Cuprul este un important mineral pentru sănătatea și bunăstarea noastra . Din fericire, acesta se găsește în alimente care sunt comune pentru majoritatea dietelor. Cuprul este un element chimic avand simbolul Cu. Acesta este clasificat ca un metal. Se gaseste in mod natural in roci și este minat pentru utilizarea sa în industrie. Acesta este, de asemenea, găsit în cantități mici în plante și animale și, prin urmare intră în corpurile noastre , ca parte a lanțului nostru alimentar.

 

Beneficiile pe care cuprul le ofera sanatatii

Cuprul asista la cresterea corespunzatoare a copiilor, ajuta organismul sa foloseasca fierul si joaca un rol aparte in reactiile enzimatice si productia de energie. Cuprul este esential pentru mentinerea tesuturilor conjunctive sanatoase, ochi si par, precum si pentru incetinirea procesului de imbatranire si prevenirea artritei.

Mai mult decat atat, organismul foloseste cuprul pentru a reglementa ritmul cardiac, glandele tiroide, vindecarea ranilor si formarea de celule rosii in sange. Cuprul functioneaza pentru asigurarea proceselor metabolice adecvate in legatura cu aminoacizii si o varietate de vitamine.

 

Surse alimentare de cupru

Avand in vedere ca organismul uman nu produce cupru, mineralul trebuie obtinut din alimente sau suplimente. Din fericire, acestea sunt alimente pe care cei mai multi oameni le consuma, cu exceptia cazului in care fie se afla sub un regim alimentar ori se confrunta cu foametea.

 

Cuprul este prezent in urmatoarele alimente comune:

  • lintea
  • sfecla
  • melasa neagra
  • ovazul
  • usturoiul
  • orzul
  • avocado
  • migdale
  • tarate de grau
  • faina de soia
  • cereale integrale
  • fasolea
  • fructele de mare
  • carnea
  • ficatul

Aceste alimente sunt comune celor care au o dieta carnivora , omnivora sau vegetariana . Cu toate acestea , în cazul în care pentru un motiv sau altul , o persoană nu mănâncă nici unul din aceste alimente , atunci aceasta se afla sub un risc ridicat de deficit de cupru.

Dacă o dieta este saraca in cupru, o persoană poate arăta simptome de anemie, temperatura corpului scăzută, oase fragile, osteoporoza, vene dilatate, și un număr scăzut de celule albe in sânge.

Acestea se pot confrunta, de asemenea, cu batai neregulate ale inimii, niveluri crescute de colesterol, rezistență scăzută la infecții, pigmentarea pielii, tulburări tiroidiene, dermatita, diaree, caderea parului, paloare si letargie. O femeie insarcinata care are insuficientă de cupru în dieta ei, poate da naștere unui copil cu defecte congenitale.

 

Suplimentarea cu cupru

Atunci când există un deficit de cupru , o persoană va trebui sa ia suplimente pentru a restabili nivelul de cupru din organism . Când deficiența este scăzută , medicii recomanda 0,1 mg / kg pe zi de sulfat cupric . Când deficitul este unul sever, personalul medical poate completa cuprul pe cale intravenoasa . In cazuri de osteoporoza , 2,5 mg de cupru trebuie luate cu 100 mg de calciu , 5 mg de mangan ,și 15 mg de zinc.