Beneficiile Vitaminei C

 

 

Ce este vitamina C?

Vitamina C (cunoscuta si sub numele de acid ascorbic) este gasita din abundenta în legume si fructe. Este o vitamina solubila în apa si puternic antioxidant, ajuta la  mentinerea tesutului conjunctiv, oase, vase de sânge, si piele.

 

Ce face vitamina C? Care sunt beneficiile vitaminei C?

Vitamina C ajuta la repararea si regenerarea tesuturilor, protejeaza impotriva bolilor de inima, ajuta în absorbtia fierului, previne scorbutul, si scade colesterolului total si LDL ( „colesterolul rau”) si a trigliceridele. Cercetarile indica faptul ca vitamina C poate ajuta la protejarea împotriva unor forme ale cancerului prin combaterea radicalilor liberi si ajuta la neutralizarea efectelor nitritilor (conservanti gasiti în unele alimente ambalate care pot creste riscul anumitor forme de cancer). Vitamina C luata suplimentar, poate reduce durata si simptomele unei raceli, sau ajuta la prevenirea cataractei, si sprijina sistemul imunitar.

 

Care sunt semnele unui deficit de vitamina C?

Simptomele de deficienta includ oboseala, slabiciune musculara, dureri articulare si musculare, sangerarea gingiilor, si eruptii cutanate ale picioarelor,  deficienta prelungita poate provoca scorbut, o boala rara, dar foarte severa.

 

De cat de multa vitamina C are nevoie de un adult?

Doza recomandata de vitamina C pe zi (DZR), pentru adulti peste vârsta de 19 ani este:

*Barbati, 90 mg pe zi

*Femei, 75 mg pe zi

*Femeile gravide, 85 mg pe zi

*Femeile care alapteaza, 120 mg pe zi

*Fumatorii pot beneficia de un aport mai mare. Unii doctori recomanda sa luati 250 mg de vitamina C in fiecare zi.

 

Cât de mult vitamina C are nevoie un copil?

Doza zilnica recomandata pentru copii si adolescenti in funtie de varsta este:

*Copii în vârsta de 0-6 luni, 40 mg pe zi

*Copii în vârsta 7-12 luni, 50 mg pe zi.

*Copii mici 1-3 ani, 15 mg pe zi

*Copii cu vârsta de 4-8 ani, 25 mg pe zi

*Copii cu vârsta de 9-13 de ani 45 mg pe zi

*Adolescenti de sex masculin în vârsta 14-18 ani, 75 mg pe zi

*Adolescenti de sex feminin în vârsta 14-18 ani, 65 mg pe zi

 

Cum puteti obtine suficienta vitamina C din alimente?

Vitamina C este usor de obtinut prin intermediul produselor alimentare, multe fructe si legume contin vitamina C. Cele mai bune surse sunt: mere, sparanghel, fructe de padure, broccoli, varza, pepene galben, pepene verde, conopida, citrice (lamai, lamai verzi, portocale), kiwi, dintre alimente-paine, cereale, varza, spanac, ardei (în special ardei gras rosu, care este foarte bogat in continut de vitamina C, avand mai multa vitamina C si decat portocalele), cartofi si rosii.

 

Produse Naturiste pe Baza de Vitamina C:

Vitamina C 1000 Plus – 100 Tablete

Vitamina C Lichida cu Bioflavonoide – 240 ml

Vitamina C 300 cu Macese si Bioflavonoide – 100 Capsule