Cea Mai Buna Afacere MLM

 

 

 

 

Pentru alte informatii si intrebari va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 0773 844 802.

În această serie de articole vom oferi sfaturi teoretice și practice constructorilor de rețele începători și de nivel intermediar, cu privire la etapele clasice ale construcției de rețele. Vezi articolul Cea Mai Buna Afacere MLM

 

Probabil că nu cunoști personal o croitoreasă bună, un mecanic auto exclent, un dentist, avocat, programator etc., însă ori de câte ori ai nevoie de vreunul, vei găsi pe cineva care te poate îndruma către un specialist.
Fiecare dintre noi are relații strânse de comunicare cu 50-60 de persoane, prin urmare, dacă beneficiem de recomandările oferite de fiecare dintre acestea, putem ajunge la cifra de 2-3.000 de persoane! (Ca să nu mai menționăm că în era digitală putem contacta foarte rapid zeci de mii de persoane.)

 

SOLICITAREA UNEI RECOMANDĂRI

Ultimii 50 de ani au dovedit că această strategie dă cele mai bune rezultate în networking: Probabil nu vei face afaceri cu oamenii pe care îi cunoști, ci cu cei pe care aceștia ți-i recomandă. Prin urmare, cere întotdeauna recomandări atât pentru produse, cât și pentru afacere! Solicitarea unei recomandări înseamnă să soliciți calificarea unui potențial cumpărător sau prospect.

În cele ce urmează voi folosi intenționat expresia date de calitate, deoarece numele și numărul de telefon sunt foarte rar suficiente. Avem nevoie de informații suplimentare despre persoana recomandată, pe baza cărora să ne personalizăm mesajul.

 

1. FII SINCER

Prima regulă a recomandării este sinceritatea. În acest caz, acordarea de ajutor cuiva este mai importantă decât vânzarea în sine. Se poate întâmpla ca potențialul client să aibă nevoie de produsul tău atât de mult încât să se concentreze doar pe obținerea lui și să nu te bage în seamă prea mult. Mai exact, să nu lase „lupul” să pătrundă în cercul lui de cunoștințe! Dacă persoana care face recomandarea are încredere în tine și știe că le vrei binele clienților tăi, vei primi informații de calitate!

 
2. LA ÎNCEPUT, TREBUIE SĂ PREVEZI FINALUL

În ceea ce privește recomandările, sunt de acord cu Stephen Covey, care ne sfătuiește să vedem scopul final de la bun început, în orice facem! În cazul nostru, asta înseamnă să nu ceri recomandări doar la sfârșitul procesului de vânzare, ci chiar la început – ca din întâmplare, vei reveni la aceasta la sfârșitul întâlnirii. De exemplu, o discuție detaliată poate oferi o cantitate suficientă de informații. Dacă ai o memorie bună, nu va fi nicio problemă, cu toate că este o provocare… Și, fiindcă tot am atins acest subiect, iată cum poți aborda tema recomandărilor: „Nu trebuie să îți faci probleme de pe acum, încă ai o memorie foarte bună, fiindcă ești tânăr. Dar probabil ai prieteni care se plâng că încep să uite una alta. Până nu e prea târziu și încă îți aduci aminte, dă-mi voie să îți spun cum te pot ajuta. La sfârșitul conversației noastre, voi reveni la acest subiect. Spune-mi câteva lucruri despre tine…”.

 
3. TRECI LA ACȚIUNE

Acest lucru poate fi eficient și când nu dorești o recomandare generală, ci o atribui unei acțiuni specifice, unei campanii sau unei date limită. De exemplu: „Nu multe persoane știu că în noiembrie vom avea o acțiune în cadrul căreia vom oferi stickere și creioane colorate celor care cumpără vitamine pentru copii. Cunoști părinți cu copii mici?”.

 

 

4. CONVERSAȚIA TELEFONICĂ CU PERSOANELE RECOMANDATE

Ce faci după ce ai făcut rost de câteva nume și date de calitate? Regulile discutate în prima parte a acestei serii de articole reprezintă principiile generale ale unei invitații: entuziasm, avânt, personalizare, dialog, claritate, evitarea subestimării etc.
În plus, trebuie să fii politicos și adaptabil când îți suni prietenii. Cu atât mai mult când suni persoane necunoscute, deoarece prima impresie este cea mai importantă.

 

Haideți să vedem un exemplu:

– Bună ziua, o caut pe doamna Andreea Ionescu.
– La telefon.
– Bună ziua. Îmi cer scuze că vă contactez astfel.
– Cu cine vorbesc?
– Sunt George Tătaru și sunt implicat într-un program de protecție a sănătății copiilor. Prietena dvs, Corina Sabău, pe care o cunosc de multă vreme, mi-a spus că aveți doi copii. Am înțeles bine?
– Da, așa e.
– Excelent! Pot să vă răpesc câteva minute pentru a vă oferi câteva informații despre acest program?
– Sigur.
– Mulțumesc. Pentru început, permiteți-mi să…
Și așa mai departe.
După cum poți observa, cuvintele cheie din această convorbire telefonică reflectă amabilitate: „Îmi cer scuze”, „mulțumesc”, „permiteți-mi să” etc. Este foarte important să vă cereți scuze și să vă prezentați.

Concentrați-vă pe prezentarea inițială, pentru a avea șanse mai mari de a continua conversația. De asemenea, trebuie să țineți cont că nu începem să vorbim de la bun început despre afacere sau produse, ci de-abia după ce am rostit cele două-trei cuvinte cheie. Acestea dau undă verde că putem continua.

Cele m mai multe vânzări (prin telefon) eșuează deoarece prezentarea începe mult prea repede, când nevoile, temerile și problemele clientului încă nu au fost aduse în discuție, prin urmare probabilitatea ca vânzarea să se finalizeze este foarte mică.

 

5. NUANȚELE FAC TOTUL

Dacă faci acest lucru cum trebuie, succesul este garantat. Cu ajutorul unor trucuri suplimentare, te poți perfecționa și mai mult:

– Pregătește-te pentru fiecare persoană în parte cât de mult poți. Ține informația pe care ai primit-o despre persoana respectivă în fața ta sau caută persoana pe facebook și află câteva lucruri despre ea, pentru a-ți putea personaliza mesajul și pentru a evita întrebările nepotrivite sau situațiile jenante.

– Imediat ce i-ai stârnit curiozitatea, direcționează discuția spre următorul impuls (trimiterea unui videoclip, o întâlnire personală etc.).

– Dacă persoana e receptivă la informații suplimentare, poți să „arunci momeala” (de ex: Această ofertă e valabilă doar trei zile, așa că am nevoie de feedback în cel mult două zile.).

– Dacă stabilești o întâlnire personală, fii flexibil cu privire la locul de întâlnire, dar hotărât. Trebuie să lași impresia unui om de afaceri amabil, însă ocupat și profesionist. De exemplu: „Unde ați prefera să ne întâlnim? În regulă. Ajung în acea parte a orașului marțea și vinerea după masă. Ce zi v-ar conveni cel mai mult?”

Nu e greu să ceri o recomandare, nu-i așa? Nu mai rămâne decât să practici această artă. Îți doresc o activitate încununată de succes! Data viitoare îți voi explica cum poți contacta eficient noi candidați fără recomandare.