Alimentatie corecta – Teoria caloriilor – Combinatii neprietenoase

 

 

De ce nu se produce pierderea in greutate, desi se reduce aportul de calorii ?

Majoritatea celor cu o greutate excesiva considera ca pentru a pierde kilogramele in plus trebuie sa reduca aportul de calorii.

Gresit !

Pierderea greutatii – in astfel de conditii – are loc, dar fenomenul este efemer.

 

Ce se intampla in realitate ?

Sa presupunem ca numarul de 3000 de calorii este suficient pentru nevoile zilnice ale unui pacient si, timp de ani sau zeci de ani, organismul respectiv a fost “educat” ca aportul caloric a fost realizat in functie de aceasta necesitate. Aici apare nutritionistul, care ii prescrie un regim caloric cu 1000 de calorii mai putin.

 

Pentru o perioada de timp, aceasta mie de calorii va fi luata de organism, intr-adevar, din rezerva de grasimi a corpului. Deci, in aceasta perioada, se va constata o pierdere in greutate. In acelasi timp, organismul realizand ca aportul caloric a devenit de doar 2000 de calorii fata de cele 3000 dinainte – va fi indemnat de catre instinctul de supravietuire sa isi ajusteze, cat se poate de rapid, necesitatile energetice la nivelul aportului.

Din acest moment, organismul a invatat ca nu i se vor da decat 2000 de calorii, deci el nu va mai consuma decat 2000 de calorii. Din momentul respectiv pierderea in greutate va fi intrerupta. Acelasi instinct de supravietuire va merge mai departe, impingand organismul la o prudenta marita, aceasta materializandu-se in faptul ca organismul isi va face din nou rezerve.

Realizand ca nu mai primeste mai mult de 2000 de calorii isi va diminua necesitatile energetice pana la, de exemplu, 1600 de calorii, iar diferenta de 400 o va stoca sub forma de grasimi de rezerva. Astfel, paradoxal, pacientul nostru va manca mai putin, dar va incepe sa se ingrase iar. Cu siguranta ati vazut obezi care mureau de foame. Solutia este combinatia corecta a alimentelor, miscare si un nr de calorii adecvat.

Ingerarea unei glucide

De exemplu : o felie de paine mancata singura, fara alt adaos.

Painea este o glucida al carei amidon este transformat in glucoza si trece direct in sange.

In acest caz, organismul se afla subit in hiperglicemie (creste procentul de zahar in sange) si pancreasul secreta insulina.

Secretia de insulina a pancreasului are 2 obiective :

  1. Sa fixeze glucoza in tesuturi – pentru a constitui o rezerva de energie pe termen scurt, pentru nevoile imediate ale corpului (glicogen) sau pentru a constitui un stoc pe termen lung, ca rezerva de grasime;
  1. Sa scada procentul de zahar din sange.

Ingerarea unei glucide si a unei lipide

De exemplu : o felie de paine cu unt.

Si in aceasta situatie, procesul metabolic care se desfasoara este asemanator cu cel intalnit la ingerarea glucidelor; diferenta fundamentala este aceea ca lipidele se regasesc in sange transformate in acid gras.

  • Daca pancreasul functioneaza normal, atunci doza de insulina este in raport cu cantitatea de glucoza ce trebuie prelucrata;
  • Daca pancreasul are o functionare defectuoasa, atunci cantitatea de insulina secretata este mai mare decat cea necesara pentru prelucrarea glucozei, iar o parte din energia lipidei (care, in mod normal, ar fi evacuata) va fi stocata anormal, ca rezerva de grasime;

Deci starea pancreasului il deosebeste pe individul cu tendinta de ingrasare de cel care

poate manca orice, fara sa se ingrase (primul fiind afectat de hiperinsulinism).

 

Acest principiu ne invata ca :

  1. Stomacul omului nu este “proiectat” de natura sa digere mai mult de o mancare concentrata o data.
  1. Orice mancare care nu este fruct sau vegetala cruda este mancare concentrata.

Fiecare specie de mamifere are o constitutie adaptata unui anumit tip de mancare. Exista carnivore, ierbivore, fructivore, gruminivore, omnivore, fiecare cu tipul sau de tub digestiv. Omul nu poseda toate aceste tipuri de tub digestiv. Si totusi mancam toate felurile de mancare posibile.

  1. Combinatiile de mancare, cum ar fi : carne cu cartofi, peste cu orez, pui cu macaroane, oua cu paine, branza cu paine, cereale cu lapte nu sunt in interesul sanatatii dumneavoastra si nu va vor furniza energia de care aveti nevoie sau corpul la care visati. Aceste combinatii va vor distruge si bruma de energie pe care o mai aveti.

” Cine este verde pe dinauntru, este si curat pe inauntru” ( Dr Bernard Jensen)

 

Articol scris de

Dr Cojocaru Valentina.

medic specialist Medicina de Familie,

competenta homeopatie, nutritie, fitoterapie

Si nu uitati: SA NE HRANIM CU IUBIRE!

 

 

 

Sursa

Cu multumiri:

Dieta vietii – Daniel Menrath