Diabetul Zaharat Regim Alimentar

 

 

Bazele unei diete sanatoase pentru diabet

Puteti tine sub control diabetul zaharat cu un regim alimentar adecvat. Alimentele potrivite pot fi un aliat puternic in lupta dumneavoastra cu mentinerea nivelului de zahar din sange sub control.

Vorbiti cu doctorul dumneavoastra, sau un nutritionist despre cati carbohidrati mancati, care pot afecta nivelul zaharului, denumit de asemenea glucoza.

Ei pot recomanda folosirea indicelui glicemic. Acesta este un tabel cu capacitatea diferitelor alimente de a ridica nivelul glucozei. Alimentele cu un indice glicemic ridicat cresc mai mult nivelul zaharului in sange.

 

De asemenea incercati si aceste sfaturi:

 

-Faceti farfuria cu mancare cat mai colorata ca aspect. Acesta este un mod usor de a ne asigura ca mancam destule fructe, legume, cereale integrale, fasole, nuci si proteine slabe in calorii.

-Urmariti caloriile. Varsta, sexul si nivelul de activitate pot afecta cat de multe trebuie sa mancati pentru a castiga, pierde sau mentine greutatea.

-Alegeti fibrele. Le puteti gasi in cerealele integrale, fructe, legume, fasole, si nuci. Studiile arata ca persoanele cu diabet zaharat tip 2 care mananca o dieta bogata in fibre, pot imbunatati nivelul de zahar din sange si nivelul de colesterol.

 

Desi cel mai bine este sa obtinem fibrele din surse de hrana, suplimentele pe baza de fibre va pot ajuta sa obtineti doza zilnica de fibra necesara. De exemplum, psyllium si metilceluloza.

Cresteti aportul de fibre treptat pentru a preveni gazele si crampele abdominale. De asemenea este important sa cresteti nivelul de lichide pe care le beti.

 

 

Cat de mult puteti manca?

 

Verificati tabelele nutritionale de pe etichete-acestea pot fi foarte mici. Mancati numai cantitatea de mancare din un plan facut de dinainte. Caloriile in plus duc la grasime si ingrasare. Nu sariti peste mese. Mancati regulat, si micile gustari dintre mese de asemenea nu trebuie sarite.

 

Ce este dieta TLC pentru diabet?

 

Daca aveti colesterol marit impreuna cu diabet, doctorul va va recomanda probabil planul TLC(schimbari terapeutice in modul de viata).

Scopul este de a diminua nivelul de colesterol, de a scapa de greutatea in plus si de a fi mai activi. Aceste lucruri previn bolile de inima, care sunt mai des intalnite daca aveti diabet.

 

In dieta TLC, veti face urmatoarele:

-Limitarea grasimilor la 25%-35% din totalul caloriilor din o zi.

-Sa nu provina mai mult de 7% din totalul caloriilor din grasimi saturate, 10% sau mai putin din polinesaturate, si pana la 20% din grasimi monosaturate(uleiuri din plante sau nuci).

-Mentinerea carbohidratilor la 50-60% din totalul caloriilor zilnice.

-Incercati sa includeti 20-30 de grame de fibre zilnic.

-15-20% din totalul caloriilor trebuie sa provina din proteine.

-Colesterolul din mancare sa fie sub 200miligrame/zi.

De asemenea trebuie sa faceti mai multe exercitii si sa respectati medicatia.

 

 

Puteti manca zahar?

Ati auzit probabil ca persoanele cu diabet nu au voie zahar. In vreme ce unii doctori spun acest lucru, altii au anumita toleranta in aceasta privinta.

Majoritatea expertilor din ziua de azi spun ca cantitati mici de mancare dulce sunt acceptate, cat timp fac parte din un plan sanatos de mancare. Zaharul nu creste nivelul glucozei din sange mai mult decat amidonul, care este gasit in multe alte mancaruri.

Nu uitati ca zaharul este un carbohidrat. Cand mancati diverse mancaruri dulci ca de exemplu prajituri, tort sau bomboane, faceti un schimb cu alt carbohidrat sau amidon(de exemplu cartofi) pe care l-ati fi mancat in aceea zi. Deci ideea generala este sa substituiti, nu sa adaugati calorii si carbohidrati. In final, gramele totale de carbohidrati conteaza mai mult decat sursa zaharului din sange.

Luati in calcul orice schimb de carbohidrati din ziua respectiva si ajustati medicatia daca schimbati cu zahar in planul de mancare.

Daca luati insulina, modificati doza pentru carbohidratii adaugati pentru a mentine sub control zaharul din sange cat mai mult posibil. Verificati nivelul glicemiei dupa ce ati mancat alimente care contin zahar.

Cititi etichetele pentru a stii cat zahar sau carbohidrati sunt in alimentele pe care le mancati si beti. De asemenea verificati cate calorii si cate grasimi sunt in o portie.

 

Alti indulcitori

Puteti adauga indulcitori artificiali in mancare si bauturi. Multi au carbohidrati, insa, deci verificati eticheta cu atentie. Daca este necesar puteti modifica cantitatile celorlalte alimente din planul de mancare sau medicatia pentru a mentine zaharul din sange sub control.

Anumiti indulcitori cunoscuti ca zaharuri alcoolice, cum ar fi xilitol, manitol si sorbitol au calorii si ridica putin nivelul de zahar din sange. Daca mancati prea mult din acestea puteti avea gaze sau diaree.

Stevia este o alta optiune pentru a face alimentele mai dulci. Este un produs natural fara calorii.

 

Ce putem spune despre alcool?

Este o idee buna sa intrebati doctorul daca este in regula sa beti alcool. Daca spune ca da, faceti acest lucru numai ocazional, si numai cand nivelul de zahar din sange este bine controlat. Cele mai multe vinuri si bauturi amestecate au zahar, si de asemenea alcoolul are foarte multe calorii.

 

Diabet Tratament Naturist:

Nopalin (1-1-1 in timpul mesele cu un pahar mare de apa – ajuta la reglarea cantitatii de insulina si la normalizarea glicemiei) sau Chromium Max (1-1-0 dupa masa, ajuta la reglarea greutatii corporale si echilibreaza functiile pancreascului astfel normalizand valorile glicemiei)

Omega 3 (0-1-1 in timpul mesei, datorita continutului sau de ulei concentrat de peste ajuta la scaderea colesterolul rau si la reducerea nivelului de lipide din sange; omega 3 ajuta la previne formarea cheagurilor de sange)

Rhodiolin (1-1-0 dupa masa, regleaza ritmul cardiac si asigura o buna irigare a muschiului inimii prin destresarea sistemului nervos)