Aug 29, 2015

Beneficiile Fierului

Categories: Tags:

Beneficiile pentru sanatate ale fierului includ în principal misiunea sa de a oferi oxigen sistemelor de organe, prin rolul său în producerea de celule roșii. Aproximativ două treimi din fierul organismului se gaseste in hemoglobina. Alte beneficii pe care fierul le ofera sanatatii sunt reducerea anemiei feriprive (lipsa de fier), anemia cronica, tusea, anemia in timpul   sarcinii, anemia in predializa si multe alte variante.

Beneficiile pentru sanatate ale fierului se referă la creșterea corespunzătoare a corpului uman și mentinerea sănătății robuste. Este o componentă proteica esentiala pentru metabolism, iar corpul uman are nevoie de fier pentru a produce celule rosii in sange. Corpul uman este capabil de a conserva până la 25% din fier pentru o utilizare viitoare, în special în cazurile unei diete inadecvate, care este un plan de rezervă pentru reducerea impactului de anemie, în cazul în care aportul de fier scade brusc.

În organism, aproximativ 70% din fier se găsește în hemoglobina și mioglobina. Hemoglobina este transportatorul principal al oxigenului de la plamani la tesuturile organismului, în timp ce mioglobina se afla in celulele musculare, și face posibila acceptarea, depozitarea, transportul, precum și eliberarea de oxigen în aceste celule. Aproximativ 5 % din fier se găsește sub formă de componente ale diferitelor proteine și ca elemente necesare în anumite reacții enzimatice .

În cele din urmă, până la 25 % din fierul organismului este stocat în feritină, adica în celule și in circulatia din fluxul sanguin. Feritina poate fi stocata până la trei ani prin suplimente de fier pentru bărbați, dar doar aproximativ un an pentru femei, motiv pentru care anemia este mai frecventa in randul femeilor. Rolul și importanța fierului nu poate fi supraestimata, în primul rând pentru ca deficienta de fier este atât de neplăcuta și periculoasa; haideți să aruncăm o privire mai atentă la ea mai jos.

 

Simptomele deficientei de Fier

Deficitul de fier poate provoca de multe ori oboseala severa, slabiciune a corpului, precum si alte boli legate de sănătate.Persoanele cu carente de fier nu isi pot îndeplini funcțiile normale într-un mod optim. În plus, femeile și copii au nevoie de mai mult fier decat omologii lor de sex masculin, iar anemia ii lovește deosebit de greu. Deficitul sever de fier poate provoca boli progresive ale pielii care cauzeaza fragilitatea unghiilor și o moliciune suplimentara în zona limbii. Nu vor mai putea avea loc procesele enzimatice care necesita fier si proteine, iar metabolismul organismului poate incetini sau chiar muri.

Anemia este considerata cea mai frecventa deficienta nutritionala la nivel mondial.

 

Surse importante de Fier

Fierul se gaseste atat in alimentele vegetariene cat si in cele non-vegetariene, care sunt clasificate ca asimilatoare si respectiv non-asimilatoare de fier.

Legumele, lintea, soia, graul integral, legumele cu frunze verzi, cereale , painea, spanacul, napul, varza, broccoli si fructele uscate au, de asemenea,un conținut ridicat de fier.

De asemenea, puteți consuma tablete cu fier și suplimente. Pacienții anemici sunt adesea sfătuiți de către medici sa ia comprimate cu fier suplimentare sau tonice.

Produsele alimentare care conțin un nivel bun de vitamina C pot, de asemenea ajuta la absorbtia fierului de catre organism . De exemplu, daca mancati un burger cu felii de roșii pe el, ar putea stimula absorbția de fier din pâinea Burger. Citricele și sucurile, cum ar fi sucul de portocale, pot ajuta,de asemenea, la absorbția fierului.

 

Beneficiile Fierului pentru sanatate:

Fierul, atunci cand este consumat într-o cantitate echilibrată în dieta umană, este perfect pentru oferirea unor serii de beneficii, care sunt explicate în detaliu mai jos.

Formarea hemoglobinei: formarea hemoglobinei are functia de lider a acestui mineral . Nu doar atat, din moment ce de fierul este o parte a hemoglobinei, acesta ofera o umbră întunecată a roșului din sânge și, de asemenea, ajută la transportarea oxigenului catre celulele corpului . In plus, hemoglobina este extrem de importanta , deoarece ființele umane tind să-și piardă sânge în diferite moduri, prin leziuni, atât interne și externe . Mai ales femeile pierd cantități considerabile de sange in fiecare luna in anii lor de menstruatie care este unul dintre motivele principale de ce femeile sunt mai susceptibile de a suferi de anemie decat barbatii.

Functia musculara: Fierul este un element vital pentru sănătatea musculara. Este prezent în țesuturile musculare și ajută la furnizarea de oxigen necesară pentru contracția mușchilor. Fără fier, muschii isi pierd tonusul si elasticitatea; slăbiciunea musculară este unul dintre cele mai evidente semne ale anemiei.

Functia cerebrala: cresterea dezvoltarii creierului este, de asemenea, una din multele beneficii ale fierului . Deoarece alimentarea cu oxigen in sange este ajutata de fier și creierul foloseste aproximativ 20 % din oxigenul din sânge, fierul este direct legat de sănătatea creierului și funcțiile sale . Fluxul adecvat de sange in creier poate stimula activitatea cognitivă și ajuta la crearea de noi cai neuronale pentru a preveni tulburări cognitive, cum ar fi dementa si boala Alzheimer, astfel incat aportul adecvat de fier și oxigenarea ulterioară a creierului sunt esențiale.

Sindromul picioarelor nelinistite: deficienta de fier este una dintre cauzele sindromului picioarelor neliniștite. Majoritatea cercetarilor cu privire la acest sindrom s-au concentrat pe fier. Nivelurile scazute de fier în sânge sunt o cauza majora a stării, astfel încât aportul adecvat de suplimente cu fier în cantitatile necesare în conformitate cu recomandările medicului poate vindeca această problemă . Acest lucru este conectat la spasme musculare, care pot fi unul dintre simptomele deficitului de fier .

Reglarea temperaturii corpului: Fierul este un factor important care faciliteaza reglarea temperaturii corpului. Un fapt interesant este că acesta are abilitatea de a regla capacitatea de absorbție a corpului. Pastrarea temperaturii corpului stabila înseamnă că funcțiile enzimatice și metabolice pot avea loc in mediile cele mai eficiente și la temperaturile optime .

Asigura transportul de oxigen: Unul dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale fierului este faptul că acționează ca un operator de transport de oxigen și, astfel, participă la transferul de oxigen de la o celula a corpului la alta. Aceasta este o funcție vitală a fierului, așa cum oxigenul este cerut de fiecare sistem de organe pentru a efectua funcții de rutină.

Anemia feriprive: Fierul este util în tratamentul unei tulburări severe numită anemia feriprive, care rezultă dintr-o lipsă de fier în organismul uman . Acest lucru este în cazul în care cele mai multe dintre aceste beneficii de sănătate vin, ca urmare a prevenirii acestei boli teribile care afecteaza milioane de oameni din întreaga lume. Aceasta este cea mai frecventa deficienta nutritionala pe planetă.

Boli cronice: Fierul ajută de asemenea, în tratamentul tulburărilor cronice cum ar fi insuficienta renala, anemia și alte boli cronice ale sistemului intestinal și excretor. Acestea nu sunt legate de sânge în mod necesar, la fel ca majoritatea celorlalte funcții ale fierului, dar tineti minte: fierul este încă o parte cheie a multor procese necesare de-a lungul sistemelor organismului, nu doar a sistemului circulator.

Anemia la femei: Fierul isi poate, de asemenea, prezenta beneficiile sale pentru sanatate in vindecarea anemiei, care apare la femei în timpul sarcinii sau menstruației. Noile celule rosii din sange trebuie să le înlocuiască pe cele care s-au pierdut, astfel încât consumul unei cantități semnificative de fier este necesar pentru aceste femei aflate in acele perioade din viata lor.

Asigura sinteza neurotransmitatorilor: Fierul ia parte în mod activ la sinteza unui număr de neurotransmitatori cum ar fi dopamina, noradrenalina si serotonina. Aceste substanțe chimice joacă un rol important în diferite activități care implică neuronii și creierul uman.

Anemia in predializa: experti in domeniul sanatatii sugereaza ca fierul este capabil sa trateze o altă formă de anemie numita anemie in predializa. Cu toate acestea, este o idee bună să se consulte un expert medical pentru a beneficia de un tratament pentru aceasta problema, deoarece poate fi foarte complicat și periculos.

Elimina oboseala: beneficiile pentru sanatate ale fierului includ, de asemenea eliminarea oboselii inexplicabile sau cronice, care pot să apară la bărbați și femei. Deficienta de fier este o cauză naturală de oboseala, deoarece este o componentă importantă a hemoglobinei.Asadar, includerea fierului in dieta dvs va ajuta sa va mentineti in forma, sănătosi și energici, atât pe plan intern cât și în viața dvs exterioară .

Intareste sistemul imunitar: Fierul, de asemenea, joacă un rol cheie în asigurarea puterii sistemului imunitar al organismului uman. Astfel, organismul este suficient de puternic sa lupte împotriva unui număr de boli și infecții. Celulele rosii sunt necesare pentru furnizarea de oxigen la nivelul tesuturilor deteriorate, organe și celule. Fără fier, nu ar exista hemoglobina; fără hemoglobină, nu ar exista nici oxigen. Pentru ca procesul de vindecare sa aiba loc este nevoie de fier!

Metabolismul energetic: Fierul este un participant important al metabolismului energetic în corpul uman. Acest proces consta in modul în care este extrasă energia din alimentele consumate și distribuita ulterioara catre diferite părți ale corpului.

Sistemele enzimatice: Fierul se întâmplă să fie cel mai important constituent al diferitelor sisteme enzimatice si al altor componente importante cum ar fi mioglobina, citocromi si catalaza .Fără o functionare corecta a acestora, un număr de sisteme de organe si-ar încetini procesele sau s-ar închide complet.

Trateaza insomnia: Fierul este de asemenea util în tratarea insomniei organismului uman și îmbunătătirea obiceiurilor de dormit dar si a calitatii oamenilor prin reglarea ritmurilor lor circadiene. Un numar necorespunzator de celule roșii in sange poate avea ca rezultat o scadere a fluctuației tensiunii arteriale, care poate ține de multe ori oamenii treji noaptea.

Concentrarea: fierul atunci cand este consumat în cantități suficiente, poate ajuta nivelul de concentrare și energie, ceea ce va spori performanța cognitivă și mentală. Creșterea fluxului de sânge in creier datorat activității celulelor roșii de fier este rezultatul acestui beneficiu important.

Beneficiile Magneziului

Categories: Tags:

Magneziul este extrem de important pentru sanatatea dvs, deoarece este nevoie de mai mult de 300 de reactii biochimice in organism. Magneziul este al patrulea mineral cel mai răspândit în organism și este parțial responsabil pentru nenumaratele aspecte bune pentru sanatate. Aproximativ 50 % din magneziul total al corpului nostru este stocat in oase, în timp ce partea rămasă de magneziu se găsește în principal în celulele din țesuturi și organe.

Doar 1 % din magneziu este disponibil în sânge, deși corpul uman este foarte bun la reglarea unui nivel constant al magneziului în sânge.

Este nevoie de magneziu pentru a păstra funcțiile musculare și nervoase normale și pentru a menține bataile ritmice ale inimii. De asemenea, acesta ajută la sustinerea unui sistem imunitar sanatos si pastreaza oasele puternice. Magneziul este important în ceea ce privește reglarea nivelul zahărului din sânge, asigurand astfel tensiunea arterială normală.

Magneziul sprijină, de asemenea metabolismul energetic și sinteza proteinelor. Magneziul are un efect pozitiv asupra tratamentulul unor afectiuni cum ar fi bolile cardiovasculare, hipertensiunea si diabetul. Magneziul alimentar este absorbit în intestinele mici și este excretat prin rinichi.

 

Sursele Magneziului:

Surse naturale de magneziu sunt legumele de mare, legumele cu frunze, cum ar fi spanacul si cerealele integrale, care sunt, de obicei componente majore ale regimului alimentar regulat al unei persoane.

Alte legume care pot fi clasificate ca surse bogate in magneziu includ rosiile, sfecla verde, fasolea boabe mari, fasolea alba, anghinare, cartofii dulci, făina de hrișcă, semințele de dovleac, alunele, făina de grâu, tărâțele de ovăz, orzul , mălaiul și ciocolata.

De asemenea, puteți consuma produse lactate, cum ar fi lapte si iaurturi, precum și produse non-vegetariene ca peștele pentru a obtine magneziu.

Pâinea din grâu integral care conține tărâțe și germeni are de două ori conținutul de magneziu, comparativ cu pâinea albă. Apa are, de asemenea, un conținut ridicat de magneziu; apa grea are mai mult magneziu decât apa dulce, deși apa dură nu este buna pentru organism, în special rinichi.

 

Simptomele deficientei de Magneziu:

Simptomele deficitului de magneziu includ dureri în gât și spate, anxietate , oboseala, atacuri de migrena, slăbiciune musculară și spasme, pierderea poftei de mâncare, vărsături, greață, insomnie, ritm cardiac anormal, diaree, spasme musculare și spasmul vaselor de sange Raynaud.

Când sunteți stresat, corpul dvs are tendința de a epuiza rapid stocurile sale de magneziu. Un simptom foarte frecvent de deficit de magneziu este pofta de ciocolata, deoarece ciocolata este bogata in acest mineral esential. Deficitul de magneziu poate fi o cauză majoră în spatele diabetului, depresiei, și simptomelor menopauzei.

 

Beneficiile pentru sanatate ale Magneziului:

Beneficiile pentru sănătate ale magneziului includ menținerea nervilor corpului, muschilor si oaselor. De asemenea, ajută în sinteza proteinelor si metabolismul celular.

Magneziul este vital pentru susținerea unui ritm normal al inimii si este folosit de medici pentru a trata neregulile ritmului cardiac. Alte beneficii pentru sanatate ale magneziului sunt impactul pozitiv asupra reducerii osteoporozei, convulsii eclamptice, și întreținerea nivelului de zahăr, precum și efectele sale pozitive asupra astmului, diabetului, constipatiei, durerilor de spate si diverse tulburari psihice.

Specialistii medicali și de sănătate au evidențiat adesea importanța includerii vitaminei adecvate și aportului de minerale la dieta noastră de zi cu zi. Magneziul este unul dintre acele minerale esentiale care ajuta organismul uman in absorbția de calciu și joacă un rol important în formarea și consolidarea dintilor si oaselor.

Previne astmul: pacienții care suferă de astm cronic pot fi capabili sa isi normalizeze respiratia cu ajutorul suplimentelor de magneziu care ajuta la relaxarea muschilor bronșici și reglarea respirației. Chiar respiratia suieratoare si de aer poate fi inlaturata prin administrarea de magneziu intravenos .

Mentine oasele sanatoase: Magneziul este direct legat de densitatea osoasa, și ulterior, o inadecvare a acestui mineral in organism poate fi o cauza a osteoporozei. Magneziul ajuta la reglarea nivelului de calciu din organism, împreună cu vitamina D, cupru si zinc . Magneziul , impreuna cu calciu si vitamina D, ar trebui să fie luate de-a lungul anilor de dezvoltare și maturitate, deoarece elimină sansele de a dezvolta osteoporoza , atunci când îmbătrânesc .

Esențial în timpul sarcinii: Magneziul este unul dintre elementele vitale pentru a asigura o sarcina sanatoasa. Aportul adecvat de suplimente de magneziu in timpul sarcinii este extrem de benefic pentru reducerea riscului de osteoporoza și creșterea nivelului de toleranță a durerii, ceea ce duce la un proces de livrare netedă și optimizare a tensiunii arteriale. Sulfatul de magneziu este cel mai bun tratament pentru prevenirea crizelor eclamptice la femeile insarcinate care ar putea avea hipertensiune.

Tratează durerile de spate si crampele: Magneziul ajuta la tratarea persoanelor cu dureri de spate severe, prin relaxarea muschilor, înlatura stresul rinichilor și tensiunii musculare . Așa cum am menționat mai devreme, magneziul de asemenea, ajută la absorbtia de calciu, ceea ce poate duce la vindecarea mai rapidă a oaselor. Simptomele crampelor la nivelul picioarelor, precum oboseala generala sunt simptome clasice ale deficientei de magneziu. Prin urmare, aportul adecvat de suplimente cu magneziu acționează ca un remediu pentru problemele cronice de crampe la picior.

Previne atacul de cord: deficitul de magneziu poate duce la boli de inima, de multe ori conducand la rezultate fatale. Deficienta de magneziu aduce o listă lungă a pericolelor pentru inima dvs. Magneziul protejeaza inima de bataile neregulate și previne posibile pericole, în special stresul muscular. Magneziul calmeaza nervii de fapt, mediază procesele digestive și previne probleme cum ar fi vărsăturile, crampele, indigestia, durerile abdominale, flatulența, constipația și toate acestea pot pune un stres nejustificat pe diferite părți ale sistemului cardiovascular.

Previne constipatia: magneziul ofera inlaturarea rapida a constipatiei și o doză mare de suplimente de magneziu solubil în apă inlatura chiar si cele mai severe stari de constipatie. Această proprietate laxativa a magneziului relaxează mușchii intestinali, contribuind astfel la stabilirea unui ritm mai lin în timp ce trece prin intestine. Magneziul are, de asemenea, o alta proprietate de a atrage apa, care la rândul său se înmoaie scaunul și-l ajuta să treacă cu ușurință.

Previne diabetul si regleaza nivelul zahărului din sange: beneficiile pentru sanatate ale magneziului se extind si la pacientii cu diabet zaharat, de asemenea, intrucat acest mineral ajuta la reglarea reacției insulinei la nivelul zaharului din sange .

Suplimentele cu magneziu sunt vitale pentru toți pacienții cu diabet zaharat deoarece multi dintre ei suferă de deficit de magneziu. Magneziul ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge, promovând astfel tensiunea arterială normală.

Hipertensiunea arteriala este unul dintre cele mai importante motive pentru un atac de cord iminent, și s-a constatat că multe persoane cu tensiune arteriala crescuta au un deficit de magneziu. Prin urmare, elementele nutritive suplimentare si suplimentele minerale cu conținut de magneziu sunt esențiale pentru a evita orice complicații medicale.

Vindeca afectiunile psihiatrice: magneziul este cunoscut pentru vindecarea unora dintre cele mai grave forme de afectiuni psihice, cum ar fi atacurile de panica, stresul, anxietatea și agitația nejustificata.

Vindeca migrenele: atacurile migrenelor afecteaza grav multi americani, mai ales, de sex feminin. Suplimentele cu magneziu si lichidele reduc considerabil severitatea unor astfel de atacuri și pot ajuta, de asemenea, la reducerea ratei de recurenta.

Produce colagen: magneziul este important pentru producerea de proteine care sunt transformate treptat în înveliș de colagen. Colagenii sunt proteine naturale în principal găsite în țesuturile fibroase cum ar fi tendoanele, ligamentele și pielea. De asemenea, colagenul este prezent în cornee, oase, intestine, cartilaje, vasele sanguine și discurile intervertebrale. Cu cat mai mult colagen se afla în sistem, cu atât mai puternice vor deveni acele zone ale corpului.

Absoarbe mineralele: magneziul ajută la absorbtia de vitamine vitale și minerale precum sodiu, calciu, potasiu și fosfor. Absorbția de minerale apare de obicei în intestinul subțire și acest beneficiu al magneziului asigură detoxifierea organismului nostru de toxinele daunatoare.

Activeaza enzimele: magneziul, de asemenea, ajută la stimularea producției de energie în organism și promovează activarea enzimelor pentru a creea energia celulară.

Controleaza functiile vezicii urinare: multe persoane care au probleme cu vezica urinara și suferă frecvent de nevoia de a urina pot găsi un ajutor prin luarea de suplimente cu magneziu. Problemele urinare pot proveni dintr-o varietate de motive, cum ar fi nefrita, infecțiile sau cistita interstitiala, uneori ; cu toate acestea, consumul regulat de magneziu poate fi de un real ajutor acestor afectiuni.