Aug 6, 2015

Beneficii Vitamina C

Categories: Tags:

BENEFICII PENTRU SANATATE ALE VITAMINEI C SAU ACIDULUI ASCORBIC

Beneficiile pentru sanatate ale vitaminei C , de asemenea, cunoscuta sub numele de acid ascorbic includ prevenirea si tratamentul scorbutului , tratamentul racelii , stimularea sistemului imunitar , scăderea hiper tensiunii , tratamentul toxicitatii plumbului, tratarea cataractei , tratamentul cancerului , combaterea accidentelor vasculare cerebrale , menținerea elasticitatatii pielii ,vindecarea rănilor si controlul simptomelor de astm .

Vitamina C sau acidul ascorbic este unul dintre cei mai eficienti și siguri nutrienti . Este o vitamina solubila in apa . Este un antioxidant puternic pentru sinteza de colagen , care ajută la intarirea vaselor de sange si muschilor corpului. Organismul uman nu are capacitatea de a genera vitamina C. Prin urmare , este necesar ca aceasta să fie primita prin alimente și alte suplimente .

 

SURSE IMPORTANTE DE VITAMINA C

Surse importante de vitamina C sunt citricele de orice fel , precum portocalele și strugurii . Căpșunele , zmeura , varza , conopida , alte legume cu frunze , ardeii roși , cartofii , broccoli , chili , macrisul , patrunjelul , varza de Bruxelles , pepenele galben , mazarea pastai și fructele de kiwi sunt , de asemenea, surse bogate in aceasta vitamina .

Pentru pastrarea proprietatilor vitaminei C este important sa gatiti alimentele la temperaturi joase si pentru un timp scurt.

 

BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE VITAMINEI C:

* Prevenirea scorbutului : scorbutul este împiedicat de un aport insuficient de vitamina C. Simptomele scorbutului apar ca urmare a slăbirii tesuturilor conjunctive , oaselor si vaselor de sange , care includ colagen . Vitamina C fiind un antioxidant puternic , este necesara pentru producerea de colagen .

* Tratamentul racelii : Vitamina C imbunatateste sistemul imunitar al organismului nostru , care ne protejează de răceli și tuse . Facilitează absorbția fierului și , prin urmare, intareste rezistenta organismului la infectii . De asemenea, lupta impotriva virusilor .

* Scaderea hipertensiunii: Persoanele cu hipertensiune arteriala au un risc ridicat de a dezvolta boli cardiovasculare . Suplimentul de vitamina C ajută la scăderea tensiunii arteriale a organismului .

* Tratamentul vasodilatatiei : Tratamentul cu vitamina C a dus efectiv la dilatarea corectă a vaselor de sange in cazurile de ateroscleroza , insuficienta cardiaca congestiva , colesterol ridicat , angină pectorală și hipertensiune arterială . Rezultatele au aratat ca suplimentele de vitamina C îmbunătățesc dilatarea vaselor de sange si protejeaza sanatatea cardiovasculara .

* Vindecarea toxicitatii cu plumb : toxicitatea cu plumb este o problemă de sănătate gravă descoperita cu precadere la copii , în special în zonele urbane . Copii care sunt expusi la plumb au prezentat o dezvoltare si o crestere anormala . Ei dezvolta probleme de comportament , dizabilitati de invatare si , de asemenea, tind să aibă un IQ scăzut . Se pot deteriora rinichii si poate creste tensiunea arteriala la adulti . Suplimentele de vitamina C pot reduce nivelul de plumb din sânge .

* Vindecarea cataractelor ( tulburare oculara): cataractele sunt cele mai cunoscute afectiuni ale problemelor vizuale. O scadere a nivelului de vitamina C in cristalinul ochiului uman a fost descoperita mai frecvent atunci cand apar cataractele. O crestere a aportului de vitamina C creste alimentarea cu sange in zonele oculare ale organismului.

* Tratamentul cancerului : Cercetatorii au descoperit ca un consum ridicat de legume și fructe proaspete are o legătură cu un risc minimizat pentru diferitele tipuri de cancer . Studiile au aratat , de asemenea, că un consum crescut de vitamina C este legat de posibilitatea scazuta de a face cancer la plămâni, gură , corzile vocale , gât , colon , rect , stomac si esofag .

*Combaterea accidentelor vasculare cerebrale : Vitamina C, de asemenea, ajută la reducerea riscului de accident vascular cerebral, un tip de boli cardiovasculare. O dieta plina in legume si fructe furnizează o cantitate de vitamina C, care menține adecvat nivelul tensiunii arteriale . De asemenea, protejează organismul de radicalii liberi, care ar putea fi motivul pentru producerea accidentului vascular cerebral.

* Starea de spirit: Vitamina C joaca un rol cheie in productia de neurotransmitatori, cum ar fi norepinefrina. Acestia afectează starea de spirit a unei persoane, și sunt esențiale pentru buna funcționare a creierului.

* Imunitate: Imunitatea este un alt beneficiu important al acestei vitamine. Vitamina C este cunoscuta pentru contribuția sa la sistemul imunitar al organismului și stimularea de leucocite.

* Vindecarea plagilor: Vitamina C, de asemenea, ajută la vindecarea ranilor. Facilitează creșterea țesuturilor conjunctive, care accelerează procesul de vindecare a ranilor.

* Controlul astmului: Acidul ascorbic ajută de asemenea, la reducerea simptomelor de astm. Acesta ajută la protejarea împotriva efectelor dăunătoare ale poluării în corpul uman, care adesea duc la simptome astmatice.

* Tratamentul diabetului : Unul din motivele principale pentru diabetul zaharat, așa cum se găsește prin diverse studii, este un nivel scazut de vitamina C. Suplimentele de vitamina C sunt benefice ca un remediu pentru diabetul zaharat, deoarece acestea ajuta la procesarea insulinei si glucozei.

* Prevenirea bolilor de inima : cantitati adecvate de vitamina C sunt esentiale pentru protejarea vaselor de sange de daunele provocate de radicalii liberi . Aceasta ar putea fi o cauza majora a unei boli cardiace numita arteroscleroza . Vitamina C actioneaza ca un agent preventiv al acestei boli cardiace , precum și diverse alte probleme cardiace .

BENEFICIILE PATRUNJELULUI

Categories: Tags:

Beneficiile patrunjelului sunt vaste si includ totul, de la ajutarea oamenilor care suferă de anemie pana la respiratie urat mirositoare si chiar chelie ! Planta pătrunjel , de asemenea, cunoscuta sub numele de Petroselinum crispum , este una dintre plantele cele mai cunoscute din lume care se foloseste la gatit .

 

DE UNDE ISI ARE ORIGINILE PATRUNJELUL ?

Patrunjelul a venit pentru prima data din regiunea mediteraneană a Europei de Sud . De peste 2000 de ani a fost folosit în scopuri medicinale și cultura greacă antică a pretins că a fost sacru .

Grecii antici au folosit patrunjelul pentru a decora mormintele și pentru împodobirea câștigătorilor la evenimentele sportive . Patrunjelul aparține familiei Umbellifeare și este considerat a fi una dintre cele șapte ierburi din lume care lupta impotriva bolilor . Alte plante din aceasta categorie includ oregano , scortisoara , curcuma , salvia , ardeiul iute roșu și ghimbirul . Deoarece patrunjelul este usor de cultivat in aproape in orice climat , acesta este disponibil pe tot parcursul anului .

 

CARE SUNT BENEFICIILE PATRUNJELULUI ?

Beneficiile pentru sanatate ale patrunjelului sunt multe. Va prezentam aici doar o parte din beneficiile patrunjelului:

* Anemie – patrunjelul este bogat in fier, astfel consumat ajuta la consolidarea nivelului de fier din organism

* Beneficii bacteriene – patrunjelul poate ajuta la uciderea bacteriilor care cauzeaza o respiratie urat mirositoare si calvitia produsa de bacterii. Unii botanisti au avut succes cu patrunjelul frecandu-l de capul unei persoane cu chelie pentru stimularea cresterii parului chiar daca bacteriile nu sunt prezente.

* Antioxidant – poate contribui la cresterea de antioxidanti in sange

* Vasele de sange – vasele de sange sunt elastice de la consumul de patrunjel , ceea ce poate ajuta la prevenirea sau vindecarea vanatailor.

* Sistemul digestiv – patrunjelul este deosebit pentru inlaturarea diareei si ca un remediu de vindecare a discomfortului digestiv

* Colesterolul – impreuna cu alte medicamente , patrunjelul poate ajuta la scaderea colesterolului

* Infectii ale urechilor – patrunjelul administrat pe cale orala sub forma de ceai poate ajuta la tratarea infectiilor urechilor

* Oboseala – daca sunteti obosit tot timpul, incercati o ceasca de ceai de patrunjel pentru a obtine un impuls energetic care este natural si fara alte ingrediente de care organismul dvs nu are nevoie

* Vezica biliara – intrucat patrunjelul este un diuretic natural va poate ajuta sa dislocati calculii biliari si chiar sa ii dizolvati

* Hormonii – beneficiile patrunjelului la femeile cu probleme hormonale includ cresterea nivelului de estrogen, restabilirea de sange in uter si reducerea sindromului premenstrual, piele uscata si depresie

* Sistemul imunitar – patrunjelul contine vitaminele C si B 12, beta-caroten si acizi grasi care va pot ajuta la stimularea sistemului imunitar pentru indepartarea racelii si gripei

* Intepaturi ale insectelor – prin frecarea cu patrunjel pe zona afectata, pruritul, durerile si umflaturile sunt reduse

* Rinichii– dincolo de boala renala severa sau inflamatia , patrunjelul poate ajuta la imbunatatirea activitatii rinichilor si activitatii tractului urinar prin reducerea cantitatii de sare reabsorbite in tesuturile corpului

* Combate pierderea dintilor – poate ajuta atunci cand se produce pierderea dintilor cauzata de o deficienta mare de vitamina C .

* Pierderea în greutate – datorită proprietăților diuretice mari, patrunjelul este adesea recomandat ca o soluție viabila pentru pierderea în greutate .

 

CEL MAI BUN MOD DE A UTILIZA PATRUNJELUL

Patrunjelul proaspat poate fi consumat in salate, cu peste, in sandwich-uri sau sosuri si alte produse alimentare pentru a profita de beneficiile sale aduse sanatatii.

Unii botanisti recomanda adăugarea câtorva fulgi la alte suplimente naturale pe care le luați în fiecare zi . Ceaiul de patrunjel sau folosirea pătrunjelului într-o băutură pe bază de plante de aproximativ două uncii de cel puțin două-trei ori pe zi, va ajuta sa atingeti cele mai înalte beneficii oferite de patrunjel .

Patrunjelul proaspat sau uscat poate fi folosit pentru a fi frecat pe pielea iritata sau cu muscaturi ale insectelor.

 

TIPURI DE PATRUNJEL

Exista doua tipuri principale sau comune de patrunjel ; frunze buclate și frunze italiene plate . Ambele tipuri de pătrunjel sunt legate de țelină ; totusi , frunza plata italiana are un gust mai putin amar și este mai bine folosita in ceaiuri sau sucuri . Un alt tip de patrunjel numit rădăcină de nap sau Hamburg este cultivat pentru radacinile sale . În cele din urmă , patrunjelul chinezesc este de fapt doar coriandru .

 

CUM SA ALEGEM PATRUNJELUL?

Când va aflati la un magazin alimentar sau intr-un magazin cu alimente integrale, alegeti patrunjelul care este de culoare verde închis . Patrunjelul care este crescut organic va va oferi cele mai bune beneficii . Evitați patrunjelul care s-a ofilit sau care are frunze galbene . Patrunjelul uscat într-un borcan este cel mai bun dacă este organic .

Patrunjelul este folosit pentru gătit , vindecarea și prevenirea bolilor , astfel nu uitati de aceasta planta minunata ori de cate ori aveți nevoie de un remediu acasa .

Beneficii Spirulina

Categories: Tags:

BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE PULBEREI DE SPIRULINA (seria super alimente)

Fabricata din algele uscate albastre-verzui și sub formă de pulbere , praful de spirulina este unul dintre alimentele cele mai nutritive , motiv pentru care multi entuziasti ai unei alimentatii sanatoase il considera un super aliment.

Având în vedere valoarea sa nutritivă ridicată , nu este surprinzător faptul că spirulina a fost , de asemenea, asociata cu o serie de potentiale beneficii pentru sănătate , inclusiv indepartarea alergiilor , efecte benefice asupra sistemului cardiovascular , protectie impotriva leziunilor orale pre -canceroase , o imbunatatire a nivelului de glucoza din sange si beneficii pentru pierderea in greutate.

Cu toate acestea , este nevoie de mai multe cercetari inainte de a se ajunge la orice concluzii definitive care pot fi făcute cu privire la aceasta sau orice alte potentiale beneficii pentru sanatate pe care le ofera spirulina .

Între timp , dacă sunteți interesat sa incercati acest super aliment acvatic , faceti-o , dar asigurați-vă că discutați mai intai cu medicul dumneavoastră , intrucat suplimentele alimentare , chiar dacă acestea conțin numai ingrediente naturale , cum ar fi praf de spirulina uscata , pot provoca efecte secundare si reacții adverse la unii oameni.

 

ESTE SPIRULINA BUNA PENTRU INIMA DUMNEAVOASTRA ?

Există două tipuri principale de colesterol: colesterol LDL și colesterol HDL. Colesterolul LDL este considerat „colesterolul rau”, deoarece promovează dezvoltarea de placi, un depozit gros, greu, care poate bloca arterele și le poate face mai puțin flexibile.

În cazul în care alimentarea cu sange a inimii este blocată de prea multa placa, un atac de cord poate avea loc ca rezultat. Colesterolul HDL, sau „colesterolul bun”, pe de altă parte, este considerat a fi bun pentru inima si sistemul cardiovascular global, pentru că ajută la transportarea colesterolului LDL departe de artere și înapoi la ficat, unde colesterolul rău poate fi defalcat și eliminat din organism.

Medicamentele care scad nivelul de lipide din sange (hipolipide) sunt de obicei utilizate pentru a reduce nivelul de colesterol LDL sau pentru a crește nivelul de colesterol HDL, dar de cercetarile sugereaza ca si anumite alimente, cum ar fi pulberea de spirulina, pot avea efecte de scadere a lipidelor(efecte hipolipidice).

Potrivit unei lucrari de cercetare publicata in editia din august 2010 a revistei Terapeuti Cardiovasculari, Spirulina algae sau extractele sale s-au dovedit a exercita efecte hipolipidice la diferite animale, inclusiv șoareci, șobolani, hamsteri și iepuri.

Dar, de asemenea, o serie de studii asupra omului sugereaza ca suplimentarea cu spirulina poate fi buna pentru inima. Intr-un astfel de studiu, suplimentarea cu spirulină la o doză zilnică de 4,5 grame timp de șase săptămâni a facut sa creasca nivelul de colesterol HDL cu ​​15%, și a redus semnificativ nivelul de colesterol LDL și al tensiunii arteriale.

 

SPIRULINA- UN SUPER ALIMENT ANTIALERGIC ?

Există, de asemenea, unele dovezi care sugereaza ca spirulina ar putea fi buna pentru dvs. dacă suferiți de alergie și rinita alergica (supranumita si „febra fanului”). Într-un studiu, publicat in numarul din octombrie 2008 al Arhivelor europene ale Oto-Rhino-Laryngology, acest super aliment acvatic a fost gasit pentru a reduce in mod semnificativ simptomele rinitei alergice comune, cum ar fi strănutul, mâncărimile și congestia nazală .

În timpul perioadei de șase luni, fiecare participant la studiu a luat cate cinci comprimate pe zi, fie 2.000 mg de spirulina pe zi, sau placebo. Participantii la studiu nu au fost lăsați să ia orice medicamente anti-alergice ori pentru tratarea rinitei alergice în timpul procesului.

Într- un alt studiu, Spirulina alga marina a fost descoperita pentru a inhiba mastocitele induse artificial pentru a media reacțiile alergice la șobolani prin reducerea nivelului lor de histamină.

După cum probabil știți deja, un nivel ridicat de histamina in organism cauzează simptome tipice asociate cu reactii alergice. Pentru a afla mai multe despre beneficiile potentiale de sanatate ale spirulinei pentru persoanele cu febra fanului sau alte afectiuni legate de alergii, verificati în profunzime articolul despre spirulina, febra fanului si alergii.

 

PROTECTIE IMPOTRIVA RANILOR ORALE CANCEROASE

Un studiu controlat cu placebo publicat in revista Nutritie si Cancer a constatat ca pulberea de spirulina a fost eficienta in reducerea leucoplaziei orale la persoanele care au mestecat tutun .

Leucoplazia , care este cauzată de consumul de tutun , se caracterizează prin pete albe în gură și este asociata cu un risc crescut de cancer oral . În 20 dintre cei 44 de subiecți care au primit 1 gram de pulbere de Spirulina liofilizata zilnic timp de 12 luni , a fost observata regresia completă a leucoplaziei la sfârșitul studiului.

In grupul placebo , regresia completă a leziunilor orale pre – canceroase a fost observată numai la 3 subiecți ( din 43 ) . În plus față de capacitatea acestei pulbere super aliment de a reduce rănile orale pre – canceroase , unele studii pe animale și din epruveta sugerează că spirulina poate avea de asemenea efecte anti – canceroase împotriva tumorilor pancreatice si a celulelor de cancer mamar .

 

EFECTELE SPIRULINEI ASUPRA GLICEMIEI

Un studiu publicat in Iulie 2004 in „Jurnalul Alimentatiei Medicale” sugereaza ca pulberea de spirulina ar putea oferi, de asemenea, beneficii sanatatii la persoanele cu diabet de tip 2. In acest studiu, 25 de subiecți cu diabet zaharat tip 2 au fost repartizati aleatoriu pentru a primi fie 2 grame de spirulina timp de două luni, fie pentru a forma grupul de control.

Eficacitatea suplimentarii cu spirulina a fost măsurată prin evaluarea participantilor la studiu prin pre-intervenție și post-intervenție asupra nivelurilor de glucoza din sange ,a hemoglobinei glicozilate (nivelurile HbA1c) și profilele de lipide ale subiecților cu diabet zaharat.

Rezultatele au fost promitatoare: suplimentarea cu spirulina a redus atât nivelul de glucoza din sange in timpul postului cat si nivelul de glucoza din sange dupa masa. Cei din grupul de spirulina au experimentat de asemenea o reducere semnificativa a nivelului lor de HbA1c, ceea ce sugereaza ca spirulina poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea reglarii de glucoza in sange pe termen lung.

În cele din urmă, o analiză a profilurilor de lipide ale subiecților a aratat ca suplimentarea cu spirulina a fost, de asemenea, asociata cu reducerea trigliceridelor , a colesterolului total si a nivelului de colesterol LDL, ceea ce sugereaza ca spirulina ar putea ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare la persoanele cu diabet de tip 2.

 

BENEFICIILE PIERDERII IN GREUTATE SI IMBUNATATIREA PERFORMANTEI EXERCITIILOR FIZICE

Un studiu interesant publicat în „Rapoartele internaționale ale nutritiei” în anii ’80 a investigat efectele spirulinei asupra pierderii in greutate la adultii obezi. Participantii la studiu au luat, fie 2,8 grame de spirulina de trei ori pe zi pe o perioada de patru saptamani, fie un supliment placebo în aceeași perioadă.

La sfârșitul perioadei de probă, cercetatorii au observat o reducere mică dar semnificativă statistica a greutății corporale la cei care au luat suplimente cu spirulina, comparativ cu cei din grupul placebo.

Intr-un alt studiu interesant, un grup de cercetatori din Grecia a investigat efectele spirulinei asupra performanței exercitiilor si oxidarea glucidelor / grăsimilor la bărbații mediu instruiti. Patru saptamani de suplimentare cu spirulina au dus la o creștere semnificativă a performanței exercitiilor: barbatii au fost capabili sa alerge o medie de 30 la suta mai lunga.

Ce e mai mult, ingerarea de spirulina a fost legata de o scadere de 10,3% a ratei de oxidare a glucidelor și o creștere de 10,9% a ratei de oxidare a grasimilor in timpul turei de două ore, sugerand ca spirulina poate ajuta la arderea grasimilor in timpul exercitiilor, păstrând în același timp magazine de glicogen in corp.