Cea Mai Buna Afacere MLM

 

 

 

 

Pentru alte informatii si intrebari va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 0773 844 802.

In prima parte a acestei serii de articole vom oferi sfaturi teoretice si practice constructorilor de retele incepatori si de nivel intermediar, cu privire la etapele clasice ale constructiei de retele.

 

 

Ai observat ca cele mai bune servicii, ba chiar joburi le gasim prin intermediul realtiilor personale, nu al anunturilor? Cu toate acestea, putini oameni stiu ca cele mai importante informatii de acest tip nu ne sunt, de obicei, oferite de prieteni apropiati sau de rude, ci de cunostinte cu care nu ne intersectam prea des. Conform sociologilor, este vital sa avem o retea nu foarte sudata, insa extinsa de cunostinte si prieteni.

 

In ultimii 50 de ani, aceasta s-a dovedit a fi cea mai eficienta strategie si in constructia de retele: fara reclame, fara mail-uri spam si fara pile (doar cu recomandari), insa construind si mentinand in permanenta multe relatii nu foarte stranse, prin intermediul comunicarii prin telefon/internet.

 

Bineinteles si aceasta metoda de comunicare este o arta in sine. Practic, e nevoie de trei lucruri: entuziasm, tehnica si volum. Daca unul dintre aceste elemente lipseste, rezultatul nu va fi satisfacator:

– Indiferent cat de multe apeluri telefonice sau mailuri vei trimite, daca acestea sunt timide si insipide, nimeni nu va fi interesat in ce ai de spus.

– Daca ai entuziasm, dar nu dispui de cunostintele tehnice necesare, vei avea cativa cumparatori, insa ceilalti te vor considera spalat pe creier si nu vor dori sa ti se alature.

– In sfarsit, daca esti entuziasmat si ai si tehnica potrivita, insa nu vorbesti decat cu cativa oameni pe luna, nu vei ajunge prea departe.

 

Trebuie sa iti castigi entuziasmul din experienta cu produsele, din evenimente si consultatii cu liderii. De asemenea, trebuie sa iti setezi norma personala pe baza dimensiunii scopului tau si a perioadei de timp in care vrei sa ti-l indeplinesti. In acest articol iti voi oferi o serie de sfaturi referitoare la tehnica.

 

 

 

Secretul este impulsul de moment

Analizand activitatea mai multor mii de constructori de retele in ultimii 15 ani, am ajuns la concluzia ca obtii cele mai bune rezultate daca, dupa prima ta experienta extraordinara cu produsele, rapid, in doar cateva saptamani, contactezi cel putin 100-150 de cunostinte si intre timp, iti imbunatatesti in continuu tehnica. Prin urmare, inainte ca entuziasmul sa iti dispara, vei avea deja clienti si colegi cu experiente asemanatoare, care sa iti hraneasca pe mai departe convingerile. (Ca sa nu mai vorbim de primele tale castiguri!)

 

 

 

Rolul sponsorului este esential

Eu unul sugerez ca primele apeluri telefonice sa fie facute de incepatori singuri, iar sponsorul sa observe doar cum comunica acestia. (Acelasi lucru este valabil si pentru mesajele pe facebook.) Daca o face asa cum trebuie, nu are rost ca sponsorul sa ii vorbeasca despre potentiale probleme. Insa daca incepatorul se confrunta cu refuzuri, iata cateva sugestii care pot face minuni:

– De exemplu, sponsorul trebuie sa intervina imediat daca aude ca membrul ”ii face knock-out” pe cei din lista lui de cunostinte recurgand la ”cuvintele interzise”(”prezentare de produse”,”sanatate”, ”informatii”, ”oportunitate financiara”, ”venit secundar”, ”m-am lansat in ceva” etc). Acestea irita oamenii si majoritatea cred ca stiu despre ce e vorba si prin urmare, refuza.

– Sponsorul tau te poate ajuta sunandu-i chiar el pe unii dintre prietenii tai.

– In sfarsit, te poate ajuta parcurgand impreuna cu tine lista de cunostinte si oferindu-ti o serie de sugestii cu privire la modul in care trebuie abordata fiecare persoana in parte. Asa ca in curand vei invata cum sa faci apeluri telefonice mult mai eficiente.

– Este foarte important sa ai un mod propriu de gandire si sa nu repeti doar cuvintele sponsorului tau! De asemenea , nu citi la telefon un mesaj dinainte fabricat si nu il trimite pe facebook! Acestea nu au niciodata rezultatul asteptat.

 

 

 

De cele mai multe ori, o invitatie personalizata functioneaza

Fa apelul telefonic in functie de ceea ce stii despre persoana respectiva. Celor care au copii trebuie sa le vorbesti despre beneficiile produselor pentru copii. Celor carora nu le place jobul pe care il au trebuie sa le subliniezi beneficiile financiare. Celor care sunt bolnavi vorbeste-le despre beneficiile produselor in mentinerea sanatatii.

 

”Buna Maria! Ce faci, esti ok? Inca mai vrei sa lucrezi? Poti sa iti faci timp jumatate de ora maine seara pentru mine? Te sun fiindca am un job care iti poate asigura si tie niste bani in plus. Pot sa trec maine dupa serviciu pe la tine?”

 

Daca nu stii nimic special despre persoana respectiva sau nu ati vorbit de mult, te poti baza pe retelele sociale ca sa gasesti niste repere.

”Salut Elena! Nu ne-am mai intalnit de mult! Am vazut pe Facebook ca esti tot in Timisoara. Eu m-am mutat la Bucuresti, insa in ultimul timp calatoresc mult in vestul tarii. Asta e motivul pentru care te sun. Ma poti ajuta? Compania mea are un program de mentinere a sanatatii dedicat copiilor. Cunosti cumva o educatoare in Timisoara care lucreaza cu multi copii si cu care pot vorbi despre asta?”

 

Dupa cum se poate vedea, invitatia poate lua si forma solicitarii unei relatii sau recomandari. Nu doar persoana pe care o cauti poate prezenta interes, mai ales daca nu v-ati vazut de mult. Insa te interesezi unde lucreaza si ai deja punctul de plecare a discutiei.

 

 

 

Primul contact trebuie sa fie o conversatie scurta si relaxata!

Nu trebuie sa cazi in capcana unei conversatii prea lungi (”Vad ca locuiesti tot in Timisoara si esti educatoare , as vrea sa ne intalnim sa discutam, deoarece compania pentru care lucrez are un program de mentinere a sanatatii care….”). Cand vorbesti prea mult, exista riscul ca cealalta persoana sa se enerveze sau sa se plictiseasca. Insa daca incepi discutia cu 3-4 intrebari simple (”tot la Timisoara esti? Esti educatoare?” etc), la care iti va raspunde afirmativ, ii va placea de tine. Dupa ce a raspuns deja ”Da” la 3-4 intrebari , e foarte probabil sa accepte sa va intalniti.

 

 

 

Dupa ce ai primit primul ”da”, nu exagera cu explicatiile si detaliile!

Nu trebuie sa tii o prezentare la telefon, nu trebuie sa explici cat de extraordinare sunt compania si produsele! Primul contact trebuie sa fie cat mai scurt: Suni si te concentrezi pe intalnire, intrebi doar lucruri de baza, interlocutorul iti raspunde, dupa care spui:”OK trebuie sa plec, ce ora iti convine cel mai mult”?

 

 

 

Cand suni personal si esti plin de entuziasm, foarte rar esti refuzat

Daca in situatia de mai sus nu esti sigur pe tine sau nu ai personalizat suficient dialogul, te vei lovi de scuze de genul: ”Dar despre ce este vorba?”, ”Spune-mi mai mult”, ”Am mai auzit de chestii din astea”, ”Nu ai sunat unde trebuia” etc. Gestioneaza scuzele cu un raspuns simplu: ”Acesta este un proiect major de marketing, cu multe fatete, nu iti pot explica tot la telefon, trebuie sa vorbim in persoana”. Sau: ”M-am gandit ca te-ar putea interesa, sunt foarte multe lucruri de spus, iti povestesc pe larg miercuri, cand ne vedem.” Sau: ”Inteleg si eu am avut multe intrebari, o zi nu ar fi fost de ajuns ca cineva sa imi raspunda la toate, cel mai bun lucru pentru mine a fost sa ma intalnesc cu cineva si sa discutam personal despre toate detaliile”.

 

 

 

Nu trebuie sa raspunzi la mai mult de 2-3 obiectii!

Nu merita sa incerci sa convingi pe cineva sa se intalneasca cu tine repetandu-i ”E o oportunitate excelenta pentru tine”, ”Hai doar sa ne intalnim”, ” O sa vezi ce chestie excelenta, etc.” Mai bine termina discutia si aminteste-ti sa suni din nou persoana respectiva peste cateva luni.

 

 

Nu ai voie sa minti si sa incerci sa te eschivezi!

Nu trebuie sa spui: ”Te sun in legatura cu ceva”, ” Trebuie sa vorbim despre ceva ”, ”Nu iti pot spune despre ce este vorba”. Cu cat mai mult incerci sa te eschivezi, cu atat mai suspicioasa va deveni persoana de la capatul firului. Bineinteles, daca intreaba ”E vorba de MLM?”, nu ai voie sa spui nu, asa ca mai bine raspunde ”Daca era vorba doar de asta , nu te-as fi sunat” sau ”Nu conteaza despre ce model de afacere e vorba, important e ca 9 din 10 clienti ai mei sunt satisfacuti, complet schimbati, intineriti” etc.

 

Nu te subestima!

In final evita replicile de genul: ”Scuza-ma ca te sun”, ”Am vrut doar sa iti spun ca”,  ”As vrea sa ne intalnim daca nu deranjez si ai timp” si altele de genul asta. In felul acesta, dai de inteles ca afacerea pe care o propui nu e importanta si nu merita timpul. Calivita insa se poate face foarte bine, cu rezultate extraordinare, iar zeci de mii de exemple stau marturie.