Vitamina B1 este un nutrient uman vital care aparține complexului de vitamine B . Acesta joacă un rol important în menținerea unui sistem nervos sănătos și îmbunătățirea funcționării cardiovasculare a organismului .

Vitamina B1 este una dintre cele opt vitamine hidrosolubile din familia complexului de vitamine B . Ea ajută la transformarea carbohidratilor in glucoza , care, la rândul său, este utilizata pentru a produce energie pentru îndeplinirea diverselor funcții corporale .

Vitamina B1 este , de asemenea, necesară pentru descompunerea de grasimi si proteine.

În plus față de aceste beneficii pentru sănătate , se menține tonusul muscular de-a lungul pereților tractului digestiv și promovează starea de sănătate a sistemului nervos , piele, păr, ochi, gura și ficat. De asemenea, îmbunătățește capacitatea organismului de a rezista la stres și este adesea numita vitamina anti-stres.

 

Surse importante de vitamina B1

Drojdia si ficatul sunt cele mai bogate surse de vitamina B1 . Carnea de porc , cerealele integrale, secara, germenii de grau si fasolea rosie sunt, de asemenea, surse importante de aceasta vitamina . Lista include , de asemenea, sparanghel , cartofi , ciuperci , salata verde , spanac , ton , mazăre verde , seminte de floarea soarelui , rosii , varza de Bruxelles si vinete . Adăugarea acestora in dieta dvs va asigura un nivel sănătos de vitamina B1. Din păcate , gatitul prea indelungat si refrigerarea pot distruge vitamina B1.

 

Simptomele deficitului de vitamina B1

Unele dintre simptomele precoce de deficit ar putea include letargie , iritabilitate , pierderi de memorie , insomnie ,pierderea poftei de mancare , pierderea in greutate , indigestie sau constipația , sensibilitate musculară a gambei . Daca sunt lasate netratate , aceste simptome initiale ar putea conduce la o formă mai severă de deficit de tiamina , cunoscuta sub numele de beri-beri . Această afectiune este caracterizată prin anomalii ale creierului, inimii ,nervilor dar simptomele pot varia de la persoana la persoana și depind de o serie de factori . Unele exemple sunt explicate mai jos .

Beri-beri uscat: Această afectiune ar putea implica anomalii nervoase si musculare, o senzație înțepături în degetele de la picioare, o senzație de arsură în picioare pe timp de noapte, crampe musculare și atrofie musculara.

Beri-beri umed: Simptomele comune pot include bătăi anormal de rapide ale inimii, retenție de lichide la nivelul picioarelor, edem pulmonar, și hipotensiune arterială, care ar putea duce la soc si chiar moarte.

Anomalii ale creierului: La alcoolici, deficitul de tiamina ar putea duce la anomalii ale creierului, cum ar fi sindromul Wernicke-Korsakoff. Unele dintre simptomele sale comune includ neclaritate, miscari involuntare ale ochilor, dificultăți în mersul pe jos și paralizie parțială a ochilor, printre alte simptome debilitante. Dacă sunt ignorate, aceste simptome ar putea deveni fatale. Unele dintre simptomele comune de psihoză Korsakoff includ pierderea de memorie, incoerență și taifas.

Beri-beri infantil: Acest tip este frecvent observat la copii nou-nascuti de catre femei care deja sufera de deficit de tiamina si care au contract această afectiune din laptele matern. Insuficienta cardiaca, pierderea reflexelor și afonia sunt unele dintre simptomele comune , astfel încât asigurati-va ca aveti un nivel suficient de vitamina B1, dacă sunteți gravidă.

 

Beneficii pentru sanatate oferite de vitamina B1

Vitamina B1 ajută la multe funcții importante ale corpului și beneficiile sale includ următoarele :

Este implicata în producția de energie: Zaharul este principala sursă de energie din corpul nostru în cazul în care este oxidat pentru a forma o formă utilizabilă de energie datorită prezenței vitaminei B1 . Acesta face parte dintr- un sistem complex de enzime numit piruvat dehidrogenaza , care ajută în procesul de oxidare a zahărului . Vitamina B1 este necesară pentru funcționarea acestui sistem enzimatic , care eliberează energie pentru o varietate de funcții normale in organism.

Dezvoltarea tecii de mielina: Vitamina B1 ajută la buna dezvoltare a tecii de mielina din jurul nervilor . Un deficit de vitamina B1 ar putea duce la degenerarea acestor acoperiri , ceea ce   duce la moartea nervului si daune serioase .

Funcția cardiacă corectă: Aceasta vitamina ajuta la producerea neurotransmițătorului acetilcolină , care este folosit pentru a retransmite mesaje între nervi și mușchi și pentru a asigura funcționarea cardiaca corecta. Deficitul de vitamina B1 poate , prin urmare, duce la funcții cardiace neregulate . Persoanele care suferă de insuficiență cardiacă congestivă, atunci cand vitamina B1 este administrata intravenos timp de șapte zile , au aratat imbunatatiri considerabile in ecocardiograme lor , ceea ce demonstrează că vitamina B1 poate preveni bolile de inima .

Previne Cataracta: Atunci când este utilizata împreună cu alte substanțe nutritive esențiale , vitamina B1 poate întârzia sau împiedica apariția cataractei .

Proprietăți anti-imbatranire: Vitamina B1 funcționează ca un antioxidant puternic, care vă ajută să vă protejati organismul de semnele de imbatranire cum ar fi ridurile , petele de varsta , si alte afectiuni legate de vârstă care afectează în mod regulat sistemele de organe .

Asigură buna digestie: Aceasta vitamina ajuta, de asemenea , la secreția de acid clorhidric , care este esențială pentru digestia completă a particulelor de alimente

Previne boala Alzheimer: Se considera ca vitamina B 1 poate incetini progresia bolii Alzheimer . Persoanele care suferă de această boală au beneficiat de imbunatatiri atunci cand au fost tratati cu suplimente de vitamina B1 de 100 mg pe zi . Există studii controlate cu placebo , care sunt în curs de desfășurare pentru a determina mai multe despre mecanismul prin care se intampla acest lucru .

Imbunatateste memoria: Vitamina B1 va poate îmbunătăți memoria și puterile dvs de concentrare . De asemenea, este utilizata în managementul multor tulburări nervoase, cum ar fi scleroza multiplă și paralizia Bell .

Vitamina B1 este cel mai bine cunoscuta ca ” vitamina moralul ” pentru impactul sau pozitiv asupra sistemului nervos și a unei atitudini mentale sănătoase.

Productia de celule rosii din sange: Vitamina B1 joacă un rol important în producerea de celule rosii in sange, care, la rândul ei, ține de oameni sanatosi , activi si plini de energie .

Alcoolismul: Vitamina B1 se poate ingriji de deficiențele cauzate de ciroză , infectii , hipertiroidism și alte efecte ale alcoolismului.

Îmbunătățește apetitul: Aceasta vitamina poate , de asemenea, îmbunătăți în mod semnificativ apetitul și vigilența mentală .

Notă :

Vitamina B1 este o vitamină solubilă în apă și va fi eliminata prin urină . Prin urmare , asigurați-vă că mentineti un regim alimentar bine echilibrat, care poate sa aprovizioneze sumele necesare de vitamina B1 în mod regulat.