Sodiul este un electrolit extrem de important și un ion esențial prezent în fluidul extracelular ( ECF ). Unul dintre beneficiile pentru sanatate ale sodiului este rolul central pe care îl joacă în operarea cu enzime și contracția musculară. Este foarte important pentru reglarea osmozei și mentinerea lichidelor in interiorul corpului uman. Alte beneficii pentru sanatate ale sodiului includ imbunatatirea activitatii inimii, sistemului nervos și absorbția glucozei.

Sodiul este ionul principal și electrolit în organism și este necesar pentru reglarea sângelui. Afectarea gravă a funcției corporale este cauzata de lipsa de sodiu. Acesta este un element versatil si apare in mai mult de optzeci de forme diferite. Ca electrolit, acesta regleaza fluidele corporale și transmite impulsuri electrice în organism. Spre deosebire de alte vitamine si minerale, căldura nu are nici un efect asupra sodiului. Prin urmare, acesta poate fi utilizat în diferite moduri și preparate fără a-si pierde efectele. De asemenea, este o componenta importanta a nervilor și ajută la reglarea contracțiilor musculare.

Deși sodiul este un nutrient esențial în orice dietă echilibrată, acesta poate provoca cancer de stomac si hipertensiune arteriala. Persoanele care suferă de afecțiuni ale rinichilor sau edem ar trebui să restricționeze aportul de sodiu pentru a se proteja împotriva acestor riscuri pentru sănătate.

Pe scurt, sodiul este o componentă vitală în dieta umana pentru reglarea activitatii celulare si functiei sistemului nervos. Doze suplimentare de sodiu sunt necesare atunci când transpirati abundent, aveti insolație sau suferiti de insuficienta suprarenala. Sodiul este excretat în mod regulat în urină și nu prezintă toxicitate intrinsecă sau de risc.

 

Simptomele deficitului de sodiu

Aportul recomandat de sodiu este de 2400 mg / zi. Dacă nu oferiti corpului suficient sodiu, simptomele de deficienta pot varia de la a fi suparatoare pana la a deveni fatale. Unul dintre domeniile mai grav afectate ale corpului este sistemul nervos, care va începe să isi stopeze functionarea.

In general, deficitul de sodiu duce la următoarele :

– diaree

– vărsături

– dureri de cap

– slăbiciune

– tensiune arteriala

– letargie

– slăbire

– confuzie

– amețeală

– iritabilitate musculara

 

In timp ce deficitul de sodiu este periculos, un exces de sodiu poate provoca, de asemenea hipertensiune arterială, umflarea tesuturilor neuronale si nervoase precum si edem cerebral. Dacă situația nu este atenuata, aceasta poate duce chiar la comă.

Reducerea cantității de sodiu reduce de asemenea grasimea acumulata în părțile periferice ale corpului. Mai mult, excesul de sodiu ridica sansele unei infectii pulmonare. Epuizarea nivelului de sodiu este o invitație la o serie de boli care pot provoca epuizare, efort și apatie mentala.

 

Surse importante de sodiu

Unele dintre cele mai bune surse de sodiu sunt merele, sarea obișnuită, supele de casă, varza , galbenusul de ou, leguminoasele si bananele. Chiar si morcovii, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, napii, legumele cu frunze și mazărea uscata sunt surse bune de sodiu. Brânza topită, peștele afumat, carnea sărata , snacks-urile, murăturile și sosurile conțin o cantitate mare de sodiu, dar de asemenea, vin si cu alte probleme de sanatate.

 

Beneficile pentru sanatate ale sodiului:

Sodiul este în general prezent în cantități foarte mici în aproape fiecare aliment natural. Atunci când este adăugat sub formă de sare obișnuită, acesta nu numai că mărește aroma, dar, de asemenea, completeaza cerința necesară de regim alimentar echilibrat.

Beneficiile pentru sanatate ale sodiului includ :

Echilibrul apei: sodiul este unul dintre mineralele care ajută la reglarea nivelului fluidelor din corpul uman. Sodiul și echilibrul de apă sunt strâns legate intre ele. Portalurile și canalele de sodiu sunt ceea ce pompa apa este pentru celulă și reglează cantitatea de fluid extracelular în organism.

Previne insolația: aceasta este cauzată de eșecul sistemului de reglare termică din corpul uman. Această formă de epuizare este cauzata de expunerea continuă la temperaturi foarte ridicate. Această expunere determină organismul să-și piardă capacitatea de a menține temperatura normală. Această afectiune este agravata și mai mult ca urmare a pierderii de sare si apa din organism.

Astfel, sodiul joaca un rol vital in prevenirea accidentelor vasculare cerebrale provocate de soare sau epuizarea de caldura prin înlocuirea pierderii de electroliți esențiali. În afară de apă, consumul de lichide care conțin sare și zahăr este favorabil împotriva insolației. Sarea poate fi, de asemenea, amestecata cu suc de mango pentru a oferi chiar mai mult ajutor. Nivelurile de sodiu și echilibrul fluidelor sunt foarte importante pentru sportivii de anduranta, precum si cei care trăiesc un stil de viață extrem de activ.

Functia cerebrala: creierul este foarte sensibil la modificarea nivelurilor de sodiu ale corpului; deficitul de sodiu adesea se manifesta sub forma de confuzie și letargie. Sodiul ajuta la păstrarea unei minti ascuțite și este un element important pentru dezvoltarea creierului, deoarece sodiul lucreaza pentru a imbunatati functionarea creierului.

Previne crampele musculare: acestea sunt cauzate în mare parte în timpul lunilor de vară fierbinți din cauza dezechilibrului electrolitic și deshidratarii. Împreună cu hidratarea adecvată a corpului, este de asemenea important sa va suplimentati organismul cu sucuri bogate in sodiu și fluide pentru a restabili valoarea de electroliți.

Anti-imbatranire: sodiul este un produs important pentu hidratare continut în multe creme anti-imbatranire. Acesta apără împotriva radicalilor liberi care accelerează procesul de imbatranire. În plus, ajută la restabilirea aspectului tineresc și sănătos al pielii.

Elimină dioxidul de carbon in exces: sodiul joaca un rol important in eliminarea oricărei cantitati in exces de dioxid de carbon, care s-a acumulat in organism.

Regleaza absorbția de glucoză: sodiul ajută la facilitarea celulelor sa absoarba glucoza, rezultând transportul lejer de nutrienti catre membranele celulare ale organismului.

Menține echilibrul intre acid / bază: prin modificarea proportiilor acid/baza, fosfați alcalini din organism, sodiul controlează reacția rinichilor, frecvența și conținutul urinei .

Reglarea de fluide : unul dintre beneficiile pentru sanatate cele mai notabile ale sodiului este capacitatea acestuia de a echilibra presiunea osmotică în corpul uman ca urmare a reglarii lichidelor în celulele corpului.

Balanța de ioni : sodiul se imparte intre asocierea cu cloruri și bicarbonați în menținerea unui echilibru adecvat între două tipuri de ioni, atât ioni incarcati pozitiv cat si ioni incarcati negativ.

Menține sanatatea inimii: sodiul poate ajuta la menținerea contractiilor normale ale inimii. Acesta joacă un rol vital în menținerea tensiunii arteriale a corpului uman, dar o creștere excesivă a conținutului de sodiu poate stimula in mod dramatic tensiunea arterială și duce la complicatii grave de sanatate.