BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE PULBEREI DE SPIRULINA (seria super alimente)

Fabricata din algele uscate albastre-verzui și sub formă de pulbere , praful de spirulina este unul dintre alimentele cele mai nutritive , motiv pentru care multi entuziasti ai unei alimentatii sanatoase il considera un super aliment.

Având în vedere valoarea sa nutritivă ridicată , nu este surprinzător faptul că spirulina a fost , de asemenea, asociata cu o serie de potentiale beneficii pentru sănătate , inclusiv indepartarea alergiilor , efecte benefice asupra sistemului cardiovascular , protectie impotriva leziunilor orale pre -canceroase , o imbunatatire a nivelului de glucoza din sange si beneficii pentru pierderea in greutate.

Cu toate acestea , este nevoie de mai multe cercetari inainte de a se ajunge la orice concluzii definitive care pot fi făcute cu privire la aceasta sau orice alte potentiale beneficii pentru sanatate pe care le ofera spirulina .

Între timp , dacă sunteți interesat sa incercati acest super aliment acvatic , faceti-o , dar asigurați-vă că discutați mai intai cu medicul dumneavoastră , intrucat suplimentele alimentare , chiar dacă acestea conțin numai ingrediente naturale , cum ar fi praf de spirulina uscata , pot provoca efecte secundare si reacții adverse la unii oameni.

 

ESTE SPIRULINA BUNA PENTRU INIMA DUMNEAVOASTRA ?

Există două tipuri principale de colesterol: colesterol LDL și colesterol HDL. Colesterolul LDL este considerat „colesterolul rau”, deoarece promovează dezvoltarea de placi, un depozit gros, greu, care poate bloca arterele și le poate face mai puțin flexibile.

În cazul în care alimentarea cu sange a inimii este blocată de prea multa placa, un atac de cord poate avea loc ca rezultat. Colesterolul HDL, sau „colesterolul bun”, pe de altă parte, este considerat a fi bun pentru inima si sistemul cardiovascular global, pentru că ajută la transportarea colesterolului LDL departe de artere și înapoi la ficat, unde colesterolul rău poate fi defalcat și eliminat din organism.

Medicamentele care scad nivelul de lipide din sange (hipolipide) sunt de obicei utilizate pentru a reduce nivelul de colesterol LDL sau pentru a crește nivelul de colesterol HDL, dar de cercetarile sugereaza ca si anumite alimente, cum ar fi pulberea de spirulina, pot avea efecte de scadere a lipidelor(efecte hipolipidice).

Potrivit unei lucrari de cercetare publicata in editia din august 2010 a revistei Terapeuti Cardiovasculari, Spirulina algae sau extractele sale s-au dovedit a exercita efecte hipolipidice la diferite animale, inclusiv șoareci, șobolani, hamsteri și iepuri.

Dar, de asemenea, o serie de studii asupra omului sugereaza ca suplimentarea cu spirulina poate fi buna pentru inima. Intr-un astfel de studiu, suplimentarea cu spirulină la o doză zilnică de 4,5 grame timp de șase săptămâni a facut sa creasca nivelul de colesterol HDL cu ​​15%, și a redus semnificativ nivelul de colesterol LDL și al tensiunii arteriale.

 

SPIRULINA- UN SUPER ALIMENT ANTIALERGIC ?

Există, de asemenea, unele dovezi care sugereaza ca spirulina ar putea fi buna pentru dvs. dacă suferiți de alergie și rinita alergica (supranumita si „febra fanului”). Într-un studiu, publicat in numarul din octombrie 2008 al Arhivelor europene ale Oto-Rhino-Laryngology, acest super aliment acvatic a fost gasit pentru a reduce in mod semnificativ simptomele rinitei alergice comune, cum ar fi strănutul, mâncărimile și congestia nazală .

În timpul perioadei de șase luni, fiecare participant la studiu a luat cate cinci comprimate pe zi, fie 2.000 mg de spirulina pe zi, sau placebo. Participantii la studiu nu au fost lăsați să ia orice medicamente anti-alergice ori pentru tratarea rinitei alergice în timpul procesului.

Într- un alt studiu, Spirulina alga marina a fost descoperita pentru a inhiba mastocitele induse artificial pentru a media reacțiile alergice la șobolani prin reducerea nivelului lor de histamină.

După cum probabil știți deja, un nivel ridicat de histamina in organism cauzează simptome tipice asociate cu reactii alergice. Pentru a afla mai multe despre beneficiile potentiale de sanatate ale spirulinei pentru persoanele cu febra fanului sau alte afectiuni legate de alergii, verificati în profunzime articolul despre spirulina, febra fanului si alergii.

 

PROTECTIE IMPOTRIVA RANILOR ORALE CANCEROASE

Un studiu controlat cu placebo publicat in revista Nutritie si Cancer a constatat ca pulberea de spirulina a fost eficienta in reducerea leucoplaziei orale la persoanele care au mestecat tutun .

Leucoplazia , care este cauzată de consumul de tutun , se caracterizează prin pete albe în gură și este asociata cu un risc crescut de cancer oral . În 20 dintre cei 44 de subiecți care au primit 1 gram de pulbere de Spirulina liofilizata zilnic timp de 12 luni , a fost observata regresia completă a leucoplaziei la sfârșitul studiului.

In grupul placebo , regresia completă a leziunilor orale pre – canceroase a fost observată numai la 3 subiecți ( din 43 ) . În plus față de capacitatea acestei pulbere super aliment de a reduce rănile orale pre – canceroase , unele studii pe animale și din epruveta sugerează că spirulina poate avea de asemenea efecte anti – canceroase împotriva tumorilor pancreatice si a celulelor de cancer mamar .

 

EFECTELE SPIRULINEI ASUPRA GLICEMIEI

Un studiu publicat in Iulie 2004 in „Jurnalul Alimentatiei Medicale” sugereaza ca pulberea de spirulina ar putea oferi, de asemenea, beneficii sanatatii la persoanele cu diabet de tip 2. In acest studiu, 25 de subiecți cu diabet zaharat tip 2 au fost repartizati aleatoriu pentru a primi fie 2 grame de spirulina timp de două luni, fie pentru a forma grupul de control.

Eficacitatea suplimentarii cu spirulina a fost măsurată prin evaluarea participantilor la studiu prin pre-intervenție și post-intervenție asupra nivelurilor de glucoza din sange ,a hemoglobinei glicozilate (nivelurile HbA1c) și profilele de lipide ale subiecților cu diabet zaharat.

Rezultatele au fost promitatoare: suplimentarea cu spirulina a redus atât nivelul de glucoza din sange in timpul postului cat si nivelul de glucoza din sange dupa masa. Cei din grupul de spirulina au experimentat de asemenea o reducere semnificativa a nivelului lor de HbA1c, ceea ce sugereaza ca spirulina poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea reglarii de glucoza in sange pe termen lung.

În cele din urmă, o analiză a profilurilor de lipide ale subiecților a aratat ca suplimentarea cu spirulina a fost, de asemenea, asociata cu reducerea trigliceridelor , a colesterolului total si a nivelului de colesterol LDL, ceea ce sugereaza ca spirulina ar putea ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare la persoanele cu diabet de tip 2.

 

BENEFICIILE PIERDERII IN GREUTATE SI IMBUNATATIREA PERFORMANTEI EXERCITIILOR FIZICE

Un studiu interesant publicat în „Rapoartele internaționale ale nutritiei” în anii ’80 a investigat efectele spirulinei asupra pierderii in greutate la adultii obezi. Participantii la studiu au luat, fie 2,8 grame de spirulina de trei ori pe zi pe o perioada de patru saptamani, fie un supliment placebo în aceeași perioadă.

La sfârșitul perioadei de probă, cercetatorii au observat o reducere mică dar semnificativă statistica a greutății corporale la cei care au luat suplimente cu spirulina, comparativ cu cei din grupul placebo.

Intr-un alt studiu interesant, un grup de cercetatori din Grecia a investigat efectele spirulinei asupra performanței exercitiilor si oxidarea glucidelor / grăsimilor la bărbații mediu instruiti. Patru saptamani de suplimentare cu spirulina au dus la o creștere semnificativă a performanței exercitiilor: barbatii au fost capabili sa alerge o medie de 30 la suta mai lunga.

Ce e mai mult, ingerarea de spirulina a fost legata de o scadere de 10,3% a ratei de oxidare a glucidelor și o creștere de 10,9% a ratei de oxidare a grasimilor in timpul turei de două ore, sugerand ca spirulina poate ajuta la arderea grasimilor in timpul exercitiilor, păstrând în același timp magazine de glicogen in corp.