Beneficiile pentru sănătate ale clementinelor includ inlaturarea problemelor digestive, imbunatatirea sănătății cardiovasculare, consolidarea sistemului imunitar și mentinerea unui echilibru optim de electroliți in organism. Nutrientii bogati prezenti în clementine contribuie la construirea de oase puternice și sustin contracția și relaxarea musculara. În plus, moleculele bioactive prezente in clementine fac din acestea veritabile fructe cu efecte anti-cancerigene și contribuie, de asemenea, la buna funcționare a creierului.

 

Clementinele sunt fructe suculente, cu un aspect neted si lucios. Ele sunt, în general fără semințe si sunt un hibrid între portocalele dulci și mandarina portocala. Se crede ca fructele clementine isi au originea la începutul secolului XX fiind descoperite de către un misionar francez la Alger și au câștigat o mare popularitate de atunci. Ele sunt foarte usor de decojit si se desfac in mai multe bucati la fel ca mandarinele. De fapt, ele sunt denumite uneori ca mandarinele fără semințe. Producția majoră de clementine are loc în Maroc și Spania datorita mediului cald și uscat. În afară de a fi apreciate pentru gustul lor dulce delicios, clementinele oferă o gamă larga de beneficii pentru sănătate.

 

Valoarea nutritivă a Clementinelor

Clementinele sunt delicii suculente bogate in substante nutritive vitale si contin o varietate de minerale, inclusiv calciu, magneziu, potasiu și fosfor. Consumul de citrice, cum ar fi de clementine, oferă vitamine esențiale organismului precum vitamina C ( acidul ascorbic ) și acidul folic. Clementinele sunt o sursa buna de componente bioactive sanatoase, cum ar fi limonoizi și flavone glicozilate. În afară de aceasta, ele oferă foarte puține calorii și adaugă un conținut de fibre dietei dvs.

 

Beneficiile pentru sanatate ale clementinelor

Numeroase studii au pledat din nou pentru utilitatea fructelor citrice, precum clementinele, pentru extinderea efectului protector impotriva unei game largi de afectiuni pentru sănătate.

 

Mentin pielea sanatoasa

Clementinele sunt foarte bune pentru piele datorită prezenței unei cantitati semnificative de vitamina C. Studiile stiintifice au validat rolul vitaminei C în sinteza de colagen, o componenta structurala vitală pentru menținerea pielii sănătoase. Proprietatile antioxidante ale vitaminei C prezenta în clementine ajută la protejarea pielii împotriva daunelor induse de radiații UV și ajută la revitalizarea pielii imbatranite. În plus, ajută la reducerea formarii ridurilor, ajuta la repararea pielii deteriorate și ajută la mentinerea pielii sănătoase și tinere.

 

Ajuta la buna functionare a creierului

Ca sursă de acid folic natural, consumul regulat de clementine se poate dovedi util în funcționarea normală a creierului și în reducerea stresului și depresiei. Acidul folic prezent în clementine se poate dovedi chiar valoros în timpul sarcinii mai ales pentru copii nenăscuți, prin protejarea acestora împotriva defectelor de tub neural.

 

Consolideaza sistemul imunitar

Consumul de citrice, cum ar fi cel de clementine ajută organismul sa lupte impotriva bolilor și întăresc imunitatea. Sistemul imunitar puternic ajută la prevenirea apariției unei game de infectii si reduce severitatea bolilor fatale. Acesta atribuie abundența de vitamina C si altor fitonutrienti din clementine care oferă protecție antioxidantă împotriva acțiunii dăunătoare a radicalilor liberi de oxigen produsi în timpul metabolismului energetic.

 

Ajuta la formarea de oase puternice si muschi sanatosi

Consumul de clementine suculente poate contribui, de asemenea , la formarea de oase puternice și sănătoase datorita prezenței calciului și conținutului de fosfor. Aceste minerale sunt importante pentru toate grupele de varsta si, de asemenea joacă un rol important în contracția musculară.

 

Asigura un sistem digestiv sanatos

Clementinele sunt o sursa buna de fibre, care faciliteaza formarea scaunului și o mai bună digestie, inlaturand constipatia. Conținutul de fibre prezente în clementine ajută la o mai bună absorbție a nutrienților din alimente prin încetinirea procesului de digestie. În plus, conținutul de potasiu prezent în clementine ajuta la contractia si la relaxarea musculara care stimulează o mai buna circulație a produselor alimentare și a deșeurilor prin rutele respective.

 

Mentin sănătatea cardiovasculara

Clementinele sunt bune pentru inima datorită prezenței mineralelor de potasiu. Consumul de clementine bogate in potasiu ajuta la normalizarea aritmiei cardiace sau a batailor neregulate ale inimii si, de asemenea, ajuta la mentinerea nivelului sanatos al tensiunii arteriale, prevenind hipertensiunea. Reduc riscul apariției unor afecțiuni letale, cum ar fi accidentele vasculare cerebrale.

 

Pastreaza echilibrul electrolitic

Clementinele sunt valoroase prin menținerea echilibrului electrolitic al corpului atribuit prezenței conținutului de potasiu. Consumul de clementine bogate in potasiu ajuta la menținerea echilibrului natural de apă în mijlocul celulelelor și fluidelor corpului care este extrem de important pentru funcționarea sănătoasă a întregului sistem.

 

Lupta impotriva cancerului

Includerea fructelor citrice-precum clementinele in dieta dvs, ajută la lupta împotriva diferitelor tipuri de cancer. Acest lucru se datorează prezenței componentelor anti -cancerigene, cum ar fi vitamina C și moleculele bioactive puternice precum limonoide și quercetina. Citricele, inclusiv clementinele conțin pectină, o altă componentă care ajută la protejarea organismului impotriva dezvoltarii mai multor forme de cancer.

 

Uleiul de clementine folosit in aromoterapie

Uleiul de clementine este folosit în aromoterapie, datorită efectelor sale de ameliorare a durerii și de întinerire. Acesta dispune de proprietăți de purificare și confera un somn mai bun și odihnitor. Masajul cu ulei de clementine ajuta în ameliorarea stresului, îmbunatatirea starii de spirit și a claritatatii mentale. Cu toate acestea, persoanele cu pielea uscata sau sensibila ar trebui să fie precaute în folosirea uleiului de clementine și ar trebui să foloseasca si un alt ulei suplimentar.

Uleiurile esentiale, cum ar fi uleiul de clementine poate provoca o fototoxicitate și ar trebui să se evite expunerea directa la lumina soarelui timp de câteva ore după aplicarea acestor uleiuri pe piele.

În afară de beneficiile menționate mai sus, clementinele conțin colină, care ajuta la funcționarea sănătoasă a ficatului și previne aparitia bolilor de ficat. Ca o sursă de calciu și potasiu, clementinele ajuta la reducerea riscului de inflamație dentara si previn pierderea dintilor. Fiind un fruct scăzut in calorii, clementinele sunt de mare ajutor în timpul curelor de pierdere în greutate. Conținutul de fibre prezente în clementine contribuie la menținerea unui control asupra nivelurilor de colesterol din organism.

 

Clementinele : cateva cuvinte de precauție

Deși fructele clementine reprezinta o alegere sanatoasa, cu toate acestea, citricele precum clementinele pot provoca reacții alergice la unele persoane cu simptome ce variaza de la forme usoare până la forme severe. Dermatita atopică, ulcerele la nivelul gurii, leziuni ale buzelor sau limbii, furnicături în interiorul zonei gurii pe partea interioară a obrajilor sunt unele dintre indiciile de alergie la clementine. Unele persoane pot dezvolta pruritul sau umflarea gâtului sau tulburari digestive, cum ar fi greata si crampe dupa consumul de fructe citrice precum clementine. Persoanele cu alergie cunoscută la citrice pot evita sau pot fi precauți atunci cand mănâncă clementine. Este întotdeauna mai bine sa acordati o mai mare atentie atunci cand încercati ceva pentru prima dată.

 

Clementinele pe scurt

Per ansamblu, clementinele sunt specii de citrice cu valoare nutritivă importanta și cu potențial de vindecare. Acestea pot fi curățate rapid și consumate proaspete sau prelucrate oferind un plus de valoare, cum ar fi sucul și uleiurile esențiale. Calitatea acestora de a nu avea sâmburi face din clementine o gustare perfecta pentru copiii mici. Puteti consuma clementinele intregi sau puteti adauga cateva bucati de clementine in iaurturi, salate, fulgi de ovaz sau alte cereale pentru un mic dejun cu o valoare nutritiva sporita.