Lecitina, inițial descoperita de Theodore Nicolas Gobley in gălbenușul de ou, este un termen frecvent utilizat în prezent pentru a descrie orice număr de substanțe grase, cu beneficii pentru sanatate care apar in mod natural într-o serie de plante și animale.

Lecitina din soia este o formulare care a devenit cunoscuta ca supliment pentru scaderea nivelului de colesterol rau si trigliceride.

În plus, lecitina din soia se spune ca creste HDL, altfel cunoscut sub numele de colesterol bun și pentru a oferi beneficii suplimentare pacientilor aflati deja sub medicatie pentru tratarea colesterolului ridicat.

Există o serie de utilizări suplimentare pentru lecitina, deși cele mai multe beneficii se încadrează în conformitate cu sistemul nervos și circulator.

Lecitina este o componentă necesară fiecarei celule din corpul uman.

Considerata o componenta cheie în construcția celulelor, lecitina împiedică întărirea membranelor celulare. Celulele sanatoase ofera un organism mai sănătos, iar membranele reprezinta partea critică în monitorizarea importului si exportului din celule.

Protejarea celulelor este esențiala în menținerea unui organism rezistent la multe boli care ataca celulele deteriorate.

Fosfolipidele precum lecitina sunt produse în anumite cantități de-a lungul celor mai importante organe ale corpului (cum ar fi inima, ficatul și rinichii), dar poate fi suplimentată pentru a spori și mai mult beneficiile nerealizate.

 

În plus față de beneficiile cardiovasculare ale lecitinei, există indicii că lecitina ajută la restabilirea ficatului care a fost deteriorat, precum și a funcțiilor neurologice, cum ar fi memoria pentru a îmbunătăți eficiența creierului.

Intrucat lecitina este un compus principal al grasimii, aceasta poate acționa ca un zid de protecție sau manta pe tot corpul pentru a proteja și consolida membranele cat și pentru a preveni lipirea de resturile daunatoare.

Partile interne și mecanismele care pot fi afectate negativ de întărire, cum ar fi arterele, sunt păstrate maleabile de lecitină într-un mod natural prin suplimentare. Pacienții care suferă de arteroscleroză încep de multe ori un regim bazat pe lecitină într-un efort de a inversa efectele afectiunii.

Ca un instrument ce sta la baza sanatatatii inimii , lecitina , contribuie de asemenea la inversarea și prevenirea daunelor care pot apărea in boala coronariana .

Prevenirea colesterolului si altor grasimi sa se lipeasca reprezinta o funcție vitală pentru sănătatea generală a oricarei personane cu o predispoziție pentru bolile de inima si alte afectiuni cardiovasculare .

Lubrifierea oferita de lecitină creează o căptușeală alunecoasa care face dificila trecerea depozitelor mari de grasime.

Când mari depozite de grăsime nu pot adera la anumite regiuni ale corpului , acestea sunt transportate la ficat unde sunt metabolizate și convertite în energie .

Circulația îmbunătățită privita ca urmare a suplimentării cu lecitină ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge și menține starea de sănătate a ficatului prin care grăsimile în exces și substanțele furnizoare de energie vor trece .

Se crede , de asemenea că lecitina are efecte pozitive în repararea ficatului afectat , inclusiv de consumul in exces de alcool sau alte toxine .

In plus față de beneficiile circulatorii și metabolice,precum si cele oferite inimii, lecitina a aratat o tendință de a ajuta creierul la memorie și învățare.

Studiile efectuate cu privire la efectele lecitinei asupra creierului conduc spre concluzia ca utilizatorii de suplimente sunt susceptibili de a experimenta o memorie crescuta precum si capacitatea de a-si aminti informații specifice.

Beneficiile lecitinei asupra creierului sunt promitatoare pentru pacientii care suferă de boala Alzheimer sau de alte afectiuni neurologice de memorie specifice.

Memoria îmbunătățită și amintirile reprezinta un semnal standard, în general, pentru un creier sănătos, și poate implica beneficii care isi extind orientarea și procesele de gândire cognitive.

Lecitina poate fi folosita ca instrument pentru ajutorul la refacerea organismului in cazul unor afectiuni identificate anterior sau deficiențe, precum și în scopuri preventive.

Persoanele cu istoric in afectiunile neurologice sau cardiovasculare pot lua lecitina ca supliment pentru a-si reduce sansele de a mai avea o problemă recurentă.

In plus, cei cu un fond genetic predispusi la anumite afectiuni ar putea lua lecitină din motive preventive. Suplimentele de lecitină trebuie luate în mod regulat pentru a obtine rezultatele cele mai consistente.