă ce poate afecta vasele de sânge în cazul în care se află la un nivel ridicat. Patrunjelul este, de asemenea, cunoscut a fi bun pentru curatarea vaselor de sange, întrucât acesta dizolvă depozitele lipicioase din vene. Pentru o inimă sănătoasă și menținerea elasticității vaselor de sânge, consumați pătrunjel. Nivelurile ridicate de vitamina C prezente în pătrunjel previn, de asemenea, osteoartrita și un tip de artrită reumatoidă numită poliartrită inflamatorie.

 

Scapă de respiratia urat mirositoare, vânătăi și surzenie

 

Patrunjel conține clorofilă, care este responsabilă pentru neutralizarea mirosului respirației. Planta este, de asemenea, binecunoscut să ajute la tratarea vânătăilor și surzeniei. Alte afecțiuni pe care pătrunjelul le poate trata, includ: problemele digestive, anemia, diareea, calculii biliari, guta, înțepăturile de insecte, congestia ficatului și multe alte afecțiuni.

 

Scăderea în greutate

 

Vă luptați cu greutatea și căutați o metodă de a scăpa de câteva kilograme? Pătrunjelul poate fi răspunsul la problema dumneavoastră. Conform unui studiu efectuat, pătrunjelul este slab în calorii și vă poate ajuta să scădeți în greutate.

 

Prevenirea tumorilor

 

Consumul de pătrunjel este util în prevenirea tumorilor, intrucât acidul folic prezent în plantă joacă un rol important in diviziunea celulara corectă. Previne diviziunea celulară anormală și rapidă care cauzează cancer, în special colon și colul uterin. Antioxidantii si flavonoidele din patrunjel sunt, de asemenea, benefice pentru prevenirea tumorilor și a cancerului.

 

Alte utilizări și beneficii ale patrunjelului includ: tratarea problemelor gastrointestinale și infecțiilor tractului urinar. Utilizați patrunjelului pentru ornarea felurilor de mâncare, pentru o viață fericită și sănătoasă.

Beneficiile Asupra Sănătății Aduse de Consumul Fructelor Acai Berry

Categories: Tags:
Aceste fructe acai de culoare violet închis sunt fructe asemenea strugurilor și pot fi culese din palmierii acai. Palmierii se găsesc în toată America de Sud, în special în zonele limitrofe râului Amazon. Pomii pot atinge o inaltime de 12 până la 24 de m, fără ramuri.
Fructele de acai contin compusi polifenolici antocianinici, cum ar fi:
  • Cianidin-3-galactzida (C3G)
  • Delfinidina
  • Acidul ferulic
  • Petunidina
  • Resveratrolul
Conțin de asemenea, proantocianidine (tanini condensati) precum:
  • Acidul elagic
  • Epicatehina
  • Acidul protocatechuic
Sunt, de asemenea, bogate și în:
  • Antioxidanți
  • Vitaminele A, B1, B2, B3, C, și E
  • Omega 3, Omega 6, și Omega 9
  • Calciu
  • Fier
  • Potasiu
  • Electroliți
  • Minerale trasoare
Dintre toate fructele care au fost clasificate și testate pentru capacitatea de absorbție a radicalului oxigen sau scorul ORAC, fructele de acai au obținut cel mai mare scor.
Acest fruct care abundă în antioxidanți, a fost utilizat de secole pentru stimularea sistemului imunitar, pentru vindecare și aport de energie. Fructele acai sunt înrudite cu afinele și coacăzele. Conform studiilor efectuate, fructele acai pot avea capacitatea de a ajuta la prevenirea anumitor boli care sunt legate de degradarea oxidativă, și au multe alte beneficii asupra sănătății:

1. Ajută în combaterea cancerului

Un studiu farmaceutic efectuat în martie 2010 sugerează faptul că fructe acai consumate au ajutat la inhibarea creșterii cancerului esofagian în randul șobolanilor. Cercetatorii au raportat faptul că acest lucru se datorează nivelurilor mari de antioxidanți din fructele acai. Studiul a fost realizat folosind șapte diferite tipuri diferite de fructe, toate dovedind același efect în prevenirea cancerului, ceea ce indică faptul că fructele acai au același efect în prevenirea cancerului, comparativ cu alte fructe de pădure.
 

2. Stimulează sistemul imunitar

Departamentul de Comunicații Agricole al Universității A&M din Texas a efectuat un studiu în 0octombrie 2008, care a relevat faptul că antioxidanții derivat din sucul si pulpa fructelor acai pot fi absorbite cu succes de către organismul uman. Antioxidanții, care de obicei sunt sub forma vitaminelor și mineralelor, acționează pentru a proteja celulele sistemului imunitar de radicalii liberi din organism. Astfel, antioxidanții fructelor acai pot oferi aceleași beneficii ca și celelalte fructe de pădure.
 

3. Lupta împotriva radicalilor liberi care pot provoca boli

Fructele acai conțin niveluri ridicate de antocianină care ajută la eliminarea radicalilor liberi ce pot cauza boli precum cele de inimă. Antocianina poate ajut, de asemenea, la căderea colesterolului din sânge prin dislocarea unei părți a colesterolului cu densitate joasă LDL de pe pereții arterelor, scăzând riscul de arteroscleroză, atac de cord si accident vascular cerebral.
Fructele acai conțin, de asemenea, un nivel ridicat de steroli vegetali care actioneaza ca un vasodilatator, care ajută la relaxarea vaselor de sânge pentru a reduce tensiunea arterială, opri formarea cheagurilor de sange care ar putea rezulta în atacuri de cord si accidente vasculare cerebrale, și în special pentru a îmbunătăți circulația sângelui și oxigenarea.
 

4. Reduce riscul de declin cognitiv

Analiza Nutriției Clinice și Îngrijire Metabolică din ianuarie 2009 a relevat faptul că fructele de pădure care conțin cantități mari de oxidanți, precum fructele de acai, ajută la susținerea funcțiilor cognitive în rândul animalelor în vârstă. Se consideră că anumiți antioxidanți relaxează semnalele neuronale legate de stres și ajută la menținerea capacității și a sănătății generale a neuronilor, în procesul de îmbătrânire. Așadar consumul regulat al fructelor de acai, bogate în antioxidanți, este util în prevenirea declinului cognitiv legat de îmbătrânire.
 

5. Îmbunătățește sănătatea pielii

Este cunoscută legătura dintre antioxidanți și sănătatea pielii. Uleiurile derivate din fructele acai sunt de obicei folosite în produsele cosmetice moderne, întrucât antioxidanții care se găsesc în ulei, ajută la ameliorarea iritațiilor și cuperozei și hidratează pielea. Consumul fructelor de acai poate oferi pielii o strălucire remarcabilă, plină de sănătate.
 

6. Ajută digestia

S-a constatat faptul că fructele de acai ajută la detoxifierea organismului; ajută la curățarea sistemului digestiv al organismului și elimină toxinele dăunătoare acumulate. Fructele de acai conțin, de asemenea, mari cantități de fibre care ajută la absorbția nutrienților și în digestie. Fibrele ajută la reglarea tranzitului intestinal, micșorând riscul constipației și al altor probleme digestive. Persoanele care suferă de diaree își pot regla tranzitul intestinal prin consumul de fructe acai și alte alimente bogate în fibre.
 

7. Îmbunătățește sănătatea celulară și metabolismul

Antioxidanții care se găsesc în fructele acai sunt constituie de departe cel mai important aspect, întrucât aceștia pot încuraja metabolismul și funcționarea sănătoasă a celulelor. Aceștia scad riscul morții nesănătoase a celulelor sau apoptoza și cresc eficiența ratei de absorbție celularp și transformarea ulterioară în energie valoroasă.
 

Top 10 alimente sanatoase pentru arterele dumneavoastră

Categories: Tags:

Bolile cardiovasculare reprezintă unele dintre cauzele principale ale morții, în secolul 21. Acestea sunt cauzate de stilul de viață modern și de mâncărurile procesate nesănătoase care blochează arterele. Există, de obicei, depuneri de colesterol, calciu și deșeuri celulare în pereții interiori ai arterelor. Ca rezultat, persoanele afectate au dificultati de respiratie si dureri in piept. Bolile cardiovasculare sunt ucigași tăcuți. Din fericire, combinația potrivită de alimente poate proteja și de a preveni apariția bolilor. Alimentele prezentate în cele ce urmează, reprezintă soluția pentru arterele dumneavoastră.

 

Alimente sănătoase pentru artere:

 

1. Uleiul de măsline

Din vremuri imemoriale, uleiul de măsline a fost preferat,  datorită conținutului de grăsimi monosaturate, ceea ce înseamnă că aceste grăsimi nu oxidează. Oxidarea este ceea ce cauzează lipirea grăsimilor comune de pereții arterelor, ducând la formarea plăcii.

 

2. Roșiile

Rosiile sunt o sursa buna de un antioxidant cunoscut sub numele de licopen carotenoid. Acest antioxidant este o substanță puternică care s-a fost dovedit a fi util în reducerea riscului de ateroscleroză.

 

3. Strugurii

Strugurii conțin o subsanță cunoscută sub denumirea de flavonoide. Flavonoidele ajută la prevenirea oxidării lipoproteinelor cu densitate joasă, denumite în mod uzual, colesterol rău. Colesterolul rău sau LDL este responsabil pentru formarea plăcii înăuntrul pereților arterelor.

 

4. Fructele de pădure

Fructele de padure, în special cele colorate, sunt bogate în antioxidanți, denumiți anterior flavonoide. Flavonoidele sunt cruciale în prevenirea rigidizării arterelor precum și formării plăcii din interiorul pereților arterelor.

 

5. Merele

Zicala ‘un măr pe zi….’ este un truism în acest sens. Merele conțin o fibră solubilă, cunoscută sub denumirea de pectină. Pectina este utilă în combaterea acumulării de colesterol în organism.

 

6. Usturoiul

Usturoiul este cunoscut pentru capacitatea sa de a împiedica calcifierea arterei coronare. Acest lucru se referă la depunerea de calciu în pereții arterelor, un precursor al formării plăcii.

 

7. Spanacul

Personajului Popeye din benzile desenate, nu greșește cu spanacul. Este bogat în acid folic și potasiu, cajută la prevenirea creșterii tensiunii arteriale. În polus, spanacul este de asemenea, o bogată sursă de luteină. Luteina este utilă în organism pentru prevenirea atacurilor de cord prin pastrarea arterelor curate, fără colesterol.

 

8. Peștele gras

Peștele gras include somonul, codul și macroul. Aceste specii, printre altele, sunt bogate în acizi grași Omega 3. Aceste uleiuri sunt utile în prevenirea coagulării, deoarece acest lucru ar putea provoca blocajul in artere și în cele din urmă atacul de cord.

 

9. Ceaiul verde

Ceaiul verde este preferat altor ceaiuri datorită beneficiului flavonoidelor antioxidante. Flavonoidele  sunt utile întrucât îmbunătățesc pereții celulelor sângelui, reducând astfel riscul bolilor de inimă, precum atacul de cord.

 

10. Rodiile

Rodiile sunt fructe bogate în antioxidanți. Antioxidanții ajută la prevenirea întăririi arterelor.

Beneficiile turmericului asupra sănătății

Categories: Tags:

Turmericul este o plantă cunposcută de asemenea, sub alte denumiri, cum ar fi curcuma longa și ‘regina condimentelor’. Turmericul este utilizat la pregătirea alimentelor. Privind numeroasele alte utilizării și beneficii ale acestui condiment, nu putem să nu observăm motivul pentru care acest condiment auriu este într-adevăr ‘regina condimentelor’. Să aruncăm o privire mai atentă asupra numeroaselor beneficii ale acestui condiment.

1. Luptă împotriva cancerului  
Turmericul este util în prevenirea unor tipuri de cancer precum cel de prostată, distrugând celulele canceroase. Cercetările au arătat faptul că turmericul conține anumite componente care protejează celulele organismului împotriva tumorilor induse de radiații. Mai mult decât atât, turmericul protejează împotriva celulelor canceroase precum cele care cauzează leucemia cu celule T, cancerul de colon dar și cancerul mamar.
2. Ameliorează artrita
Turmericul are calități antiinflamatorii pentru tratarea osteoartritei și artritei reumatoide. Antioxidanții conținuți de această plantă distrug radicalii liberi din organism. Radicalii liberi sunt responsabili de distrugerea celulelor sănătoase ale organismului. Cei ce suferă de artrită reumatoidă dar și de inflamarea articulațiilor, observă o ameliorare a afecțiunii, din momentul începerii cosnumului de turmeric.
 3. Ține sub control diabetul
Nivelul insulinei poate fi ținut sub control prin consumul de turmeric, fapt ce gestionează în mod eficient diabetul. Dacă prezentați rezistență la insulină, turmericul este planta care vă poate ajuta. Astfel veți preveni eficient apariția diabetului de Tip 2.
 4. Dezinfectant
Pudra de turmeric este un agent antibacterian util, care este utilizată ca și dezinfectant. Accelerează procesul de vindecare al tăieturilor sau rănilor. Alte afecțiuni pe care le tratează includ psoriazisul, printre alte boli inflamatorii ce afectează pielea.
5. Previne boala Alzheimer
Prin îmbunătățirea fluxului de oxigen din creier, pudra de turmeric menține creierul sănătos, și prin urmare, previne formarea de plăci senile care sunt responsabile de debutul bolii Alzheimer.
6. Ajută digestia
Bolile inflamatorii intestinale, cum ar fi colitele ulceroase pot fi tratate prin utilizarea turmericului. Ca și precauție, turmericul nu trebuie utilizat de către persoanele care suferă de tulburări ale vezicii biliare, deoarece acest lucru poate complica afecțiunea.
7. Detoxifică ficatul
Turmericul produce enzime care detoxifică sângele. Enzimele au rolul de a distruge și elimina toxinele din organism. În plus, se presupune că îmbunătățește circulația sângelui.
 8.  Greutatea corporală
S-a constatat că turmericul ajută la fluxul bilei, care este un factor important în asimilarea de grasimi alimentare. Ca și rezultat, turmericul este util în gestionarea greutății corporale. Astfel, cei care își monitorizează greutatea, ar trebui să consume o linguriță de pudră de turmeric, la fiecare masă.
9. Regularizează nivelul colesterolului
Turmericul reduce nivelul colesterolului seric. Menține nivelul ideal de colesterol din organism, prevenind astfel bolile cardiovasculare.
10.  Regulator al sistemului imunitar
Conține lipopolizaharidă, o substanță cunoscută pentru susținerea funcțiilor sistemului imunitar al organismului. Turmericul conține agenți antibacterieni, antivirali și antifungici care luptă împotriva infecțiilor cum ar fi răceala, gripa și tusea, care slăbesc sistemul imunitar.