Beneficiile pentru sanatate ale fosforului includ formarea de oase sănătoase, îmbunătățirea digestiei, reglarea functiei excretoare, formarea de proteine, echilibrul hormonal, imbunatatirea extragerii de energie, reparatii celulare, reactii chimice optimizate și utilizarea adecvată nutrienților. Beneficiile pentru sanatate ale fosforului fac din acesta o componenta importanta a oricarei diete.

Fosforul este un constituent important al oaselor umane, ceea ce înseamnă că ar fi imposibila o functionare normala a unuia, fără o cantitate adecvată de acest mineral in organism. De fapt, fosforul este remarcat în mod normal, ca al doilea mineral cel mai abundent din organismul uman si este al doilea element cel mai important atunci când vine vorba de mentinerea sanatatii oaselor si integritate, în afara de calciu.

În afară de puterea oaselor si a dintilor, alte beneficii pentru sănătate oferite de fosfor sunt esențiale pentru desfășurarea activităților pentru diferite parti ale corpului, cum ar fi creierul, rinichii, inima si sangele.

Prin urmare, faceti o alegere foarte gresita pentru sanatatea dvs, daca excludeti fosforul din lista de substante nutritive care fac parte din meniul dvs.

 

Simptomele deficitului de fosfor

Simptomele cele mai importante ale deficitului de fosfor includ slabiciunea oaselor și un disconfort al diferitelor articulații ale corpului. Fosforul acționează precum calciul care ofera putere oaselor, astfel încât un deficit de fosfor poate duce la slăbiciune, carii dentare, rahitism si alte probleme osoase conexe. Oamenii pot experimenta, de asemenea, o pierdere a poftei de mâncare și o rezistenta diminuata a corpului in a efectua activitati de rutina.

Împreună cu toate aceste simptome urate, un deficit de fosfor poate insemna, de asemenea, amorțeli, anxietate, tremur, pierderea in greutate si stagnarea cresterii. Este o parte esențială a dietei noastre, în special pentru copii, atunci când se produce cea mai mare creștere și dezvoltare și trebuie să se întâmple în mod regulat și cu un suport complet de nutrienti proprii.

 

Surse importante de fosfor

Cele mai importante surse de fosfor includ produsele alimentare, cum ar fi carnea, nucile, legumele și produsele lactate. De asemenea, putem include semintele de floarea soarelui, orezul, painea alba, cartofii, broccoli si mazarea, pe lista produselor alimentare bogate in fosfor. Alte surse de fosfor includ untul de arahide, tonul, carnea de porc și băuturile carbogazoase. În scopul unei diete echilibrate in continut de fosfor, este recomandat să vorbiti cu personalul medical sau nutriționiști care va pot explica mai bine nevoile dumneavoastră dietetice.

 

Beneficiile pentru sanatate ale fosforului

Beneficiile pentru sanatate ale fosforului nu se limitează la o singură categorie, deoarece au un număr de funcții esențiale pentru alte parti ale corpului, precum:

Formarea oaselor : Fosforul este o parte vitală a procesului de creștere, precum și de întreținere a oaselor si dintilor. Acesta funcționează în asociere cu calciu pentru a creea oase puternice, care pot rezista la uzura normală a vieții umane.

De asemenea, ajută la stimularea stării de sănătate a gingiilor și smaltului dentar. Ajută la alinarea problemelor serioase, cum ar fi pierderea de masa osoasa sau pierderea densității minerale, de asemenea, cunoscuta ca osteoporoza.

Acest mineral pune bazele unei structuri scheletice puternice pentru a asigura sănătatea și un trai functional. Una dintre cele mai recente descoperiri ale fosforului, de asemenea, legata de sanatatea inimii, arata ca un aport adecvat, vă poate proteja mai bine de o serie de boli cardiovasculare.

Digestia : Fosforul joacă un rol important în facilitarea eficienta a digestiei în corpul uman. El face acest lucru prin stimularea digestiei de riboflavina si niacina într-un mod eficient. Aceste două vitamine sunt de asemenea esențiale pentru sănătatea umană, astfel încât daca absorbția lor poate fi maximizata in orice fel, acesta este un lucru bun. Aceste două tipuri de vitamine B sunt responsabile pentru orice, de la metabolismul energetic la sistemele de răspuns neurologice și emoționale.

Dincolo de adoptarea altor vitamine si minerale, fosforul elimina direct indigestia, constipația, diareea și, în general, tonifiaza sistemul digestiv pentru circulația si reglarea unui tranzit intestinal sanatos. Acest lucru crește starea de sănătate a sistemului digestiv, precum cea a rinichilor, deoarece toxinele sunt eliminate din organism, mai degrabă decât sa fie reciclate prin rinichi și sa streseze sistemul.

Excreția și urinarea : fosforul joacă un rol important în menținerea rinichilor sanatosi. El face acest lucru prin asigurarea eliberarii corespunzătoare a deșeurilor din rinichi prin procesul de urinare și excreție. Prin creșterea cantității și frecvenței de urina, organismul este capabil sa echilibreze nivelurile de acid uric, săruri în exces, apă și chiar grăsime, deoarece urina este de obicei aproximativ 4 % grăsime. Fosforul încurajează echilibrul sănătos al tuturor lichidelor și materialelor eliminate din organism, contribuind astfel la un organism sanatos si fara toxine.

Slăbiciunea : fosforul are capacitatea de a elimina problemele de sănătate minore, cum ar slăbiciunea musculară, amorțeala, oboseala și alte boli similare. Niveluri normale de fosfor in organism sunt o modalitate foarte bună de a rămâne în formă și activi. O cantitate normală poate fi de aproximativ 1200 mg pentru adulți, potrivit experților și sugestiilor diferitilor practicieni de sanatate. Disfunctiile sexuale pot fi, de asemenea, vindecate cu suplimentarea sănătoasa de fosfor in organism, astfel incat probleme cum ar fi pierderea libidoului, frigiditate, impotenta si motilitatea spermei pot fi amplificate printr-o suplimentare adecvata de fosfor în sistem.

Functia cerebrala : Deoarece fosforul este un element esențial găsit în jurul precum si in interiorul celulelor din creier, este evident responsabil de multe funcții importante. Niveluri adecvate de fosfor garanteaza o functie cerebrala corespunzătoare, cresterea si dezvoltarea cognitiva. Studiile au legat deficiența de fosfor cu un risc crescut de defecțiuni cognitive si mai ales debutul precoce al afecțiunilor neurologice, cum ar fi boala Alzheimer si dementa.

Formarea de proteine : Fosforul este unul dintre cele mai importante elemente în crearea de proteine care ajuta și mai mult în procesul de reproducere. De asemenea, facilitează utilizarea maximă de proteine din corpul uman pentru a asigura o creștere corespunzătoare a celulelor, impreuna cu repararea lor atunci când este necesar. În același mod, fosforul ajută, de asemenea, corpurile noastre sa utilizeze glucide, precum și grăsimi. Metabolismul proteinelor este ceea ce mentine si dezvolta organismul nostru pe masura ce uzura anilor continua . Este unul din partile esențiale ale metabolismului uman ,astfel incat efectul stimulator al fosforului este vital pentru sănătatea noastră generală.

Repararea celulelor : Fosforul contribuie de asemenea la procesul de reparare și întreținere a diferitelor celule ale corpului care suferă de uzura de zi cu zi. Acesta se asigură că celulele corpului sunt dezvoltate în mod corespunzător și rămân active pentru o sănătate impresionanta în ansamblu . Această contribuție vine în principal sub forma de ajutor pentru creearea proteinelor și stimularea corecta a hormonilor pentru a reacționa în consecință in organism si pentru a stimula activitatea metabolică.

Echilibrul hormonal : beneficiile pentru sănătate ale fosforului pot fi considerate vitale pentru reglarea echilibrului de hormoni în corpul uman. Ne asigură că hormonii , în special cei necesari pentru o buna sanatate a reproducerii, sunt mereu prezenti în cantități adecvate, echilibrate. Fosforul face acest lucru prin interacțiunea directă cu glandele endocrine ale corpului și ajută la reglarea, crearea și eliberarea de hormoni . Sute de hormoni din corpul nostru joaca un rol extrem de important în toate problemele noastre de sanatate si fosforul este o parte de neînlocuit a acestui sistem de control .

Extracția de energie : fosforul ajuta la procesul de extracție a energiei prin stimularea metabolismului diferitelor substanțe nutritive. În plus, ajută la fluxul de energie și utilizarea eficientă a acestuia prin diferite sisteme de organe, unele dintre acestea se datorează capacității sale de a absorbi vitaminele atât de eficient.

Reacții chimice : fosforul acționează ca un participant sau co-factor la un număr de reacții chimice care au loc in interiorul corpului. De asemenea, acesta facilitează utilizarea corespunzătoare a diferitelor substanțe nutritive care pătrund în corp.

Toate ca toate, asigurați-vă ca includeti întotdeauna fosforul in dieta dvs, caci nu veti ajunge departe fără el!