Dec 14, 2016

Evening Primrose Oil Calivita

Categories: Tags:

                                     Evening Primrose Oil Calivita                                           

Uleiul de primula: Beneficii si utilizari

 

 

Uleiul de primula, sau evening primrose oil, are un numar larg de utilizari comune si este disponibil pe scara larga sub forma de supliment fara prescriptie medicala. Ca medicament, uleiul de primula are o istorie lunga.

 

 

Ce este uleiul de primula?

Uleiul de primula este uleiul obtinut din semintele plantei de primula(Oenothera biennis). De multe ori este prescurtat ca EPO, uleiul de primula, sau evening primrose oil este o sursa bogata de acizi grasi esentiali omega-6. In particular, el contine un acid cunoscut sub numele de acid gama linoleic(GLA), care este de asemenea gasit in alte plante oleaginoase. Astfel, uleiul de primula contine si acid linoleic si GLA-amandoua fiind componente esentiale ale mielinei, stratul protector din jurul fibrelor nervoase si membranei celulelor neuronilor.

 

 

Uleiul de primula pentru eczeme

Tratamentul oral cu ulei de primula are efectul de a ajuta la corectia partiala a unui acid gras esential anormal asociat cu eczemele(care sunt de asemenea cunoscute ca dermatita atopica)

Efectul uleiului de primula poate fi diminuat la persoanele care au folosit steroizi. Eczemele pot fi tratate eficient cu medicamente conventionale, dar si cu alternative complementare, cum ar fi uleiul de primula.

 

 

Uleiul de primula pentru menopauza si sindromul premenstrual

Bufeurile care apar femeile care trec prin menopauza au un numar de optiuni de tratament non-hormonale. Un studiu recent publicat in 2013 a inclus 56 de femei aflate la menopauza pentru sase saptamani de tratament cu ulei de primula si placebo. Tratamentul cu ulei de primula a avut o imbunatatire a severitatii bufeurilor din acest studiu.

Unele femei au raportat in urma tratamentului cu ulei de primula imbunatatirea simptomelor sindromului premenstrual, cum ar fi scaderea sensibilitatii, a sentimetelor de depresie, iritabilitate, umflare si balonare de la retentia de fluide.

 

 

Uleiul de primula pentru dureri ale nervilor

Durerea nervilor(neuropatie) asociata cu diabetul a fost tratata cu ulei de primula, cand tratamentele conventionale cum ar fi antidepresivele nu au functionat sau nu au fost adecvate. Efectele benefice au fost demonstrate in studii clinice pe durata de 6 pana la 12 luni, dupa aceasta perioada fiind semnalate imbunatatiri in leziunile nervilor cauzate de diabet. In un alt studiu, a fost declarata o imbunatatire semnificativa a semnalelor trimise prin nervi, pentru persoanele care au luat ulei de primula timp de 6 luni comparativ cu placebo.

 

 

Uleiul de primula pentru osteoporoza

Uleiul de primula luat impreuna cu ulei de peste si calciu de catre persoanele varstnice cu osteoporoza scade pierderea masei osoase si cresterea densitatii oaselor.

 

 

Uleiul de primula in alte afectiuni

Uleiul de primula este administrat ca adjuvant si in urmatoarele afectiuni, aratand imbunatatiri ale simptomelor la unele persoane: oboseala cronica, eruptii cutanate, ochi uscati, dislexie, dispraxie, ihtioza, complicatii ale sarcinii, artrita reumatoida, schizofrenia, sindromul Sjogren(o tulburare autoimuna), colita ulcerativa, acnee, scleroza multipla, boli de inima, Alzheimer, sclerodermia si boala raynaud.

 

 

Ulei de Primula Contraindicatii

Uleiul de primula are un efect anticoagulant, fiind contraindicat la persoanele care se trateaza cu medicamente care subtiaza sangele cum ar fi warfarina, persoanele cu crize de epilepsie, persoanele cu schizofrenie carora le sunt administrate anumite medicamente, in aceste cazuri fiind necesar sfatul doctorului, si anestezie generala- caz in care trebuie oprita administrarea cu doua saptamani inainte de anestezie generala.

Produs Naturist Calivita pe Baza de Ulei de Primula:

Evening Primrose Oil – 100 Capsule

Vitamine B Complex Forte

Categories: Tags:

 

 

Beneficiile complexului de vitamine B

 

 

Cunoscut ca si complexul de vitamine B, cele opt vitamine B- B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 si B12- joaca un rol important in mentinerea corpurilor noastre in o buna stare de functionare. Acesti nutrienti esentiali ajuta la transformarea alimentelor in energie, ceea ce ne permite sa ramanem activi pe tot parcursul zilei. In timp ce multe din urmatoarele vitamine lucreaza in tandem, fiecare are propiile sale avantaje specifice, de la mentinerea sanatatii pielii si a parului pana la prevenirea pierderii memoriei sau migrene.

 

 

Vitamina B1(tiamina)

Vitamina B1 ajuta organismul in creearea de noi celule sanatoase. Este adesea denumita vitamina anti-stress, datorita capacitatii sale de a proteja sistemul imunitar. Atunci cand avem un aport de carbohidrati ridicat(fie inaintea unei alergari de performanta sau pur si simplu pentru ca pizza are un gust atat de bun), studiile arata ca aceasta vitamina este necesara pentru a ajuta la descompunerea acestor carbohidrati simpli.

Vitamina B1 poate fi obtinuta din:cereale integrale, alune, fasole, spanac, varza, melasa si germeni de grau.

 

 

Vitamina B2 (riboflavina)

Aceasta vitamina B functioneaza ca un antioxidant pentru a ajuta in lupta impotriva radicalilor liberi(particule din organism care distrug celule) si poate preveni imbatranirea prematura si dezvoltarea bolilor de inima. Riboflavina este de asemenea importanta pentru productia de celule rosii din sange, care ajuta la transportarea oxigenului in tot corpul. Mai multe studii arata ca vitamina B2 poate ajuta semnificativ la reducerea migrenelor. Un lucru la care trebuie sa fim atenti este faptul ca desi lumina soarelui are un efect benefic asupra corpului, lumina ultravioleta reduce continutul de riboflavina din sursele alimentare. Laptele, de exemplu este cel mai bine pastrat in recipiente opace, in scopul de a proteja aceasta vitamina de la descompunere.

Vitamina B2  poate fi gasita in: migdale, orez salbatic, lapte, iaurt, oua, varza de Bruxelles, spanac si soia.

 

 

Vitamina B3 (niacina)

Una dintre utilizarile primare pentru niacina este cresterea colesterolului HDL (colesterolul bun). Cu cat mai mare este HDL cu atat mai putin colesterol rau vom avea in fluxul sanguin. Deficienta de vitamina B3 este rara in tarile dezvoltate, desi a fost dovedit ca alcoolismul scade nivelul de vitamina B3 la unele persoane. Niacina, administrata prin ingerare, a ajutat de asemenea la combaterea acneei.

Vitamina B3 se poate obtine din: Drojdie, carne rosie, lapte, oua, fasole si legume verzi.

 

 

Vitamina B5 (acidul pantotenic)

Cantitati mici de vitamina B5 se gasesc aproape in fiecare grupa de alimente, dupa cum sugereaza si denumirea. Pantotenic provine din cuvantul grecesc pantothen, insemnand „de pretutindeni”. In plus fata de descompunerea grasimilor si carbohidratilor pentru energie, este responsibila pentru producerea de hormoni legati de sexul persoanei si stres, incluzand testosteronul. Studiile arata ca B5 de asemenea ajuta la o piele mai sanatoasa cu abilitatea de a reduce efectele imbatranirii pielii cum ar si petele pe piele si roseata.

Vitamina B5 se poate obtine din: Avocado, iaurt, oua, carne si legume.

 

 

Vitamina B6 (piridoxina)

Impreuna cu vitaminele B12 si B9, B6 ajuta la reglarea nivelului aminoacidului homocisteina, avand un rol in reducerea riscului bolilor de inima. Piridoxina este de asemenea o vitamina cu un rol important in buna dispozitie si reglarea somnului, ajutand corpul sa produca serotonina, melatonina si noradrenalina, un hormon de stres. Unele studii sugereaza ca vitamina B6 poate reduce inflamatia la persoanele cu afectiuni cum ar fi artrita reumatoida.

Vitamina B6 se poate regasi in: pui, curcan, ton, somon, linte, seminte de floarea soarelui, branza, orez brun si morcovi.

 

 

Vitamina B7 (biotina)

Din cauza asocierii sale cu sanatatea parului, pelii si unghiilor, aceasta vitamina B a fost denumita si „vitamina frumusetii”. Aceasta poate ajuta persoanele diabetice in controlul nivelelor ridicate de glucoza din sange. Aceasta vitamina B este de asemenea foarte importanta in timpul sarcinii deoarece este vitala pentru cresterea copilului.

Vitamina B7 se poate gasi in: orz, ficat, drojdie de bere, carne de porc, pui, peste, cartofi, conopida, galbenusuri de ou si nuci.

 

 

Vitamina B9 (acid folic)

Este posibil sa fi auzit o alta denumire pentru vitamina B9-acidul folic, care este forma sintetica utilizata in suplimente si alimente fortificate, cum ar fi cerealele si painea. Studiile arata ca acidul folic poate ajuta la prevenirea depresiei si prevenirea pierderilor de memorie. Aceasta vitamina este de asemenea deosebit de importanta la femeile gravide, deoarece sustine cresterea copilului si previne malformatiile congenitale neurologice.

Vitamina B9 se poate gasi in: plante cu frunze de culoare verde inchis, sparanghel, sfecla, somon, legume radacinoase, lapte, grau bulgur si fasole.

 

 

Vitamina B12 (cobalamina)

Aceasta vitamina B lucreaza impreuna cu vitamina B9 la producerea de celule rosii din sange si ajuta fierul sa aibe efectul normal: crearea de oxigen care transporta proteinele si hemoglobina. Din moment ce vitamina B12 se regaseste doar in produsele animale, studiile arata ca vegetarienii sunt supusi unei deficiente de vitamina B12. In acest caz trebuie administrata sub forma de suplimente.

Vitamina B12 se poate gasi in: pesti, crustacee, lactate, oua, carne de vita si porc.

 

Produse Naturiste Calivita Care Contine Complexul De Vitamine B:

Mega B Complex – 100 Tablete

Stress Management B Complex – 100 Tablete

Lucerna Capsule

Categories: Tags:

 

 

Beneficiile alfalfa sprouts

 

 

 

1. Scaderea riscului de cancer de san

Alfalfa sprouts sau mugurii de lucerna, sunt o sursa foarte buna de izoflavone si alti fitoestrogeni, care sunt compusi din plante care imita estrogenul uman. Studiile privind consumul de alimente din soia, care de asemenea au concentratii mari de isoflavone, au avut rezultate pozitive in reducerea ricului de deces si de reaparite la pacentii cu cancer de san.

 

2. Minimizarea simptomelor menopauzei si menstruatia excesiva

Multumita unor niveluri ridicate de vitamina K si fitoestrogeni, alfalfa sprouts pot ajuta femeile prin ameliorarea simptomelor legate de menopauza si ciclul menstrual. Vitamina K este o vitamina care are un rol important in coagularea sangelui, astfel incat aceasta poate ajuta la sangerarea excesiva. Combinatia dintre vitamina K si fitoestrogeni are un efect de reglare al nivelului de estrogen din corp, ceea ce ajuta la ameliorarea PMS si simptomelor menopauzei.

 

3. Prevenirea osteoporozei

Vitamina K ajuta la construirea oaselor, motiv pentru care este esentiala in prevenirea si chiar tratarea osteoporozei. Organismul are nevoie de vitamina K pentru a utiliza in mod adecvat calciul, ajutand astfel la constructia oaselor. Multumita studiilor efectuate asupra vitaminei K, au fost descoperite efectele acesteia asupra sanatatii oaselor, iar studiile prezente arata o legatura puternica intre sanatatea oaselor si un nivel crescut de vitamina K, doza zilnica recomandata a crescut astfel cu aproximativ 50%. Alfalfa sprouts are de asemenea o cantitate semnificativa de mangan, care este de asemenea un nutrient esential in prevenirea osteoporozei si a inflamatiei.

 

4. Scaderea nivelului glicemiei si tratamentul diabetului zaharat

Desi nu exista nici un tratament care sa vindece diabetul zaharat, reglarea nivelului glicemiei in mod natural poate fi obtinut si prin dieta in unele cazuri. S-a descoperit ca alfalfa sprouts are un efect de reglare al glicemiei, datorita capacitatii de a reduce nivelul glucozei in sange, reglarea nivelului glucozei din fluxul sanguin fiind necesar in tratamentul diabetului zaharat, folosind si tratament adjuvant in dieta cum ar fi alfalfa sprouts ajuta la reducerea dependentei de insulina a organismului.

 

5. O planta plina de antioxidanti si agenti anti-imbatranire

Alfalfa sprouts este un aliment cu un continut mare de antioxidanti, care ajuta la protejarea celulelor noastre de daunele cauzate de radicalii liberi. Antioxidantii ajuta la mentinerea unei stari de sanatate bune si pot preveni un numar de boli, printre care si cancerul si bolile de inima.

Un studiu a aratat ca nivelul de vitamina K din alfalfa sprouts nu combate numai deficitul de vitamina K, dar de asemenea ajuta la prevenirea bolilor legate de imbatranire, cum ar fi osteoporoza, cancerul, rigidizarea arterelor si multe altele.

 

6. Combaterea colesterolului

Alfalfa sprouts este un antihiperlipidemic de succes, ceea ce inseamna ca acesta contribuie la reducerea nivelului de lipide din sange. Reducerea numarului de lipide poate avea un efect asupra reducerii simptomelor bolilor cardiovasculare cauzate de un nivel ridicat de colesterol.

Un studiu realizat in 1978 pe maimute prin adaugarea de lucerna in dieta lor a redus efectele negative ale colesterolului, dovedind ca lucerna este unul din cele mai bune alimente care scad colesterolul.

 

7. O sursa importanta de vitamina C

Mugurii de lucerna sau alfalfa sprouts sunt alimentul cu unul din cele mai ridicate concentratii de vitamina C. O portie de muguri de lucerna poate oferi 14% din doza zilnica recomandata de vitamina C, si din cauza ca vitamina C este solubila in apa, putem obtine prin dieta necesarul de vitamina C. Mugurii de lucerna sunt o modalitate excelenta de a suplimenta vitamina C necesara organismului nostru, aceasta avand multe functii esentiale in functionarea corpului uman.

Desi inca nu sunt studii amanuntite, mugurii de lucerna pot creste si cantitatea de lapte matern, ameliorarea problemelor renale si ale vezicii urinare si ajuta la digestie, astm si artrita.

 

Produse Naturiste Calivita Care Contin Lucerna:

Green Care – 200 Tablete – Lucerna Capsule

Liquid Chlorophill – 473 ml – Lucerna Lichida