Beneficiile pentru sanatate ale potasiului includ inlaturarea accidentelor vasculare cerebrale, hipertensiunii arteriale, tulburărilor cardiace și renale, anxietatii si stresului, precum și o forța musculară sporită,o crestere a metabolismului, un echilibru al apei, funcții electrolitice și ale sistemului nervos.

Potasiul, al treilea mineral abundent din organismul uman, este un element puternic pentru imbunatatirea sanatatii. Acesta conține componente pentru menținerea unui nivel ridicat de bunăstare și un stil de viață mai bun. Nu ar trebui să se subestimeze importanța potasiului din planul de dieta.

În afară de faptul ca acționează ca un electrolit, acest mineral este necesar pentru păstrarea inimii, creierului, rinichilor, țesutului muscular și altor sisteme de organe importante ale corpului uman în stare bună. Clorura de potasiu este varietatea principala a acestui mineral și funcționează în asociere cu sodiul pentru a efectua o serie de sarcini critice pentru organism.

 

Simptomele deficientei de potasiu

Deficitul oricarui nutrient din organism nu este de dorit, iar potasiul nu face o exceptie. O dieta deficienta in potasiu poate duce la simptome precum oboseala si slabiciune musculara.

Alte indicatii pentru un deficit de potasiu includ reflexe inactive, batai anormale ale inimii, palpitatii, anemie si dureri de cap severe.Persoanele cu deficienta de potasiu pot prezenta, de asemenea, hipertensiune arteriala, dureri intestinale, umflarea glandelor și diabet zaharat ca efecte secundare grave ale acestei deficiențe.

 

Surse importante de potasiu

O dieta echilibrata trebuie sa contina o cantitate echitabila de potasiu, conform recomandărilor experților în domeniul sănătății. Cele mai importante surse alimentare de potasiu sunt fructele citrice, legumele si cerealele. De asemenea, puteți obține o cantitate mare de potasiu din somon, pui, lapte integral, sucuri proaspete de fructe și migdale. În afară de acestea, nucile , fasolea , cartofii și păsările sunt alte produse care urmează să fie incluse în lista de potasiu. Cu toate acestea, cele mai importante surse de potasiu sunt bananele, avocado si sucul de nuca de cocos.

 

Beneficiile pentru sanatate ale potasiului

Potasiul este adesea considerat un nutrient esential pentru sanatate datorita numeroaselor sale beneficii oferite sănătatii.

Accident vascular cerebral: potasiul joaca un rol important in mentinerea functiei cerebrale la un nivel normal. Un nivel ridicat de potasiu permite mai mult oxigen pentru a ajunge la creier, stimulând astfel activitatea neuronala si cresterea functiei cognitive. Există un motiv bun pentru care oamenii numesc bananele alimente pentru creier; acestea conțin niveluri impresionante de potasiu!

Joaca un rol important în prevenirea apariției accidentului vascular cerebral in creierul uman. Nu este un secret faptul că persoanele cu risc ridicat pentru aceasta afectiune sunt adesea tragic diagnosticate cu deficienta in acest nutrient esential.

Intrucat potasiul se comporta ca un vasodilatator, vasele sanguine se relaxează prin tot corpul atunci când cantități adecvate de potasiu sunt consumate. Aceasta înseamnă că sângele curge mai liber și este mai puțin probabil să se coaguleze și sa produca rupturi pentru a provoca accidente vasculare cerebrale.

Nivel scazut de zahăr in sânge: o scădere a nivelului de potasiu determină o scădere a zahărului din sânge. Scăderi ale zahărului din sânge pot provoca transpirații, dureri de cap, slăbiciune, tremurături și nervozitate. Un aport de clorură de potasiu și sodiu oferă ajutor imediat unor astfel de situații.

Acesta este si motivul pentru care pacientii cu diabet zaharat sunt încurajati să isi mențină nivelul de potasiu normal, pentru a reduce șansele unui atac imprevizibil și urcand nivelul de glucoza si insulina prin stabilizarea glicemiei in tot corpul.

Tulburări musculare : Potasiul joaca un rol important in contractia musculara regulata. Este necesară o concentrație suficientă de potasiu pentru contracția și relaxarea periodică a mușchilor. Cei mai multi dintre ionii de potasiu din organismul uman se află în celulele musculare. Acesta susține functia musculara optima si nervoasa și ajută la menținerea reflexelor noastre rapide, deoarece stimuleaza conectivitatea neuronala a mușchilor și a creierului !

Crampe : crampele musculare sunt un rezultat comun al nivelului scăzut de potasiu în sânge, o afecțiune numită hipokalemie. Dacă ați consuma o banana in fiecare zi, puteți preveni cu ușurință crampele musculare, deoarece bananele au un conținut bogat in potasiu, să nu mai vorbim de toate celelalte beneficii ale bananelor !

Sanatatea oaselor : beneficiile potasiului se extind chiar si la imbunatatirea sanatatii oaselor. Există anumite calități ale potasiului, care neutralizează diferiți acizi din intreg organismul si care păstrează și conserva calciul, facandu-l inaccesibil pentru rezistenta osoasa si durabilitate.

În plus, un studiu al Centrului de Informare asupra Micronutrientilor din cardul Institutului Linus Pauling susține că consumul de fructe si legume, care au un nivel ridicat de potasiu, au ca rezultat o densitate minerala în oase, o mai mare consolidare pe viitor și prelungirea duratei de viață a oaselor !

Funcția cerebrala : canalele de potasiu joacă un rol cheie în menținerea conductivitatii electrice a creierului și afecteaza dramatic functionarea creierului. Acesta este, de asemenea, implicat in functionarea creierului mai mare ca memoria si invatarea.

În afară de aceasta, afectiuni grave, cum ar fi epilepsia sunt legate de disfuncția canalelor de potasiu care pot apărea prin deficit de potasiu. Sunt de fapt curenți de potasiu care joaca un rol major in neuronii mamiferelor. Aceste canale sunt interconectate cu o gamă largă de funcții neuronale și pot ajuta la moderarea și reglarea curentilor electrici in intreg organismul !

Tensiunea arteriala : potasiul este util în inversarea rolului sodiului în dezechilibrul tensiunii arteriale normale. Astfel, acesta acționează ca un component esențial care menține normalitatea tensiunii arteriale în corpul uman. Acest lucru reduce și mai mult riscul de boli de inima si hipertensiune arteriala. Reglarea tensiunii arteriale este una dintre cele mai importante funcții ale acestui mineral puternic. Așa cum am menționat mai devreme, potasiul are proprietăți vasodilatatoare care lucrează pentru a calma tensiunea a vaselor de sange, care este una dintre principalele cauze ale hipertensiunii arteriale.

Forța musculară : unul dintre beneficiile cele mai utile ale potasiului este rolul acestuia în asigurarea creșterii corespunzătoare a țesuturilor musculare și utilizarea corespunzătoare a energiei eliberate in timpul metabolismului, care se adaugă în mod semnificativ la forta musculara.

Muschii, inclusiv toti cei ai musculaturii cardiace, sunt predispusi la paralizie din cauza deficitului de potasiu în dieta unei persoane.Stimularea creșterii celulare și furnizarea de energie metabolică pentru a face acest lucru, reprezinta o funcție vitală a potasiului, iar sănătatea musculara ar fi compromisa fără acesta.

De asemenea, fără contractiile și flexibilitatea pe care potasiul le permite muschilor sa execute, exercitiile fizice si de formare musculara suplimentara ar fi imposibile !

Metabolism : potasiul asistă la procesarea metabolica a substantelor nutritive, cum ar fi diverse grăsimi și carbohidrați. Astfel, potasiul este de mare valoare în extragerea energiei din nutrientii care sunt consumati. Studiile au arătat că potasiul este de asemenea esențial în sinteza proteinelor, care au un impact de regenerare tisulara, creștere celulară și un metabolism general echilibrat.

Anxietate si stres : potasiul este de o mare importanță pentru persoanele care suferă de stări mentale nedorite, cum ar fi anxietatea si stresul. Este considerat un factor puternic de stres și, prin urmare, asigură fuctionarea mentală eficientă a corpului uman. Anxietatea și stresul sunt în detrimentul altor părți ale sănătății, astfel incat orice bonus obtinut din potasiu este considerat o idee foarte bună dacă suferiți de stres cronic. Potasiul poate ajuta la reglarea hormonilor diferiti din organism, inclusiv a hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul si adrenalina, cantitati in exces care pot fi destul de dăunătoare pentru o gamă largă de sisteme ale organismului.

Afectiuni ale inimii si rinichilor : beneficiile pentru sanatate ale potasiului asigura o sănătate bună pentru inimă, precum și pentru rinichi. Acesta joacă un rol de neînlocuit în reglarea funcțiilor metabolismului și păstrarea inimii si rinichilor fără probleme. În plus, acest mineral ajută rinichii la eliminarea deșeurilor prin procesul de excreție. Cu toate acestea, se recomandă să se consulte medicul pentru a obține recomandări cu privire la doza de potasiu, deoarece potasiul poate ajuta la stimularea organismului sa absoarba mai mult calciu decât este necesar, ceea ce poate pietrifica și cauza probleme la rinichi, mai degrabă, decât sa le rezolve.

Echilibrul apei : un alt rol important pe care il joaca potasiul, consta în menținerea unui echilibru optim de lichide în corpul uman. Diferite tipuri de celule necesită un echilibru adecvat de apă pentru funcționarea eficientă, iar potasiul ajută aceste celule la reglarea echilibrului. Echilibrul hidro păstrează toate sistemele noastre de organe care funcționează într-un fel sau altul, motiv pentru care multe persoane recomanda consumul de banane după evenimente sportive, sau dupa o noapte grea de băut, pentru o rehidratare si o optimizare a echilibrului hidro.

Electrolitii : potasiul este de asemenea un mare electrolit în corpul uman. Aceasta ajuta la reglarea nivelului de fluide din organism și, astfel, ajută la mentinerea unor serii de funcții critice ale corpului. Mai mult decat atat, electroliții ajuta la transmiterea de sarcini electrice in tot corpul de la creier pana la sistemul nervos, astfel incat extra electrolitii asigura o funcționare mai rapida și mai eficienta în organism!

Sistemul nervos : in legătură cu punctul precedent referitor la electroliti, potasiul ajută la creșterea eficienței reflexelor nervoase care transmit mesaje de la o parte a corpului la alta. Acesta rândul său, ajută la contracția musculară pentru a efectua diverse activități în fiecare zi, fără a obosi rapid, fapt de care beneficiaza în continuare potasiul, care este necesar pentru a induce contractia musculara si functia.

 

Câteva cuvinte de precautie :

Este cu siguranta posibil să avem prea mult de la un lucru bun.

Excesul de potasiu în organism, de exemplu, la pacienții cu probleme renale care nu pot procesa în mod corespunzător potasiul, poate da niveluri periculos de mari. Acest lucru poate duce la boli de inima, paralizie musculară, probleme de respiratie, furnicături la nivelul mâinilor și picioarelor, aritmie cardiacă și greturi. Potasiul poate fi un plus miraculos in anumite diete, dar întotdeauna fiti atenti să nu exagerati, iar dacă alegeți să luați suplimente de potasiu ca o modificare in dieta dvs, consultati mai întâi medicul dumneavoastră !