Unele dintre beneficiile pentru sanatate ale manganului includ o structura osoasa sanatoasa, metabolismul oaselor, precum și contributia la crearea de enzime esențiale pentru construirea oaselor. De asemenea, acționează ca o coenzimă pentru a asista la activitatea metabolică în corpul uman. În afară de acestea, există și alte beneficii pentru sănătate ale manganului, inclusiv formarea țesuturilor conjunctive, absorbția de calciu, buna funcționare a glandei tiroide, hormonii genitali, reglarea nivelului de zahar din sange, precum si metabolismul grasimilor si al carbohidratilor.

Manganul este un mineral natural prezent în corpul nostru în cantități foarte mici. Manganul este o componentă reală a enzimei superoxid dismutaza. Este un antioxidant puternic, care caută radicalii liberi din organismul uman si neutralizeaza aceste particule daunatoare, prevenind astfel multe dintre potențialele pericole care le provoaca.

Organismul poate conține, cel mult 20 mg de mangan, care este concentrat in rinichii nostri, pancreas, ficat și oase. Manganul este foarte important pentru functionarea normala a creierului si activitatea corespunzătoare sistemului nostru nervos in intreg organismul. În ceea ce privește cercetarile, se poate spune ca este un mineral esential pentru fiecare formă de viață.

 

Simptomele deficitului de mangan

Simptomele deficitului de mangan includ tensiune arteriala ridicata, boli de inima, contracție musculară, malformații osoase, colesterol ridicat, vedere slabă, probleme de auz, pierderi grave de memorie, fiori și tremor. Chiar dacă unii experți medicali susțin că deficitul de mangan este destul de rar, mai mult de 35 % din populatia lumii este considerata a fi deficitară. Obiceiurile alimentare sărace sunt cauza principala a acestor deficiențe.

În unele cazuri, calciul și fierul sunt considerate a interfera cu utilizarea adecvată a manganului în corpul uman. Problemele cu ochii, transpirația, bataile rapide de inima, slăbiciunea și crampele severe pot fi unele dintre simptomele de deficienta. Deficitul sever de mangan poate cauza infertilitate la femei, probleme pancreatice, boli de inima si osteoporoza.

 

Surse importante de mangan

Cele mai importante surse de mangan sunt zmeura, ananasul, usturoiul, strugurii, sfecla rosie, fasolea verde, orezul, menta, ovazul, nucile,macrisul, boabele de mustar, căpșunile, murele, fructele tropicale, salata verde, spanacul, melasa, cuișoarele, curcuma, prazul, tofu, grâul integral, bananele, castraveții, kiwi, smochinele și morcovii. Cele mai bune surse naturale si bogate in mangan sunt legumele verzi, orezul brun, nucile de cocos, migdalele, alunele, intrucat acestea cresc absorbția acestui mineral important.

 

Beneficiile manganului pentru sanatate:

Beneficiile pentru sanatate ale manganului conduc la o bunastare generala intr-o varietate de moduri.

Iata o lista a celor mai importante beneficii care au fost cercetate:

Sanatatea oaselor: manganul este esențial pentru creșterea corectă și normală a structurii osoase umane. Acesta este un mineral foarte eficient în sprijinirea creșterii densității minerale a oaselor coloanei vertebrale. Acest lucru este valabil mai ales pentru femei și util post-menopauza. Multe femei suferă de deficit de mangan, după ce trec prin menopauza, astfel încât creșterea cantității de minerale pe care femeile le consuma este un factor important în prevenirea fracturilor. Deși cercetarile nu au dovededit inca în mod constant că manganul poate preveni osteoporoza, se crede ca acesta este unul dintre factorii care contribuie la încetinirea evoluției bolii debilitante.

Lupta impotriva radicaliilor liberi: datorită proprietăților antioxidante ale manganului, beneficiile pentru sanatate includ o funcție specială de monitorizare a activității radicalilor liberi din organismul uman. Acesti radicali liberi sunt capabili de celule umane daunatoare cauzand cancer si alte boli devastatoare, astfel daca consumati suplimente de mangan sau alimente bogate in acest mineral faceti o alegere foarte bună, mai ales dacă aveți si alti factori de risc pentru diverse boli.

Normalizeaza nivelul zahărului din sange: manganul si-a aratat, de asemenea, eficiența în controlul nivelului de zahăr din sângele uman. Acest lucru poate împiedica în continuare apariția anumitor boli cum ar fi diabetul. Pentru a controla nivelul de zahăr din sânge, manganul normalizeaza sinteza de insulina si secretia, iar picăturile imprevizibile de zahăr din sânge pot fi mai bine reglate, oferind o viață mai normală și funcționala pentru diabetici .

Previne crizele epileptice: nivelurile scazute de mangan pot acționa ca un declanșator pentru crizele epileptice. Suplimentele de mangan pot ajuta la controlul posibilitatii oricărei crize epileptice minore sau majore. Mecanismul exact al acestui lucru nu este pe deplin înțeles, dar manganul actioneaza ca un vasodilatator în diverse studii, și există unii cercetători care cred că aceasta este cheia anti-epilepsiei.

Regleaza metabolismul: Reglarea metabolismului organismului este una dintre funcțiile vitale ale manganului. Enzimele activate de mangan ajuta la metabolismul colesterolului , aminoacizilor si carbohidraților. Este de asemenea important pentru metabolismul vitaminelor precum vitamina E și vitamina B – 1. În plus, ajută ficatul sa funcționeze corect și fără probleme, ca fiind o parte esențială a metabolismului glutaminei, cel mai abundent aminoacid din corp, și o parte cheie a ADN-polimerazei.

Reduce riscul de inflamatie si entorse: manganul este un remediu cunoscut pentru entorse, precum și inflamații, deoarece ajută la creșterea nivelului de superoxid dismutaza. Acest nivel crescut se datorează proprietăților antioxidante ale acestui mineral. Superoxid dismutaza, de asemenea cunoscuta sub numele de SOD, se găsește în mod normal în niveluri foarte scăzute la pacienții cu artrită. SOD are calitati anti-inflamatorii, iar cei care sufera de artrita au nevoie cu disperare de mangan. Astfel adăugând mangan în corp pentru a crește sinteza si functia superoxid dismutazei, s-a constatat o scădere a simptomelor acestei afectiuni, potrivit diverselor studii.

Prevenirea osteoporozei: suplimentele de mangan sunt in stransa legatura cu ameliorarea osteoporozei si sindromului osteoartritei, deoarece este un mineral esential care contribuie la densitatea osoasă și densitatea minerală in ansamblul ei. Cu toate acestea, studiile inca nu au dovedit ca este un element individual în crearea și repararea oaselor. In testarea umana, cel puțin, cele mai multe cercetari in domeniul sanatatii oaselor se fac cu un panou complet de urme de minerale, nu doar de mangan. Este necesar sa se faca studii suplimentare asupra rolurilor specifice și mecanismelor manganului in corp.

Atenuarea sindromului premenstrual (PMS): este un fapt regretabil, dar inevitabil ca multe femei sufera de sindromul premenstrual ( PMS ). În aceste situații lunare, manganul ajuta la atenuarea modificărilor de dispoziție, dureri de cap, depresie și iritabilitate într-o măsură considerabilă. Studiile au aratat o legatura intre nivelurile scazute de diferite urme de minerale, inclusiv de mangan, la femeile care au suferit de simptome deosebit de severe ale sindromului premenstrual , astfel este recomandata suplimentarea. Acestea fiind spuse, impactul manganului asupra funcției hormonale a corpului poate fi destul de vizibil, astfel încât este bine sa se consulte un medic înainte de a utiliza suplimentarea cu mangan pentru a ajuta sindromul PMS, din moment ce este, de asemenea, puternic conectat hormonal .

Sănătatea tiroidiana: Manganul este un co- factor important pentru multe enzime diferite și este o componentă esențială a tiroxinei, fără îndoială, cel mai important hormon al glandei tiroide. Buna funcționare a glandei tiroide și sinteza hormonala a acesteia ofera o mare varietate pentru problemele de sănătate în organism, inclusiv pierderea in greutate,pierderea poftei de mâncare, metabolismul și eficiența sistemului de organe .

Ajuta la absorbția de vitamine: Manganul ajută la absorbtia vitaminelor vitale, cum ar fi vitaminele B și E, mineralele, cum ar fi magneziul. Acest lucru se datorează rolului manganului în reacțiile enzimatice care sunt necesare pentru a absorbi și utiliza vitaminele luate din alimente. Manganul este unul dintre cei mai versatili co- factori pentru reactiile enzimatice, iar în cazul în care există un risc de a avea un deficit de anumite vitamine, asigurați-vă o crestere a nivelului de mangan in organism, atâta timp cât acesta se afla la un nivel sigur si non toxic.

Ajuta creierul si sistemul nervos: Manganul este esențial pentru funcționarea sănătoasă a creierului și este, de asemenea utilizat pentru a trata tulburări nervoase specifice. Acest lucru este posibil este cel mai probabil ca urmare a superoxid-dismutaza , care curata radicalii liberi din tot corpul, inclusiv caile neuronale. Produse secundare ale oxidarii, radicalii liberi sunt peste tot în organism, iar creierul poate fi afectat negativ la fel de ușor ca și alte părți ale corpului, prin urmare, sunt necesari antioxidanti puternici, cum ar fi SOD. În afară de rolul său antioxidant, manganul se poate, de asemenea lega de neurotransmitatori pentru a stimula transmiterea mai rapida sau mai eficienta a impulsurilor electrice in tot corpul, de fapt, accelerarea functiei cognitive !

Regleaza metabolismul glucozei: Manganul ajută la reglarea metabolismului glucozei în corpul uman. Acesta este unul dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale manganului deoarece ofera resurse adecvate pentru diferite părți ale corpului, ceea ce mărește energia și eficiența funcțională. De asemenea, atunci când glucoza este absorbita și utilizata de sistemele de organe și mușchi în mod corespunzător, există mai puține șanse de acumulari in exces, ceea ce este periculos pentru pacientii diabetici. Gestionarea adecvată a diabetului este cu siguranță ajutata la un nivel optim de manganul din organism .

Ajuta tractul digestiv: Manganul este un mineral care este de ajutor în menținerea functionarii tractului digestiv. Acest lucru îmbunătățește și mai mult absorbția de grăsime în procesul de digestie, și de asemenea, reduce probleme precum constipatia si disconfortul intestinal . Manganul este, de asemenea, important în ceea ce privește utilizarea produselor alimentare eficiente și transformarea acestora în energie utilizabilă.