Depresia Tratament

 

 

 

Depresie Tratament Naturist Recomandat de Doctor Cojocaru Valentina:
Totul despre depresie

Majoritatea oamenilor se simt nerabdatori sau deprimati uneori. Pierderea unei persoane iubite, a locului de munca, un divort si alte situatii dificile pot determina o persoana sa se simta trista, singura, speriata, nervoasa. Aceste sentimente sunt reactii normale la stresul din cursul vietii.
Dar unele persoane au aceste sentimente zilnic sau aproape zilnic, fiind dificil pentru ele sa aibe o viata normala de zi cu zi. Aceste persoane pot avea o tulburare de anxietate, depresie sau ambele. Nu este neobisnuit ca cineva cu tulburare de anxietate sa sufere de asemenea de depresie sau invers. Aproape jumatate din cei diagnosticati cu depresie sunt de asemenea diagnosticati cu o tulburare de anxietate. Vestea buna este ca aceste tulburari sunt tratabile, separat si impreuna. In continuare va vom spune mai multe despre aparitia anxietatii si depresiei si cum pot fi tratate acestea.
Depresia este o conditie in care o persoana se simte descurajata, trista, fara speranta, nemotivata sau dezinteresata de viata in general. Cand aceste sentimente dureaza o perioada scurta de timp, poate fi un caz temporar.
Dar cand astfel de sentimente dureaza mai mult de doua saptamani si cand sentimentele interfereaza cu activtatile zilnice, cum ar fi ingrijirea familiei, petrecerea timpului cu prietenii sau plecarea la munca sau scoala, este probabil un episod depresiv major.
Depresia majora este o afectiune tratabila care afecteaza modul in care o persoana crede, simte, se comporta si opereaza. Depresia este una dintre cele mai frecvente tulburari psihice in ziua de astazi.
Exista trei tipuri principale de tulburari depresive- depresie majora, tulburare depresiva persistenta si tulburare bipolara, iar acestea pot aparea cu oricare dintre afectiunile de anxietate.
Depresia majora implica cel putin cinci dintre aceste simptome pentru o perioada de doua saptamani. Un astfel de episod este foarte puternic si poate afecta capacitatea de a lucra, studia, manca si dormi. Episoadele de depresie majora pot aparea o data sau de doua ori in viata, sau pot reaparea frecvent. Acestea pot aparea de asemenea in mod spontan, in timpul sau dupa decesul unei persoane apropiate, o despartire, o boala, sau un alt eveniment major in viata. Unele persoane cu depresie majora pot simti ca nu mai merita sa traiasca, iar unii vor incerca sa se sinucida.
Tulburarea depresiva persistenta sau disthymie, este o forma de depresie care de obicei dureaza cel putin doi ani. Desi este mai putin severa decat depresia majora, aceasta implica aceleasi simptome ca si depresia majora, in principal scaderea energiei, pofta de mancare sau excesul de mancare si insomnia sau suprasolicitarea. Se poate manifesta ca stres, iritabilitate si anhedonie usoara, care este incapacitatea de a obtine placere in cele mai multe activitati.
Persoanele cu tulburare depresiva persistenta pot fi considerate ca avand un punct de vedere asupra vietii in care vad doar paharul pe jumatate gol.
Tulburarea bipolara, denumita si psihoza maniaco-depresiva, este caracterizata printr-un ciclu de schimbari de dispozitie care oscileaza de la cele inalte(manie) la cele medii(hipomanie), pana la cele mai joase (depresie).
In timpul fazei manaiacale o persoana poate avea emotii excesive sau anormale, iritabilitate, nevoie scazuta de somn, notiuni grandioase, vorbire excesiva, ganduri fugitive, dorinta sexuala crescuta, energie crescuta, judecata proasta si comportament social inadecvat.
In timpul fazei depresive o persoana se confrunta cu aceleasi simptome ca si o persoana care sufera de depresie majora. Schimbarile de dispozitie de la faza maniacala pana la cea depresiva sunt adesea graduale, desi uneori pot aparea brusc.
Depresia si tulburarile de anxietate sunt diferite, dar persoanele cu depresie prezinta adesea simptome similare cu cele ale unei tulburari de anxietate, cum ar fi nervozitatea, iritabilitatea si problemele legate de somn si concentrare. Dar fiecare tulburare are propriile sale cauze si propriile simptome emotionale si comportamentale. Multe persoane care dezvolta depresie au suferit de o tulburare de anxietate anterior in viata. Nu exista nici o dovada ca o tulburare provoaca cealalta tulburare, dar exista dovezi ca sunt persoane care sufera de ambele tulburari.

 

Tratament recomandat:

Rhodiolin – 3 capsule/zi- effect revitalizant general, adaptogen, amelioreaza simtomele datorate stresului, supararilor, suprasolicitarilor emotionale si mentale, fizice, creste rezistenta organismului, previne insomnia si oboseala matinala, regleaza axul hipotalamo-hipofizo- tiroido-suprarenalian , un excelent reglator hormonal,  stimulent al actiunei dopaminei si serotoninei, avand un effect benefic in remiterea depresiei, anxietatii, atacurilor de panica, iritabilitatii, migrene, tahicardie, creste capacitatea de concentrare si memorare, imbunatateste libidoul si performantele sexuale, reda vitalitatea organismului, nu creeaza dependenta; poate fi utilizat perioada lunga de timp.

ParaProtex – 3 tablete/zi-3 saptamani (Dr. J. Packman, Universitatea Yale afirma in urma cu multi ani :Pacienţii cu infecţii parazitare sunt mai predispuşi către schimbări de dispoziţie şi există o îmbunătăţire a statusului mental al unui subgrup de pacienţi psihiatrici care urmează tratament pentru paraziţi).

Oxy Max – 20 pic in 200ml apa de 2x/zi- oxigeneaza celulele vitalizand organismul, sustine functia nervoasa, imunitara, creste performantele fizice si intelectuale, imbunatateste absorbtia si utilizarea vitaminelor, mineralelor, aminoacizilor si extractelor de plante.

Organic Noni lichid – 2 linguri/zi-2 luni- regleaza sistemul imunitar si hormonal, detoxifica si alcalinizeaza organismul, elimina oboseala data de un organism intoxicat cu toxine alimentare, emotionale.

Omega 3 concentrate – 2 capsule/zi- 2 luni- regleaza activitatea sistemului nervos si endocrin, stimuleaza performantele cognitive, invatarea si memoria.

BioHarmonex – se lucreaza pe programele REINCARCAREMENTALA, LIMFATIC, IMUNITAR, HORMONO, RELAXARE, NERVI, DETOXIFIERE, CIRCULATIE, BIORITM

 

Alte produse recomandate:

Power Mins – 2 tablete/zi- 3 saptamani- prin mineralele continute- regleaza sistemul nervos si hormonal

Stress Management – 2 tablete/zi- 3 saptamani- sprijina functionarea normal a sistemului nervos prin continutul in magneziu, B1,B2, B6, B12, vitamina C, COLINA SI INOZITOL-cu rol in transmiterea implsurilor nervoase

D drops – 3 picaturi/zi- 3 saptamani- daca la analize de laborator sau prin biorezonanta reiese un deficit de vit D. Deficitul de vitamina D poate fi una din cauzele depresiei si a altor afectiuni psihice

Vitamina E – 1 capsula/zi- 1 luna- actiune pozitiva asupra sistemului nervos si functiei sexuale- regleaza impreuna cu glanda pituitara nivelul de hormoni sexuali.

Alte recomandari:

 Tratament homeopat individualizat

 

– Un psihoterapeut va poate ajuta sa rezolvati sau sa intelegeti problemele care va framanta. Nu ezitati sa cereti ajutor.

 

– Fitoterapie: ceai de sunatoare, levantica, obligeana, conuri de hamei, sulfina, coada soricelului, roinita, porumbar, salvie; fiecare planta poate fi consumata in cura de o saptamana, 2 cani/zi, infuzie- 1 lingurita la cana-se lasa 5 minute si se strecoara.

 

– Aromoterapie: o baie calda care sa contina cateva picaturi de ulei de levantica, musetel, bergamota, trandafir. Uleiurile din citrice sunt foarte bune antidepresive. Exista blenduri ( amestecuri) de uleiuri naturale cu efect detoxifiant, anxiolitic, antidepresiv.

 

Luminoterapie: expunerea la lumina puternica atenueaza depresia, stimuleaza cresterea nivelului de serotonina in pofida melatoninei, substanta sedativa secretata de creier. Stati in aer liber, la mijlocul zilei, stati intr-o camera luminoasa, puteti folosi o lampa cu lumina alba, puteti apela la tratamente cu lampa Bioptron.

– Dieta- vezi articol Stilul de viata alcalin. Cativa nutrienti recomandati pentru optimizarea functionarii sistemului nervos:

– Acid folic- legumele verzi, frunzele verzi: varza, salata, spanac, orice frunza comestibila- sub forma de sucuri verzi-pot fi blenduite frunzele impreuna cu mar si lamaie- cresc nivelul de serotonina.

 

– Calciu- nuci, alune, seminte, verdeturi, legume, lactatele-mai rar, eventual de capra- stimuleaza enzimele necesare activitatii neuronale.

 

– Fier- fasole, linte, naut, spanac si alte frunze verde inchis, galbenus, peste, carne- rar si din surse crescute corespunzator- creste nivelul neurotransmitatorilor.

 

-Inozina- drojdie de bere inactiva, fructe, legume, verdeturi, cereale integrale, lactate si carne-rar- regleaza schimbarile bruste de dispozitie.


-Magneziu- nuci, legume cu frunze verde inchis, fasole, linte, naut, cereale integrale, crustacee- normalizeaza functionarea neuronilor.

 

– Potasiu- fructe, verdeturi, cereale integrale- hipopotasemia poate intretine depresia.

 

-Vitamina B6- legume cu frunze verde inchis, nuci, seminte, avocado, cereale integrale, galbenus, peste, carne-rar- ajuta transformarea triptofanului in serotonina, responsabila cu buna dispozitie.

 

-Vitamina C- legume si fructe proaspete- faciliteaza absorbtia fierului.

 

-Zinc- nuci, radacinoase, cereale integrale, fasole, mazare, galbenus, crustacee, carne-rar- creste descarcarea de energie din neuroni.


-Magneziu- nuci, legume cu frunze verde inchis, fasole, linte, naut, cereale integrale, crustacee- normalizeaza functionarea neuronilor.

 

– Potasiu- fructe, verdeturi, cereale integrale- hipopotasemia poate intretine depresia.

 

-Vitamina B6- legume cu frunze verde inchis, nuci, seminte, avocado, cereale integrale, galbenus, peste, carne-rar- ajuta transformarea triptofanului in serotonina, responsabila cu buna dispozitie.

 

-Vitamina C- legume si fructe proaspete- faciliteaza absorbtia fierului.

 

-Zinc- nuci, radacinoase, cereale integrale, fasole, mazare, galbenus, crustacee, carne-rar- creste descarcarea de energie din neuroni.

 

Combinatii alimentare sanatoase, renuntare la alcool si cafea sau limitare la o ceasca/zi. Cafeau poate fi inlocuita cu ceaiuri.

 

 Hidratarea– vezi articole sectiunea Apa. Beti apa alcalina, oxigenata, ionizata ( vezi Aquarion- filtru de apa), apa are un rol foarte importantin functionarea intregului sistem nervos. Hidratati-va corespunzator! Beti 2 l apa/zi!

 

– Clisme pentru curatarea colonului- de 2x/saptamana- 1 luna cu ceai pentru clisme de la farmaciile naturiste asociate cu o alimentatie bogata in legume si fructe, cereale integrale, post de carne si alte produse animale.

 

– Activitate fizica– mergeti pe jos, plimbare 40 de minute ,vioi sau practicati o forma de miscare in aer liber sau in salile de sport.Exercitiile intense produc in organism eliberare de endorfine.