Magneziul este extrem de important pentru sanatatea dvs, deoarece este nevoie de mai mult de 300 de reactii biochimice in organism. Magneziul este al patrulea mineral cel mai răspândit în organism și este parțial responsabil pentru nenumaratele aspecte bune pentru sanatate. Aproximativ 50 % din magneziul total al corpului nostru este stocat in oase, în timp ce partea rămasă de magneziu se găsește în principal în celulele din țesuturi și organe.

Doar 1 % din magneziu este disponibil în sânge, deși corpul uman este foarte bun la reglarea unui nivel constant al magneziului în sânge.

Este nevoie de magneziu pentru a păstra funcțiile musculare și nervoase normale și pentru a menține bataile ritmice ale inimii. De asemenea, acesta ajută la sustinerea unui sistem imunitar sanatos si pastreaza oasele puternice. Magneziul este important în ceea ce privește reglarea nivelul zahărului din sânge, asigurand astfel tensiunea arterială normală.

Magneziul sprijină, de asemenea metabolismul energetic și sinteza proteinelor. Magneziul are un efect pozitiv asupra tratamentulul unor afectiuni cum ar fi bolile cardiovasculare, hipertensiunea si diabetul. Magneziul alimentar este absorbit în intestinele mici și este excretat prin rinichi.

 

Sursele Magneziului:

Surse naturale de magneziu sunt legumele de mare, legumele cu frunze, cum ar fi spanacul si cerealele integrale, care sunt, de obicei componente majore ale regimului alimentar regulat al unei persoane.

Alte legume care pot fi clasificate ca surse bogate in magneziu includ rosiile, sfecla verde, fasolea boabe mari, fasolea alba, anghinare, cartofii dulci, făina de hrișcă, semințele de dovleac, alunele, făina de grâu, tărâțele de ovăz, orzul , mălaiul și ciocolata.

De asemenea, puteți consuma produse lactate, cum ar fi lapte si iaurturi, precum și produse non-vegetariene ca peștele pentru a obtine magneziu.

Pâinea din grâu integral care conține tărâțe și germeni are de două ori conținutul de magneziu, comparativ cu pâinea albă. Apa are, de asemenea, un conținut ridicat de magneziu; apa grea are mai mult magneziu decât apa dulce, deși apa dură nu este buna pentru organism, în special rinichi.

 

Simptomele deficientei de Magneziu:

Simptomele deficitului de magneziu includ dureri în gât și spate, anxietate , oboseala, atacuri de migrena, slăbiciune musculară și spasme, pierderea poftei de mâncare, vărsături, greață, insomnie, ritm cardiac anormal, diaree, spasme musculare și spasmul vaselor de sange Raynaud.

Când sunteți stresat, corpul dvs are tendința de a epuiza rapid stocurile sale de magneziu. Un simptom foarte frecvent de deficit de magneziu este pofta de ciocolata, deoarece ciocolata este bogata in acest mineral esential. Deficitul de magneziu poate fi o cauză majoră în spatele diabetului, depresiei, și simptomelor menopauzei.

 

Beneficiile pentru sanatate ale Magneziului:

Beneficiile pentru sănătate ale magneziului includ menținerea nervilor corpului, muschilor si oaselor. De asemenea, ajută în sinteza proteinelor si metabolismul celular.

Magneziul este vital pentru susținerea unui ritm normal al inimii si este folosit de medici pentru a trata neregulile ritmului cardiac. Alte beneficii pentru sanatate ale magneziului sunt impactul pozitiv asupra reducerii osteoporozei, convulsii eclamptice, și întreținerea nivelului de zahăr, precum și efectele sale pozitive asupra astmului, diabetului, constipatiei, durerilor de spate si diverse tulburari psihice.

Specialistii medicali și de sănătate au evidențiat adesea importanța includerii vitaminei adecvate și aportului de minerale la dieta noastră de zi cu zi. Magneziul este unul dintre acele minerale esentiale care ajuta organismul uman in absorbția de calciu și joacă un rol important în formarea și consolidarea dintilor si oaselor.

Previne astmul: pacienții care suferă de astm cronic pot fi capabili sa isi normalizeze respiratia cu ajutorul suplimentelor de magneziu care ajuta la relaxarea muschilor bronșici și reglarea respirației. Chiar respiratia suieratoare si de aer poate fi inlaturata prin administrarea de magneziu intravenos .

Mentine oasele sanatoase: Magneziul este direct legat de densitatea osoasa, și ulterior, o inadecvare a acestui mineral in organism poate fi o cauza a osteoporozei. Magneziul ajuta la reglarea nivelului de calciu din organism, împreună cu vitamina D, cupru si zinc . Magneziul , impreuna cu calciu si vitamina D, ar trebui să fie luate de-a lungul anilor de dezvoltare și maturitate, deoarece elimină sansele de a dezvolta osteoporoza , atunci când îmbătrânesc .

Esențial în timpul sarcinii: Magneziul este unul dintre elementele vitale pentru a asigura o sarcina sanatoasa. Aportul adecvat de suplimente de magneziu in timpul sarcinii este extrem de benefic pentru reducerea riscului de osteoporoza și creșterea nivelului de toleranță a durerii, ceea ce duce la un proces de livrare netedă și optimizare a tensiunii arteriale. Sulfatul de magneziu este cel mai bun tratament pentru prevenirea crizelor eclamptice la femeile insarcinate care ar putea avea hipertensiune.

Tratează durerile de spate si crampele: Magneziul ajuta la tratarea persoanelor cu dureri de spate severe, prin relaxarea muschilor, înlatura stresul rinichilor și tensiunii musculare . Așa cum am menționat mai devreme, magneziul de asemenea, ajută la absorbtia de calciu, ceea ce poate duce la vindecarea mai rapidă a oaselor. Simptomele crampelor la nivelul picioarelor, precum oboseala generala sunt simptome clasice ale deficientei de magneziu. Prin urmare, aportul adecvat de suplimente cu magneziu acționează ca un remediu pentru problemele cronice de crampe la picior.

Previne atacul de cord: deficitul de magneziu poate duce la boli de inima, de multe ori conducand la rezultate fatale. Deficienta de magneziu aduce o listă lungă a pericolelor pentru inima dvs. Magneziul protejeaza inima de bataile neregulate și previne posibile pericole, în special stresul muscular. Magneziul calmeaza nervii de fapt, mediază procesele digestive și previne probleme cum ar fi vărsăturile, crampele, indigestia, durerile abdominale, flatulența, constipația și toate acestea pot pune un stres nejustificat pe diferite părți ale sistemului cardiovascular.

Previne constipatia: magneziul ofera inlaturarea rapida a constipatiei și o doză mare de suplimente de magneziu solubil în apă inlatura chiar si cele mai severe stari de constipatie. Această proprietate laxativa a magneziului relaxează mușchii intestinali, contribuind astfel la stabilirea unui ritm mai lin în timp ce trece prin intestine. Magneziul are, de asemenea, o alta proprietate de a atrage apa, care la rândul său se înmoaie scaunul și-l ajuta să treacă cu ușurință.

Previne diabetul si regleaza nivelul zahărului din sange: beneficiile pentru sanatate ale magneziului se extind si la pacientii cu diabet zaharat, de asemenea, intrucat acest mineral ajuta la reglarea reacției insulinei la nivelul zaharului din sange .

Suplimentele cu magneziu sunt vitale pentru toți pacienții cu diabet zaharat deoarece multi dintre ei suferă de deficit de magneziu. Magneziul ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge, promovând astfel tensiunea arterială normală.

Hipertensiunea arteriala este unul dintre cele mai importante motive pentru un atac de cord iminent, și s-a constatat că multe persoane cu tensiune arteriala crescuta au un deficit de magneziu. Prin urmare, elementele nutritive suplimentare si suplimentele minerale cu conținut de magneziu sunt esențiale pentru a evita orice complicații medicale.

Vindeca afectiunile psihiatrice: magneziul este cunoscut pentru vindecarea unora dintre cele mai grave forme de afectiuni psihice, cum ar fi atacurile de panica, stresul, anxietatea și agitația nejustificata.

Vindeca migrenele: atacurile migrenelor afecteaza grav multi americani, mai ales, de sex feminin. Suplimentele cu magneziu si lichidele reduc considerabil severitatea unor astfel de atacuri și pot ajuta, de asemenea, la reducerea ratei de recurenta.

Produce colagen: magneziul este important pentru producerea de proteine care sunt transformate treptat în înveliș de colagen. Colagenii sunt proteine naturale în principal găsite în țesuturile fibroase cum ar fi tendoanele, ligamentele și pielea. De asemenea, colagenul este prezent în cornee, oase, intestine, cartilaje, vasele sanguine și discurile intervertebrale. Cu cat mai mult colagen se afla în sistem, cu atât mai puternice vor deveni acele zone ale corpului.

Absoarbe mineralele: magneziul ajută la absorbtia de vitamine vitale și minerale precum sodiu, calciu, potasiu și fosfor. Absorbția de minerale apare de obicei în intestinul subțire și acest beneficiu al magneziului asigură detoxifierea organismului nostru de toxinele daunatoare.

Activeaza enzimele: magneziul, de asemenea, ajută la stimularea producției de energie în organism și promovează activarea enzimelor pentru a creea energia celulară.

Controleaza functiile vezicii urinare: multe persoane care au probleme cu vezica urinara și suferă frecvent de nevoia de a urina pot găsi un ajutor prin luarea de suplimente cu magneziu. Problemele urinare pot proveni dintr-o varietate de motive, cum ar fi nefrita, infecțiile sau cistita interstitiala, uneori ; cu toate acestea, consumul regulat de magneziu poate fi de un real ajutor acestor afectiuni.