Dec 13, 2016

Sindromul de intestin iritabil Tratament igieno-dietetic.

Categories: Tags:

 

 

Sindromul de intestin iritabil

 

 

Tratamentul igieno-dietetic al sindromului de intestin iritabil

In functie de predominenta simtomelor, sunt descrise trei tipuri de intestin iritabil:

  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta diaree
  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta constipatie
  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta distensiei si durerilor abdominale

 

 

Sindrom de intestin iritabil cu diaree

Nu lapte si lactate, nu dulciuri concentrate, fara alimente bogate in fibre alimentare; nu cafea, ceai negru, alcool, cola, ciocolata; nu fumat; nu alimente bogate in grasimi; se verifica alimentele care produc gaze fasole, varza, broccoli, cartofi si se consuma in functie de toleranta fiecaruia; nu alimente condimentate si condiment; nu bauturi carbogazoase; atentie la indulcitorii artificiali pe baza de sorbitol ( bomboane si guma de mestecat fara zahar, sucuri fara zahar).

Din experienta recomand cu tarie o pauza ( minim o luna) pentru consumul de carne, daca este posibil; daca nu, recomand ca sa se consume carne slaba fiarta sau gatita la cuptor, fara prajeli. Carnea nu se combina cu alte proteine animale. Nu combinati carne cu ou. O puteti servi langa niste legume la aburi sau la cuptor. Cruditatile se vor introduce treptat, in cantitate mica si se va verifica reactia organismului. Se va incepe cu frunze de salata verde, spanac, rucola, apoi se pot incerca castravetii, ardeiul gras, morcovii rasi si, mai tarziu, rosiile. Se pot introduce frunze de marar, patrunjel.

Reactia organismului la cruditati poate fi diferita de la o persoana la alta. Repet, trebuie respectate combinatiile alimentare corecte. Daca dupa friptura cu morcovi si dovlecel la cuptor si o salata din frunze de spanac si salata verde ( categoric fara otet; se poate folosi ulei presat la rece si cateva picaturi lamaie pentru inceput), alegeti sa consumati imediat desert, tulburarile de tranzit nu vor fi date de frunzele din salata, ci de faptul ca ati mancat dulce imediat dupa o masa cu proteina animal.

Desertul, orice ar fi el, fructe confiate, fructe, un pahar de lapte vegetal, nu se consuma decat la doua ore dupa aceasta masa. Cele mai rapide rezultate la tratament au fost insa la persoanele care au spus nu carne pentru o perioada. Dar pentru cei care “ nu pot fara carne”, si nu numai, este foarte important sa serespecte combinatiile alimentare corecte.

 

 

Sindrom de intestin iritabil cu constipatie

In forma de constipatie este important sa se consume fibre alimentare, consum crescut de lichide, exercitii fizice( mers pe jos, ciclism, inot). Fibrele alimentare pot fi luate din cereale integrale ( ovaz, hrisca, mei), fructe confiate ( prune uscate, smochine, stafide, curmale, caise), seminte de chia, seminte de in, pot fi consumate orice fel de seminte, nuci, migdale, caju, fructe, legume ( salate din morcov ras cu patrunjel si pastarnac, sfecla rosie), sucuri blenduite din legume si fructe, salate de cruditati alaturi de orice consumati la mesele principale.

Atentie la combinatiile alimentare. Recomand inlocuirea laptelui cu lapte vegetal pentru o perioada. Daca nu stiti sa preparati acasa, puteti cumpara lapte vegetal din farmacile naturiste. Aveti grija sa alegeti variantele naturale, fara zahar, fara indulcitori. The bridge este una din firmele cu produse de calitate.

 

 

Sindrom de intestin iritabil cu predominanta distensiei si durerilor abdominale

Nu carne pe cat posibil. Nu lactate. Combinatii alimentare corecte. Nu alimente care baloneaza: mazare, fasole, varza, cartofi, brocoli, conopida. Ideal este sa se consume un singur fel de mancare concentrata alaturi de o salata. Salata la fiecare masa. Nu otet. Se foloseste lamaia. Nu se consuma cantitati mari la o masa. Recomand 3 mese principale si 2 gustari; nu se bea apa in timpul mesei. Se pot bea doar ceaiuri de plante calde. Se pot consuma cereale cu lapte vegetal, oleaginoase, seminte, fructe confiate, fructe,sucuri de fructe si de legume la micul dejun si ca gustari.

Hidratarea trebuie efectuata corect in toate cazurile. Nu se bea apa in timpul mesei. Se stopeaza apa cu jumatate de ora inainte de masa. Este chiar recomandat sa se bea un pahar cu apa cu patruzeci de minute inainte de masa. Se poate consuma apoi apa la doua ore dupa masa. Beti apa de calitate pentru a realiza hidratarea. Daca este posibil, achizitioati-va un filtru de apa. Daca nu, cautati sa va cumparati  apa imbuteliata cu un ph alcalin.

CaliVita ofera dispozitivul Aquarion. Acest dispozitiv este un filtru de apa de inalta calitate, care produce apa ionizata, imbogatita cu oxigen, fara metale grele si toxine. Utilizatorul poate ajusta singur aciditatea si alcalinitatea apei. Apa acida este doar pentru uz extern. Va recomand cu incredere acest dispozitiv, in cazul in care doriti sa achizitionati unul.

Miscarea este recomandata zilnic in toate cele trei cazuri. Mersul pe jos, inotul sau orice forma de miscare doriti sunt benefice organismului. Miscarea inflenteaza peristaltismul intestinal, ajuta la drenarea limfei care transporta rezidurile si toxinele din organism, miscarea si masajul fiind singurele care inflenteaza drenarea limfei. Din punct de vedere psihic, simpla plimbare in aer liber, mersul pe jos la servici, ajuta la instalarea relaxarii, starii de bine atat de necesare pentru vindecarea si controlul sindromului de intestin iritabil.

 

 

Articol scris de Dr Cojocaru Valentina,

medic specialist Medicina de Familie,

competenta homeopatie, nutritie, fitoterapie

Si nu uitati: SA NE HRANIM CU IUBIRE!

 

Sindromul de intestin iritabil. Manifestari. Diagnostic.

Categories: Tags:

 

 

Sindromul de intestin iritabil

 

 

 

Definitie Sindromul de intestin iritabil

Combinatie de simtome gastrointestinale cronice sau recurente atribuite intestinului: durere, tulburari de tranzit intestinal si/sau simptome de balonare sau distensie.

 

Importanta problemei

Reprezinta 40% dintre tulburarile fuctionale digestive; este mai frecvent intre 30-50 de ani, incidenta scazand dupa 65 de ani; predomina la sexul feminin; 15-22%din populatia Europei sufera de intestin iritabil; se pare ca aproximativ 60-70% dintre pacienti nu solicita consult medical; reprezinta o importanta cauza de absenteism la locul de munca; este foarte imortanta stabilirea corecta a diagnosticului, pentru a nu trece neobservat un neoplasm de colon, boli inflamatorii intestinale.

 

Etiopatogenie

Nu poate fi mentionata o cauza anume. Mecanisme ce ar putea determina intestinal iritabil:

  • Tulburari de motilitate intestinala – dupa stress, anumite alimente, combinatii alimentare nepotrivite
  • Sensibilitate crescuta la distensia lumenului intestinului subtire si colonului
  • Factorii neuro-psihici au un rol foarte important: pierderea unei persoane importante, pierderea serviciului, anxietate, depresie, irascibilitate, fobie
  • Factori endocrine: hiperfunctie tiroidiana, ovariana, secretie de hormoni locali
  • Deficite enzimatice ( peptidase, lactaze)
  • Abuzuri alimentare
  • Componenta ereditara
  • Componenta alergica

 

 

Manifestari Sindromul de intestin iritabil

Simtomele pot fi permanente sau recurente:

  • Durere abdominala sau discomfort care cedeaza la defecatie
  • Durerea nu trezeste niciodata pacientul din somn
  • Durerea apare frecvent dimineata si dupa-masa si se poate diminua in timpul activitatii
  • Modificari in frecventa si/sau constipatia scaunului – mai mult de trei scaune/zi; mai putin de trei scaune/saptamana
  • Alterarea formei scaunului( tare, moale, apos)
  • Eliminarea de mucus in scaun
  • Balonare, senzatie de distensie abdominala, borborisme,
  • Senzatie de defecatie incomplete
  • Simtome psihice: anxietate, depresie
  • Pot sa apara: mictiuni frecvente, cefalee, gust neplacut

 

In functie de predominenta simtomelor, sunt descrise trei tipuri de intestin iritabil:

  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta constipatie
  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta diaree
  • Sindrom de intestin iritabil cu predominanta distensiei si durerilor abdominale

 

Diagnostic Sindromul de intestin iritabil

Este un diagnostic de excludere in primul rand a neoplasmului si rectocolitei ulcerohemoragice. Se recomanda investigatii si examinari periodice: analize de sange, examen coproparazitologic, ecografie abdominala, rectosigmoidoscopie, uneori irigografie, colonoscopie.

O alta metoda de diagnostic este biorezonanta, cu mentiunea ca aparatul de biorezonanta poate sa vada modificarile in campul energetic, inainte de a aparea in plan fizic si astfel puteti actiona prin preventie si impiedica instalarea bolii. Si eventual, medicul, ce efectueaza controlul cu aparatul de biorezonanta, poate sa solicite investigatiile paraclinice mentionate mai sus, daca suspicioneaza deja instalarea bolii.

 

Sindromul de Intestin Iritabil Tratament:

  1. Tratament igieno-dietetic
  2. Combaterea stresului si tulburarilor psihice
  3. Tratament medicamentos

 

Sindromul de intestin iritabil tratament naturist:

Acidophilus – (1-0-1 in timpul mesei, are o concetratie ridicata de Acidophilus care ajuta la normalizarea tranzitului intestinal si la echilibrarea florei intestinale);

Liquid Chlorophyll – (1-0-1 inainte de masa, ajuta la detoxifierea colonului şi a întregului tract gastrointestinal, de asemenea alcalinizeaza organismul si stimuleaza digestia.)

 

 

Articol scris de Dr Cojocaru Valentina.

medic specialist Medicina de Familie,

competenta homeopatie, nutritie, fitoterapie

Si nu uitati: SA NE HRANIM CU IUBIRE!

 

 

 

Sursa

Cu multumiri: Esentialul in Medicina de Familie, editia a 2-a, coord Prof. Dr. Dumitru Matei

 

6 Beneficii ale Antioxidantilor

Categories: Tags:

  

6 Beneficii ale antioxidantilor si cum sa ii adaugam in dieta zilnica

 

 

Antioxidantii sunt vitamine si minerale care protejeaza corpul de daunele realizate de radicalii liberi, care sunt molecule care ataca celulele sanatoase din corp, si pot slabi sistemul imunitar. Studiile arata ca radicalii liberi pot contribui la dezvoltarea cancerului, bolilor cardiovasculare, disfunctiilor creierului, cataractei si multe altele. Prin urmare, antioxidantii pot mentine o sanatate ideala si o stare de bine. Antioxidantii, inclusiv vitaminele C si E, beta-carotenul, flavonidele, luteina, catechine, si multe altele pot fi gasite in unele produse alimentare. Insa trebuie sa aveti grija si sa respectati dozele zilnice recomandate.

 

 

1. Antioxidantii pot imbunatati functiile creierului

Studiile arata ca consumul vitaminelor E si C poate duce la imbunatatirea functiilor cognitive si scaderea riscului dementei. Vitamina C poate fi gasita in diverse alimente, cum ar fi papaya, toate citricele, broccoli, patrunjel si varza de Bruxelles. Vitamina E poate fi gasita in salata verde, seminte de floarea soarelui, avocado si unt de arahide.

 

2. Consumul regulat de antioxidanti poate reduce stresul oxidativ

Stresul oxidativ este o perturbare in echilibrul productiei de radicali liberi si nivelul de antioxidanti care ii combat, si poate avea un rol important in dezvoltarea unor boli precum Alzheimer sau diabet. Din fericire, antioxidantii ne ajunta la mentinerea echilibrului si oprirea procesului de oxidare.

 

Cu cat mai mult suntem expusi radicalilor liberi, cu atat mai multi antioxidanti necesita organismul. Fumul de tigara, poluarea, drogurile, bolile, stresul ridicat, si uneori efortul fizic intens poate creste expunerea. Antioxidantii controleaza formarea de radicali liberi in organism in mod natural.

 

3. Antioxidantii pot ajuta la prevenirea cancerului

Studiile de laborator demonstreaza ca anumiti antioxidanti pot incetini sau preveni dezvoltarea cancerului. Radicalii liberi pot provoca deteriorarea ADN-ului nostru si alte molecule, si in cele din urma deteriorarea celulelor progreseaza la cancer. Cu toate acestea, antioxidantii lupta pentru a elibera antioxidanti, sau in termein stiintifici, neutralizeaza incarcatura electrica a radicalilor liberi.

 

4. Antioxidantii ne pastreaza ochii sanatosi

Un studiu a constatat combinarea anumitor antioxidanti, inclusiv vitaminele C si E si beta-caroten impotriva conditiilor severe ale ochilor legate de varsta, cum ar fi degenerarea maculara, care este principala cauza de orbire la persoanele de peste 65 de ani. Beta-carotenul poate fi gasit in alimente cum ar fii cartofii dulci, morcovi, napi si dovleacul de placinta. Iar un alt antioxidant, denumit luteina, pe care il putem gasi in spanac si varza creata, ajuta de asemenea la protejarea vederii.

 

5. Antioxidantii ne ajuta plamanii

Intr-un studiu efectuat pe mai mult de 1600 de adulti, functia pulmonara s-a imbunatatit o data ce nivelul din fluxul sanguin al antioxidantilor a crescut. Antioxidantii care au avut cel mai puternic impact au fost criptoxantina si vitamina E, care pot fi gasite in produsele alimentare cum ar fi migdale, seminte de floarea soarelui, nuci de pin, spanac fiert, si caise uscate.

 

6. Antioxidantii ne mentin pielea sanatoasa

Cercetarile sugereaza ca flavonidele din ceaiul verde, iar unele din ciocolata neagra pot ajuta la protejarea pielii de inflamatie si cancer. Un studiu a descoperit ca femeile care au fost tratate cu extract de ceai verde au fost mai protejate impotriva expunerii daunatoare la soare, fata de cele care nu au fost tratate. Cu toatea acestea, doza perfecta de flavonide nu a fost inca determinata.

 

Cum sa avem un aport mai mare de antioxidanti in dieta noastra?

Pentru a consuma in mod natural antioxidanti, trebuie sa mancam fructe, legume, nuci si fasole. In special alimentele bogate in antioxidanti au adesea culori vibrante si includ fructe de padure(afine, mure, zmeura, capsuni si afine), pere, mere, prune, anghinare, varza rosie , cartofi dulci si rosii,nuci(nuci, fistic, pecan, alune, migdale), sucurile bogate in substante nutritive cum ar fii cel de rodie, si bineinteles ciocolata neagra, cu moderatie.

 

Produse Naturiste Care Contin Antioxidanti Puternici:

Resveratrol Plus Coenzima Q10 – 60 Capsule

Lutein Plus – 60 Capsule

Vitamina C 1000 Plus – 100 Tablete

Beta Carotene – 100 Capsule

Vitamina C Lichida cu Bioflavonoide – 240 ml

Vitamina C 300 cu Macese si Bioflavonoide – 100 Capsule

Xanto Plus Extract de Mangostana – 90 Capsule

qProtect – 90 Tablete – Ginkgo Biloba

Mega qProtect – 90 Tablete – Ginkgo Biloba