Lista Antioxidanti Naturali

Antioxidantii: beneficii aduse sanatatii si informatii nutritionale

 

 

Antioxidantii sunt molecule naturale regasite in anumite alimente care ajuta la neutralizarea radicalilor liberi din organismul uman. Radicalii liberi sunt produsi ai metabolismului si mediului inconjurator. Factorii interni cum ar fi inflamatia si factorii externi cum ar fi poluarea, expunerea la raze UV si fumul de tigara pot creste productia de radicali liberi.

Radicalii liberi pot afecta celulele din tot corpul si cauza stresul oxidativ. Stresul oxidativ este strans legat de aparitia bolilor de inima, cancer, artrita, fumat, infarct, boli respiratorii, imunodeficienta, emfizem, boala parkinson si alte conditii inflamatorii sau ischemice.

 

Ce fac antioxidantii?

Antioxidantii au rolul de a proteja impotriva afectarii celulelor de catre radicalii liberi, prin terminarea reactiei dintre radicalii liberi cu celulele. Unii antioxidanti sunt produsul unui metabolism normal, iar altii se pot gasi in mancare.
Antioxidantii sintetici sunt folositi foarte mult in industria cosmetica si alimentara, dar pot cauza mai mult rau decat bine din cauza volatilitatii ridicate. Din aceasta cauza, este important sa obtinem antioxidantii din surse naturale pe cat posibil.
Micronutrientii cum ar fii vitamina C, vitamina E si beta-carotenul, mineralele-seleniu si mangan si multe alte flavonide, polifenoli si fitoestrogeni se gasesc in produsele alimentare, toate servind ca antioxidanti.
Fiecare antioxidant are o functie specifica, pe care alt antioxidant nu o poate indeplini in locul altuia. De aceea o dieta variata este foarte importanta.

Care sunt cele mai bune surse de antioxidanti?

Cele mai bune surse de antioxidanti sunt plantele (fructe si legume). Alimentele care sunt in mod particular bogate in antioxidanti sunt adesea denumite super-alimente, sau alimente functionale si includ multe specii de fructe de padure, fructe verzi, vinete, leguminoase-fasolea neagra sau fasole si anumite ceaiuri. Alimentele cu culori bogate, vibrante contin cel mai adesea cei mai multi antioxidanti.
Urmatoarele alimente sunt de asemenea bune surse de antioxidanti:
*Coacaze
*Mere
*Broccoli
*Spanac
*Linte

Gatitul anumitor alimente poate fie sa creasca sau sa scada nivelul antioxidantilor. Licopenul este antioxidantul care ofera tomatelor culoarea rosie. Cand tomatele sunt gatite, licopenul devine mai usor de asimilat si de folosit de catre organismul nostru.
Insa studiile au aratat ca mazarea, conopida si dovleceii isi pierd o mare parte din continutul lor de antioxidanti in procesul de gatire. Cel mai important lucru este consumul cat mai variat de alimente bogate in antioxidanti, gatite sau crude, astfel incat prepararea lor poate fi o preferinta personala.

Cum sa incorporam mai multi antioxidanti in dieta

Urmatoarele sfaturi pot creste aportul de antioxidanti:
*Asigurati-va ca de fiecare data cand mancati consumati un fruct sau leguma, incluzand si gustarile.
*Beti zilnic un ceai verde sau matcha
*Observati culorile din farfurie; sunt toate maro sau bej? Daca este asa, nivelul antioxidantilor este mic. Adaugati alimente bogate in culori cum ar fi varza kale, sfecla si fructe de padure.
*Adaugati condimente! Puteti folosi turmericul, chimenul, oregano, ghimbir, cuisoare si scortisoara pentru a creste continutul de antioxidanti.
*Adaugati gustari din nuci, seminte, cum ar si de semintele de floarea soarelui, si fructe uscate, fara adaos de zahar sau sare.

 

Produse Naturiste Care Contin Antioxidanti Puternici:

Vitamina C 1000 Plus – 100 Tablete

Beta Carotene – 100 Capsule

Vitamina C Lichida cu Bioflavonoide – 240 ml

Resveratrol Plus Coenzima Q10 – 60 Capsule

Vitamina C 300 cu Macese si Bioflavonoide – 100 Capsule

Xanto Plus Extract de Mangostana – 90 Capsule

qProtect – 90 Tablete – Ginkgo Biloba

Mega qProtect – 90 Tablete – Ginkgo Biloba