BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE FRUCTULUI AVOCADO

 

Beneficiile pentru sanatate ale fructului avocado includ controlul asupra greutatii, protecție împotriva bolilor cardiovasculare, prevenirea diabetului, tratarea osteoartritei și creșterea absorbției de nutrienți pentru organism. De asemenea, reduce riscul de cancer, leziuni hepatice ș sangerarile legate de deficitul de Vitamina K. Avocado ajută la păstrarea sanatatii oculare si la protejarea pielii impotriva semnelor de imbatranire, precum și impotriva efectelor nocive ale razelor UV. De asemenea, ajută la menținerea nivelului de zahăr din sânge și are proprietăți antioxidante. Ajută la imbunatatirea circulației, creșterea abilităților cognitive și mentinerea oaselor mai puternice!

 

Conform unui studiu recent de cercetare, semințele de avocado sunt folosite pentru tratamentul diabetului, stărilor inflamatorii și hipertensiunii, precum și pentru îmbunătățirea hipercolesterolemiei. Un alt studiu de cercetare arata ca un consum de avocado duce la imbunatatirea calitatii dietetice si aportului de nutrienti, inclusiv un risc redus de sindrom metabolic.

 

Avocado are un conținut ridicat in acizi grași, dar conține un nivel extrem de scăzut de colesterol. Mulți oameni au tendința de a opri consumul de avocado, din cauza conținutului său ridicat in calorii, gândindu-se că ar putea lua in greutate. Cu toate acestea, cantitatea de calorii este foarte mică în comparație cu untul și alte elemente nutritive bogate in calorii. De asemenea, o mare parte din conținutul de grăsime provine din surse unice, cum ar fi fitosteroli care sunt benefici pentru un număr de motive. In acest articol discutăm despre diferitele beneficii pentru sanatate ale fructului avocado și conținutul său nutrițional, dar în primul rând învățăm mai multe despre acest fruct valoros și benefic.

 

Fructele de avocado mai sunt cunoscute si sub denumirea de Alligator Pere, care se datorează în principal formei și aspectului tare de piele. Este un fruct care se cultivă din Persea Americana, care este un arbore peren din familia Lauraceae. Cu toate că nu seamănă cu aceste rude, avocado este strâns legat de scorțișoară și dafin. Acesta este, de obicei inalt si poate crește până la o înălțime de 20 metri. Greutatea aproximativă a avocado este între 250g si 1,300 kg, în funcție de soiul de avocado. Se recoltează devreme și apoi este lăsat să se coacă treptat atunci când este comercializat. Acesta este motivul pentru care avocado sunt numite fructe climacterice care se coc numai după recoltare, la fel ca bananele.

 

Fructele de avocado sunt disponibile în mai multe soiuri, dar cele mai cunoscute dintre toate sunt reprezentate de varietatea cremoasa Hass. Copacii avocado cresc bine in zonele tropicale, subtropicale și ecuatoriale, dar, ca multe alte fructe, cultivarea fructelor de avocado este cea mai ușoară în climatul mediteranean.

 

Acestea fiind spuse, fructele de avocado si-au avut originea in statul Puebla, Mexic, unde dovezile din peșteri datează cu cel puțin 10.000 de ani inainte de Christos. Culturile antice din America de Sud si America Centrală au fost cunoscute prin folosirea avocado care a crescut sălbatic, dar nu este clar dacă cultivarea a început până în ultimile mii de ani. A apărut doar în alte părți ale lumii în ultimii 500 de ani, dar și-a câștigat rapid popularitate pentru aspectul său unic, gust și beneficiile pentru sanatate.

 

Datorită diferitelor sale beneficii pentru sanatate, acest fruct este acum cultivat în multe țări. El are o piele foarte groasă, care îl protejează de pesticide. Acesta este motivul pentru care nu aveți nevoie sa cumparati avocado organic. Este una dintre cele mai sigure culturi din punct de vedere al expunerii sale scăzute la pesticide.

 

Acesta este de obicei consumat crud, ca un desert, sau sub formă de salate cu putina sare si piper. Cea mai cunoscuta intrebuintare a fructelor avocado in multe din țările occidentale este în formă de guacamole, un amestec tradițional mexican și din America Centrală, care este de asemenea bun ca un topping pe hamburgeri și sandwich-uri. De asemenea, puteți utiliza avocado ca un înlocuitor pentru conținutul de grăsimi (unt sau ulei) în timp ce este copt sau doar ca un înlocuitor pentru maioneză in sandwich-uri. În acest caz, adăugați aceeași cantitate de avocado ca orice altă grăsime. Aceasta este o modalitate de a reduce aportul de calorii nesănătoase. De exemplu, 3.5oz de avocado conțin grăsimi 14.66g. Întrucât aceeași cantitate de unt contine 81g grasimi. Prin urmare, untul poate fi inlocuit cu fructele de avocado coapte, astfel încât să puteți reduce caloriile și sa beneficiati de un tratament delicios!

 

Valoarea nutritivă a fructelor de Avocado

Fructele de avocado sunt considerate un ” super-aliment ” și au o poziție specială în piramida alimentelor calorice. Fructele de avocado sunt bogate in nutrienti , diferite vitamine și minerale. Avocado sunt , de asemenea, o sursa buna de acizi grasi monosaturati , și au un conținut redus de zahăr. Ele sunt o sursa buna de energie și conțin un număr de vitamine si minerale esentiale . Avocado contin calciu , fier , magneziu , potasiu , cupru , mangan , fosfor și zinc. Acestea conțin, de asemenea minerale cum ar fi vitamina C , B6 , B – 12 , A , D , K , E , tiamina , riboflavina si niacina. În plus, ele sunt o mare sursă de fibre dietetice , și o singura portie poate oferi mai mult de 40 % din necesarul zilnic!

Fructele de avocado sunt bogate in potasiu si echilibreaza cu succes raportul dintre potasiu si sodiu, care este extrem de important pentru sanatate in ansamblul ei. Potrivit CAC ( Comisiei Californiene pentru Avocado), un avocado Hass mijlociu conține aproape 22,5 grame de grasime. Două treimi din această grăsime este a soiului de mononesaturate și sunt, de asemenea, foarte scăzute în fructoză. Poate cel mai important fapt este ca fructele de avocado contin o colecție unică de compuși organici, cum ar fi fitosteroli , carotenoizi , flavonoizi.

 

Beneficiile pentru sanatate ale fructului Avocado

Fructele avocado au multe beneficii pentru sanatate. Ele contin nutrienți și, prin urmare, sunt considerate ca fiind unul dintre cele mai bune alimente pe care le puteți mânca. Fructele avocado sunt cele mai benefice atunci când sunt consumate crude. Multe dintre beneficiile cele mai importante si indelung cercetate pentru sanatate ale fructelor avocado sunt după cum urmează:

 

Asigura o buna digestie

Se crede că fructele avocado sunt liniștitoare pentru intestine și, prin urmare, ajuta la digestie. Acestea conțin fibre solubile și insolubile care ajuta la menținerea funcționarii sistemului digestiv fără probleme. Aceste două tipuri de fibre sunt foarte importante pentru digestie, deoarece acestea se aduna în scaune și ajuta la asigurarea trecerii fără probleme a produselor alimentare prin tractul intestinal. Mai mult, acestea stimulează sucurile gastrice și digestive astfel incat nutrientii sunt absorbiti în modul cel mai eficient și rapid. In cele din urma, acestea reduc simptomele unor afectiuni cum ar fi constipațiea și diareea.Cantitatea imensă de fibre găsite în avocado (40% din necesarul zilnic per portie) face din acest lucru un aliment foarte important pentru optimizarea sanatatii digestive.

 

Ofera ingrijire dentara

Consumul de avocado, de asemenea, ajută la prevenirea respiratiei urat mirositoare, care este cauzata în primul rând de indigestie sau un stomac deranjat. Halitoza poate fi eliminata prin îmbunătățirea sănătății digestive, iar flavonoidele antibacteriene si antioxidante gasite in avocado, de asemenea, ucid bacteriile din gura dvs, care pot duce la o respiratie urat mirositoare. Avocado au fost, de asemenea, in stransa legatura cu prevenirea cancerului oral!

 

Asigura ingrijirea parului si a pielii

Fructele avocado contin nutrienți, care sunt benefici pentru mentinerea sanatatii pielii.Acestia îmbogățesc pielea uscata, care este crăpata sau deteriorata. Avocado este adaugat intr-o varietate de produse cosmetice datorită capacității fructelor de a hrani pielea cu vitamine esențiale și de a o face sa straluceasca. De asemenea, este utilizat pentru parul uscat si deteriorat . Mulți oameni folosesc avocado pentru a oferi hidratare pielii și pentru masti de păr. Mai presus de toate, uleiul de avocado ajuta la tratarea psoriazisului în plăci. Beta-carotenul și licopenul sunt doi dintre compușii organici găsiti în cantități mari în avocado. Ambii compusi confera o imbunatatire a sanatatii, tonus pielii și eliminarea semnelor de imbatranire prematura.

 

Asigura ingrijirea ficatului

Avocado este foarte bun pentru reducerea leziunilor hepatice. El are anumiti compuși organici care ajuta la imbunatatirea sanatatii ficatului. Afectarea hepatică este în mod normal cauzata de hepatita C. Rezultatele unui studiu recent de cercetare sugereaza ca avocado poate juca un rol important în tonifierea și protejarea ficatului pentru o mare varietate de afectiuni.

 

Mentine o buna sanatate oculara

Avocado ajuta la menținerea ochilor sănătoși. El conține carotenoide, cum ar fi luteina si zeaxantina, care ajuta la protejarea ochilor impotriva cataractei, bolilor oculare legate de vârstă, și degenerescenței maculare. Aceste afectiuni sunt adesea cauzate de radicalii liberi care se acumuleaza in tesuturile ochilor. Activitatea antioxidantă a acestor carotenoide speciale neutraliza efectele periculoase ale acestor radicalilor liberi.

 

Mentin sanatatea inimii

Beneficiile pentru sanatate ale avocado includ o inima sanatoasa. Beta-sitosterolul, care se gaseste in avocado ajuta la mentinerea unui nivel sanatos de colesterol. Studiile de cercetare sugerează că aportul de avocado poate intensifica proprietățile antiaterogenice ale colesterolului HDL, care ajută la protejarea inimii de ateroscleroză, de asemenea, cunoscuta sub numele de boli vasculare aterosclerotice. Nivelurile ridicate ale potasiului fac, de asemenea din avocado un fruct puternic în lupta împotriva hipertensiunii arteriale. Potasiul este un vasodilatator, care relaxeaza tensiunea vaselor de sange si arterelor, reducând astfel șansele de coagulare, atacurilor de cord, accidentelor vasculare cerebrale.

 

Ajuta la mentinerea sanatatii rinichilor

Dieta joaca un rol foarte important în menținerea echilibrului de minerale si lichide la cei care sufera de afectiuni renale cronice. Potasiul este unul dintre mineralele care ajută la menținerea unei rate cardiace normale. Avocado este o sursa buna de potasiu și includerea acestor fructe in dieta dvs poate furniza si alte beneficii. Este important să vă asigurați că nivelurile de potasiu nu sunt prea mari intrucat poate fi periculos pentru inima dvs. Potasiul este un aspect cheie in menținerea echilibrului lichidelor prin canalele chimice pentru celule și organe. Acest echilibru al lichidelor este, de asemenea vital pentru funcționarea rinichilor, care se ocupă de mișcarea fluidului și toxinelor prin organism.

 

Previne deficitul de vitmina K

Un deficit de vitamina K nu este foarte obisnuit, dar este frecvent observat in ingrijirea nou-nascutilor. Acesta poate duce la o tulburare de sangerare cunoscuta ca legata de deficitul de vitamina K ( VKDB ). Acest lucru se întâmplă mai ales din cauza unui aport insuficient de vitamina K în timpul sarcinii. Includerea avocado in dieta unei femei gravide poate ajuta la scaderea riscului de VKDB la copilul nou-născut, deoarece avocado este unul dintre fructele rare, care au o cantitate foarte mare de vitamina K ( aproape 40 % din necesarul zilnic la o singură servire ! )

 

Previne „raul de dimineata”

In timpul sarcinii, raul de dimineata este foarte comun. Avocado ajuta la depășirea greturilor din timpul sarcinii, deoarece acesta conține vitamina B6, care este de obicei responsabila de reducerea greturilor și vărsăturilor.

 

Previne artrita

Proprietățile anti-inflamatorii ale avocado sunt, probabil, atributul cel mai valoros, iar dintr-o gamă largă de fitochimicale, flavonoide, carotenoizi, fitosteroli, alcooli grași și acizi grași omega- 3, avocado este unul dintre cele mai bune alimente pentru reducerea inflamației în țesuturi, articulatii și mușchi. Artrita afecteaza zeci de milioane de oameni din intreaga lume iar prin consumul unei cantitati adecvate de avocado, studiile au arătat în mod frecvent ca simptomele și durerea asociată cu artrita pot fi reduse în mod eficient!

 

Are proprietati anti-cancerigene

Beneficiile pentru sănătate ale avocado includ un risc mai mic de cancer, inclusiv cancerul de san si cancerul de prostata. Avocado contine carotenoide si grasimi mononesaturate, care contribuie la reducerea semnificativă a cancerului. De asemenea, avocado contine Glutation, un antioxidant care protejeaza celulele de cancer și de efectele periculoase ale radicalilor liberi. Lista compușilor antioxidanți și anti- inflamatori din avocado este impresionanta, iar acest lucru face aproape dificila determinarea acelui compus cu cel mai mare impact.Au fost efectuate studii pe o scară largă asupra cancerelor de piele, de prostată, orale, iar rezultatele arată că, în loc de metastaze, compușii organici din avocado provoaca celulele canceroase să se supună apoptozei ( moartea celulară automată ) . Cercetarea este in curs de desfasurare in ceea ce priveste avocado și cancerul.

 

Are proprietăți antioxidante

Avocado contine vitaminele C și E, care ajuta la îmbunătățirea proprietăților antioxidante din corpului uman. Vitamina C reciclează vitamina E și ajută la reducerea oxidarii colesterolului LDL. Avocado contine, de asemenea, antioxidanti, cum ar fi epicatehina, violaxantina, neocrom și o multime de alții. Antioxidantii neutralizeaza efectele periculoase ale radicalilor liberi, produse secundare ale metabolismului celular. Ele sunt responsabile pentru zeci de afectiuni grave în organism, inclusiv a cancerului, a bolilor cardiovasculare, problemelor de vedere, imbatranirii prematura, tulburarilor cognitive si multe altele.

 

Mentine pielea sanatoasa

Fructele de avocado contin multe vitamine si minerale care ajuta la mentinerea sanatatii pielii. Carotenoidele găsite în avocado sunt asociate cu reducerea inflamatiei pielii induse de razele ultraviolete din cauza expunerii la soare. Uleiul de avocado ajută la protejarea pielii împotriva deteriorării arsurilor solare. Nivelurile ridicate de beta-caroten din avocado pot fi enzimatic împărțite în provitamina A, care a fost mult timp legata de protejarea pielii impotriva mai multor afectiuni și de efectele nocive ale soarelui.

 

Mentine controlul asupra greutatii

Exercitiile regulate, impreuna cu o dieta sanatoasa, sunt foarte importante în controlul greutatii. Avocado sunt fructele care oferă o valoare nutritivă organismului și sprijina controlul greutatii. Concluziile unui studiu recent sugereaza o serie de efecte benefice ale avocado cu privire la gestionarea greutatii.

 

Au efecte anti imbatranire

Consumul de avocado este, de asemenea, asociat cu îmbătrânirea sănătoasă. Acesta conține compuși cum ar fi xantofilina, care au proprietăți antioxidante.Studiile de cercetare sugereaza ca un aport de xantofilina poate scădea semnele procesului de imbatranire pe diferite părți ale corpului.

 

Mentine sanatatea oaselor

Avocado contin carotenoide, cum ar fi zeaxantina si luteina, care sunt asociate cu un risc redus de defecte cartilaginoase (simptom al osteoartritei). Aportul de alimente, cum ar fi avocado și soia pot ajuta la reducerea riscului de osteoartrita. Mai mult decât atât, nivelurile de minerale esențiale din avocado sunt semnificative, inclusiv zinc, fosfor, cupru urme de calciu și seleniu. Toate acestea sunt legate de riscurile reduse ale osteoporozei și îmbunătățiri ale densității mineral-osoase.

 

Ajuta la absorbtia substantelor nutritive

Fructele de avocado sunt cel mai bine consumate împreună cu alte fructe si legume. Acest lucru se datorează faptului că nutrienții prezenți in fructe și legume cresc atunci când sunt consumati împreună cu avocado. Absorbția de molecule antioxidante carotenoide, care ajută la protejarea organismului împotriva radicalilor liberi, creste de trei până la cinci ori, atunci când o salata este mâncată împreună cu avocado. Prin urmare, adăugarea de avocado felii in salata mixta este o modalitate buna de a face o masa sanatoasa. Acest lucru face din avocado un element important ca aperitiv, deoarece pregătește tractul digestiv să funcționeze la cel mai înalt nivel în timpul mesei!

 

Regleaza glicemia din sange

In afară de fructe, extractele din frunze de avocado, au si ele beneficii pentru sănătate. Un studiu efectuat pe sobolanii non-diabetici și cu diabet zaharat sugereaza ca extractele de frunze de avocado pot ajuta la scaderea nivelului de glucoza din sange. Pentru pacientii cu diabet zaharat, metabolismul alimentelor pe bază de amidon in zaharuri simple, cum ar fi glucoza poate provoca blocaje care sunt atât de periculoase pentru diabetici.

Fibrele ajută la încetinirea descompunerii produselor alimentare în zaharuri utilizabile, de aceea sunt absorbite de către organism într-un mod mai echilibrat. În plus, majoritatea carbohidratilor din avocado sunt formati din zaharuri 7-carbon, o forma relativ rara de zahăr care de fapt inhibă enzima hexokinazei.

Acest lucru ajută avocado sa controleze modul în care glucoza este metabolizată de către organism, protejând astfel sanatatea generala a pacientilor cu diabet zaharat.

 

Este util pentru sportivi

Sportivii necesită multa energie și trebuie să isi mențină o nutritie optima pentru a-si alimenta corpul. Avocado, prin aportul de substanțe nutritive vitale pentru sportivi, menține un nivel ridicat de energie necesara și o stare bună de sănătate. În plus, fructele avocado contin fitochimicale, care sunt o sursă naturală de combustibil pentru corpul dvs.

 

Avocado – probleme de sanatate

Avocado poate provoca migrene, un tip comun de dureri de cap. Simptome cum ar fi greață, vărsături și sensibilitate la lumină, în general, sunt simptomele unei migrene. Trebuie sa aveti grija, iar consumul de avocado ar trebui să fie evitat dacă experimentati aceste simptome.

 

Avocado – Cum trebuie selectat si depozitat

Fructele avocado sunt disponibile în magazinele de peste tot în lume. Ar trebui sa alegeti fructe avocado proaspete, coapte, fără pete intunecate. Nu pastrati avocado in frigider excepția cazului în care sunt coapte . Dacă o porțiune a fructului a fost folosita, restul poate fi depozitat în frigider pentru o utilizare ulterioară. Fructele avocado necoapte pot fi depozitate la temperatura camerei.

 

Avocado- idei rapide pentru servire

Salata: se amestecă ceapa, rosiile, salata verde si avocado intr-un bol. Adaugati sare, piper, suc de lămâie și presarati ulei de măsline in salata. Puteți de asemenea, adăuga si alte legume sau carne la salata.

Supa: supele se decoreaza cu avocado tocat pentru beneficii suplimentare, aroma si sanatate.

Fructe: avocado coapte pot fi consumate direct.

Dressing: fructele avocado pot fi folosite ca dressing in diverse preparate alimentare dupa alegerea dvs.