Aug 11, 2015

Alimente Bogate in Vitamina B

Categories: Tags:

O vitamina care ar trebui luata serios in considerare si stocata in organism este vitamina B.

Vitamina B este o vitamina care are un impact foarte mare asupra cantitatii de energie pe care o aveti si asupra ratei de viteza cu care functioneaza metabolismul dvs.

Exista si alte beneficii , desigur, dar pentru multi oameni acest prim exemplu este cel mai important si cel mai des cautat din toate.

Exista de asemenea, multe tipuri de vitamina B, dar toate fac acelasi lucru si anume de a va pastra corpul dvs in forma.

 

Incarcati-va cosul cu alimente bogate in vitamina B

Desigur, este firesc sa alegeti alimente bogate in vitamina B. Este chiar mai bine daca va cultivati ecologic produsele alimentare, din moment ce majoritatea vegetarienilor au obiceiul de a o face. Pe de cealalta parte, consumatorii de carne consuma destule produse lactate care deja contin o mare cantitate de vitamina B, considerata satisfacatoare pentru dieta lor.

Vegetarienii sunt sfatuiti sa stocheze vitamina B, deoarece acestia sunt de obicei o categorie a populatiei careia ii lipseste aceasta substanta. Din fericire, magazinele alimentare locale si supermarketurile au suficiente alimente care sunt bogate in vitamina B.

Desigur, vitamina B este impartita in categorii mai mici: vitamina B 1, B 2, B 3 , B 5, B 6, B 7 si B 12. Vom lua in considerare doar cateva dintre ele aici. Prima dintre ele este vitamina B1, cunoscuta sub numele de Tiamina si care este folosita pentru a mentine buna functionare a sistemului nervos. Puteti lua acest tip de vitamina B din carne, galbenus de ou,legume si o multime de fructe proaspete. Daca consumati alcool destul de frecvent , atunci veti avea nevoie de mai multa vitamina B1 decat cei care nu consuma alcool.

Cel de-al doilea tip este vitamina B2 , cunoscuta sub numele de Riboflavina. Aceasta vitamina B este cea responsabila de descompunerea grasimilor, proteinelor si carbohidratilor, impreuna cu mentinerea pielii sanatoase si suple.

Aceasta impreuna cu vitamina B3 , cunoscuta sub numele de Niacina, poate fi gasita in produse alimentare bogate in proteine precum carnea, alunele si cartofii. Alte alimente bogate in vitamina B sunt : ficatul , tonul , carnea de vita, ovazul, curcanul, nucile de Brazilia, bananele, avocado si legumele.

Daca cumparati alimente care sunt gata de consum sau un pic procesate, veti fi bucurosi sa aflati ca unele dintre produsele disponibile in bacanie si supermarket sunt de asemenea imbogatite cu vitamine. Multe alimente precum batoanele cu cereale si aproape tot ce puteti gasi in acest sector care contin cereale si produse pentru micul dejun, au un continut ridicat de vitmina B.

Desi acesta nu este un substitut al produsului real, cel putin alegeti o parte din raul cel mai mic , in termeni de produse alimentare.

Provocarea, desigur, consta in a face aceste ingrediente alimentare gustoase , astfel incat sa nu simtiti ca mancati acelasi lucru in fiecare zi, in ciuda continutului lor ridicat in vitamina B. Orice modalitate alegeti pentru a gati, asigurati-va ca alegeti cele mai sanatoase forme precum coacerea, prepararea in aburi, fierberea sau forma uscata , toate opuse formei prajite.

Cu un pic de ingeniozitate,cu siguranta veti cauta mesele bogate in vitamina B.

Beneficii Vitamina K

Categories: Tags:

Beneficiile pentru sanatate oferite de vitamina K includ un risc redus de coagulare a sangelui, prevenirea osteoporozei, inlaturarea durerilor menstruale, protectie in cazul hemoragiilor interne,prevenirea obstructiei biliare si fluxului menstrual redus.

Vitamina K ofera un echilibru total de 80 de substante nutritive esentiale organismului uman.

Acestea includ minerale, antioxidanti, neuronutrienti, enzime, vitamine, amino-acizi,extracte din plante, carotenoide, diverse oligoelemente, bioflavonoide si alte ingrediente complementare.

Vitamina k este alcatuita dintr-un grup care contine 2 derivati de metil-naftochinona. Cele 3 forme notabile ale vitaminei K sunt K 1 (fitomenadion, filochinona, fitonactona), K 2 (menachinona) care este formata de bacterii naturale prezente in intestine si K 3 (menadiona). Vitamina K este considerata a fi o vitamina liposolubila, care este prezenta in intestinele corpului uman. Rolul cel mai important pe care vitamina K il joaca consta in controlul direct al acesteia in coagularea sangelui si prevenirea pierderii de sange in timpul leziunilor. Vitamina K ajuta de asemenea la absorbtia continutului de calciu din alimente, ceea ce contribuie la formarea si mentinerea oaselor sanatoase.

 

BENEFICIILE ADUSE SANATATII DE VITAMINA K

Beneficiile oferite sanatatii de vitamina K includ urmatoarele :

Osteoporoza – Principalul simptom al osteoporozei este reducerea densitatii osoase.

Aceasta apare, de obicei dupa varsta de cincizeci de ani și se găsește la multe femei aflate in post-menopauza. Ea determina multe complicații și progresează în tăcere atunci când este tinuta netratata pentru un număr de ani.

Dupa ani de la pierderea osoasa treptata, apar semnele si simptomele de osteoporoza, cum ar fi deformarea coloanei vertebrale, fracturi si dureri.

Scaderea masei osoase a unui individ incepe sa se instaleze in jurul varstei de 20 si 30 de ani. Acesta este momentul în care oasele incep sa atinga puterea si densitatea maxima.

Dupa acest punct de varf , constructia osoasa incepe sa scada. Pentru femei, pierderea osoasa maxima începe sa apara după menopauză, atunci când nivelurile de estrogen intra in declin.

Aportul de legume cu frunze, varza, broccoli, spanac, varza de Bruxelles si salata, toate acestea -bogate in vitamina K, este esențial pentru organism. Chiar si laptele de vacă este bun și bogat în vitamina K.

Coagularea sângelui : O altă funcție primară a vitaminei K este aceea de a reglementa coagularea sângelui , datorită rolului de amestecare a protrombinei.Acesta este un proces automat care se întâmplă în momentul producerii leziunilor, ca urmare a rupturilor in vasele de sange .

Coagularea sângelui este formata dintr-un set de molecule , care circulă continuu prin fluxul sanguin . Vitamina K ajuta la reglementarea coagularii sângelui prin transportul calciului in jurul corpului . Proteina Z ajută la consolidarea acțiunii făcută de trombină , astfel încât să promoveze o asociere cu fosfolipidele care sunt prezente în membranele celulare . Vitamina K2 ajută la îmbunătățirea tulburarii sanguine numita sindromul mielodisplastic.

Flux menstrual excesiv : O femeie care se confrunta cu sangerari menstruale in exces are deficit de vitamina K. Acest lucru va ajuta la reducerea fluxului de sange din organism .

Hemoragii interne : Vitamina K ajută la reducerea sângerarii în ficat , absorbția nutrienților săraci , icter sau combinația de utilizare pe termen lung a antibioticelor sau aspirinei . Unele dintre problemele asociate cu sistemul gastrointestinal datorită unei scăderi a acestei vitamine includ obstacole , malabsorbtia nutrientilor, boala Crohn și colita . Acestea se datorează unui conținut redus de vitamina K.

Dureri menstruale : Vitamina K ajuta la buna funcționare a hormonilor , la momentul potrivit , pentru perioade regulate, care va ajuta la reducerea durerii menstruale .

Femeile gravide : Femeile gravide care suferă de vărsături și greață au adesea deficit de vitamina K. Aportul acestei vitamine va oferi rezultate bune in oferirea de ajutor în mai mult de 72 de ore si prevenirea formelor ușoare ale acestor simptome în viitor .

Hemoragie la copiii : Aceasta vitamina este injectata nou-născuților pentru a preveni hemoragia . Vitamina K este chiar esențiala pentru copii astmatici , și poate fi tratata prin aportul continuu de picături orale ale acestei vitamine .

Obstructie biliara : tratamentul prelungit cu antibiotice pe cale orală provoacă obstrucție biliară, boala celiaca, enterita regională și colita ulcerativă și devine chiar mai rau din cauza un deficit de vitamina K. Prin urmare, aportul regulat de vitamina K poate preveni aceste complicatii sa apara.

Sistemele digestiv/imunitar sanatoase : Pentru a creste nivelul de vitamina K, aportul de de nucă de cocos , Coco-Biotic, legume cultivate organic , lapte Kefir, Spirulina lichida poate fi foarte benefic pentru organismul uman. Acest lucru va ajuta la creșterea conținutului de vitamina K și la protejarea sistemelor digestiv și imunitar.

Reglarea zaharului in sange : Aceasta vitamina joaca un rol important in reglarea zaharului din sange. Pancreasul face insulină și conține doilea cel mai mare conținut de vitamina K din organism.

Alte beneficii: Vitamina K poate crește fluxul de urină și calma durerile menstruale, crampe, flux menstrual excesiv. Poate de asemenea imbunatati modul de functionare a ficatului, creste longevitatea si vitalitatea,ajuta la mentinerea oaselor puternice la vârstnici, reduce fracturile, menține mușchii cardiaci, capilarele si vasele de sange, si creste circulatia sangelui in tesuturile periferice și organisme. Vitamina K acționează ca o proteină, care este considerată a fi unul dintre inhibitorii puternici ai calcifierii arteriale.

Beneficii Ceai Verde

Categories: Tags:

BENEFICIILE CEAIULUI VERDE PENTRU SANATATE (si de ce ceaiul verde este cel mai bun ceai pentru slabit)

Un studiu de amploare arata cum consumul de ceai verde poate oferi beneficii extraordinare pentru sanatate.Ca și ceaiul negru , ceaiul verde este facut din frunzele plantei Camellia sinensis.

Cu toate acestea , spre deosebire de omologul său negru , ceaiul verde nu fermenteaza în timpul procesului de fabricație , permițând compușilor sai de vindecare și sănătate să rămână în mare parte intacti.

In acest articol de profunzime cautam sa aflam cele mai convingatoare beneficii pentru sanatate ale ceaiului verde. Asadar, luati-va o ceasca de ceai verde, asezati-va si bucurati-va de beneficiile ceaiului verde:

 

1. Ceaiul verde stimulează metabolismul

Consumul de ceai verde este o modalitate foarte bună de stimulare a metabolismului intrucat este dotat cu flavonoide – numite si catehine. Când metabolismul dvs este pus in functiune ,organismul va arde mai multa energie , care in schimb va poate ajuta să pierdeti greutatea corporala in exces .

Într- un studiu clinic , 132 de adulti supraponderali / obezi au primit fie o bautura care contine aproximativ 625 de miligrame catehine de ceai verde si 39 de miligrame de cofeina , fie o băutură de control care conținea aceeasi cantitate de cofeina , dar nu si catehine .

Toti participantii au urmat o dieta similara in ceea ce priveste aportul caloric și regimul de exercitii fizice. La sfârșitul perioadei de probă de 12 săptămâni , participanții au fost cântăriti : ambele grupuri au pierdut in greutate , dar cei care au consumat băutura care conținea catehine au pierdut considerabil in greutate fata de cei care au baut băutura de control .

 

2. Ceaiul verde – un tratament natural pentru acnee?

Proprietatile ceaiului verde de pierdere in greutate sunt printre beneficiile cele mai mediatizate , dar efectele pozitive asupra sanatatii asociate cu consumul de ceai verde sunt dincolo de aceste beneficii.Cercetari recente sugereaza ,de exemplu ca adaugarea de ceai verde in dieta dvs anti -acneica va poate ajuta la mentinerea unei pieli lipsite de cosuri.

Epigallocatehina – 3 – galat ( EGCG ) , una dintre cele mai importante catehine din ceaiul verde , si-a demonstrat influența in producția și acțiunile hormonale care au fost legate de acnee .

Ceaiul verde este , de asemenea, considerat a avea proprietati detoxifiante și anti – inflamatorii , care ar putea ajuta în continuare să tina acneea sub control.

 

3. Proprietati puternice antioxidante si anti- imbatranire

Ceaiul verde , în special cel facut din frunze vrac, este o sursa excelenta de antioxidanti , cum ar fi catehine . Antioxidantii , dupa cum probabil știți deja , sunt molecule benefice pentru sanatate care încetinesc îmbătrânirea și ofera protecție împotriva bolilor . Potrivit cercetărilor efectuate de Departamentul Agriculturii al SUA ( USDA ), cu privire la capacitatea antioxidantă a produselor alimentare și a băuturilor , ceaiul verde este superior ceaiului negru în termeni de capacitate antioxidantă . Se pare că procesul de oxidare enzimatică ( fermentare ) utilizat în prepararea de frunze de ceai negru este responsabil pentru activitatea antioxidantă slabă a ceaiului negru .

 

4. Beneficii anti alergice

Un alt beneficiu atribuit catehinelor, in special epigalocatehinei 3 galat (RGCG),

pe care ceaiul verde il ofera sanatatii noastre , il reprezinta potentialul sau de a oferi ajutor in cazul anumitor tipuri de reactii alergice. Pentru a înțelege modul în care EGCG din ceaiul verde lupta impotriva alergiilor, este important sa intelegem cum se dezvolta reactiile alergice.

Iată un rezumat :

Mastocitele umane produc histidin-decarboxilaza , o enzima care ajuta histidina sa se converteasca in histamina. Histamina este apoi atașata la receptorii din sistemul imunitar,o reactie care provoaca simptomele asociate cu reactiile alergice.

Antihistaminele traditionale care sunt folosite pentru tratarea reactiilor alergice cum ar fi febra fanului, functioneaza prin prevenirea histaminei sa se ataseze de receptorii din sistemul imunitar. Dimpotriva, EGCG derivat din ceaiul verde a aratat ca poate preveni reactiile alergice printr-un mod foarte diferit: opreste reactia inca de la inceput prin inhibarea reactiei initiale a histidin-decarboxilazei.

Cum antihistaminele au tendinta de a-si pierde din eficacitatea lor in timp, ceaiul verde a fost propus ca o potentiala alternativa sau ca un remediu complementar pentru anumite tipuri de alergii.

 

5. Stimularea imunitatii si proprietati de reducere a stresului

Ceaiul verde este bogat in teina, un aminoacid benefic gasit aproape exclusiv in plantele Camellia sinensis.Cercetarile sugereaza ca teina in plantele de ceai ajuta la stimularea sistemului imunitar si previne infectiile prin consolidarea activităților unui grup de celule care lupta impotriva bolilor numite celule gamma delta T.

Ca un beneficiu adaugat sanatatii, teina din ceai va poate ajuta sa gestionati stresul si sa ramaneti relaxati. Aceste efecte relaxante care sunt de obicei experimentate timp de 40 de minute dupa consumul de ceai verde se datoreaza capacitatii teinei de a stimula generarea undelor cerebrale alfa. Teina din ceaiul verde este de asemenea implicata in formarea de (GABA) acidul gamma-aminobutiric, un neurotransmitator cu potential in activitatea de reducere a stresului.

 

6. Efecte anti-cancer

Catehinele, aceeasi compusi responsabili pentru cele mai multe dintre beneficiile pe care ceaiul verde le ofera sanatatii, s-au dovedit a fi extrem de eficiente in protejarea celulelor impotriva daunelor ADN-ului , care ar putea duce la cancer. Insa, efectele anti-cancer ale ceaiului verde nu se limiteaza doar la protejarea ADN -ului cu ajutorul catehinelor, studiile in vitro sugereaza ca ceaiul verde poate inhiba de asemenea nitrificarea, o reactie a corpului care a fost asociata cu dezvoltarea anumitor tipuri de cancer inclusiv cancerul de stomac si cancerul de esofag.

 

De ce sa bem ceaiul verde din frunze vrac?

In plus, ceaiul verde pare sa fie capabil sa reprime urokinaza, o enzima care s-a dovedit a fi deosebit de activa la pacientii cu cancer si care poate juca un rol cheie in raspandirea celulelor canceroase.

In timp ce dovezile care arata ca ceaiul verde poate ajuta la prevenirea cancerului sunt convingatoare , persoanele care au deja cancer ar trebui sa isi consulte medicul inainte de a utiliza ceaiul verde , intrucat compusi ai ceaiului verde s-au dovedit a reduce bio disponibilitatea unor medicamente anti cancer precum Sunitinib (comercializat ca Sutent) si bortezomib (comercializat ca Velcade)

 

7. Imbunatatirea sanatatii cardiovasculare

Exista unele dovezi care sugereaza ca persoanele care beau ceai verde pot beneficia de o sanatate superioara cardiovasculara. Un studiu la intamplare controlat cu placebo a constatat ca acei participanti la studiu care au primit suplimente cu extract de ceai verde au avut o tensiune arteriala mai mica dupa o perioada de proba de 3 saptamani. Tensiunea lor arteriala sistolica si diastolica a scazut in medie cu 5 mmHg si respectiv 4 mmHg. In plus nivelul colesterolului total a scazut cu pana la 10 mg/dl.

Un alt studiu care investigheaza beneficiile compusilor din ceaiul verde asupra sanatatii cardiovasculare a constatat ca compusii polifenolici au fost capabili sa blocheze absorbtia colesterolului in intestine intr-un test facut pe animale. S-a dovedit ca acesti polifenoli stimuleaza excretia de colesterol din organism.

Sfat: Profitati la maximum de beneficiile pe care ceaiul verde le ofera sanatatii.

Pentru a maximiza beneficiile aduse sanatatii de ceaiul verde , folositi frunzele de ceai vrac in loc de pliculetele de ceai pentru prepararea bauturii. Potrivit unui studiu din 2008 publicat in revista „Chimie Alimentara”, eliberarea de catehine din frunzele de ceai verde este semnificativ mai buna din frunzele de ceai decat din ceaiul la pliculet.

Un alt truc pentru stimularea benficiilor aduse sanatatii de ceaiul verde este sa adaugati ceaiului dvs un pic de lamaie sau un alt suc bogat in vitamina C. Cercetarile arata ca vitamina C poate activa mai rapid catehinele din ceaiul verde.