Beneficiile pentru sănătate ale niacinei includ mentinerea buna a circulatiei  sangelui, a pielii strralucitoare si sanatoase,  functionarea normala a creierului, imbunatatirea memoriei, imbunatatirea absorbtiei carbohidratilor , proteinelor ​​și a grăsimilor , reducerea efectele artritei și ameliorarea simptomelor schizofrenice. Cel mai important beneficiu al  niacinei sau vitaminei B3 este capacitatea sa de a reduce nivelul de cholesterol.
Vitamina B3, cunoscuta sub numele de niacina, este utilizata în principal pentru a reduce nivelul  de colesterol. Puteți cumpara vitamina B3 din magazinele naturiste sau online.
Alimente cum ar fi peștele, nucile, cereale uscate, ficat de pui, carnea slaba, cereale integrale  si  fasolea uscata sunt surse bune de vitamina B3. Niacina este de asemenea utilizata pentru tratarea tulburărilor respiratorii sau vasculare și ca supliment alimentar.

Cu toate acestea, aceste beneficii sunt doar vârful iceberg-ului. Vitamina B3 are numeroase alte beneficii de sănătate, pe care omenirea le-a descoperit lent pe parcursul mai multor ani. Niacina  in principal vine în 3 tipuri sau forme, acid nicotinic, niacinamida și Inositol Hexaniacinat sub formă de comprimate . Acidul nicotinic ajută la reducerea nivelului ridicat de colesterol din sânge, în timp ce Niacinamida e mai mult supliment nutritiv.

Beneficii pentru sanatate ale vitaminai B3
Unele dintre proprietățile benefice sunt explicate în detaliu mai jos.

Digestia: Ca membru al complexului B, niacina ajuta în funcționarea normală a sistemului digestiv , crescand apetitul, si imbunateste sistemul nervos central si ofera o piele stralucitoare.

Pelagra: Persoanele cu slăbiciune musculară, probleme digestive, iritatii ale pielii sau Pelagra pot avea un deficit sever de vitamina B3. Acești oameni au nevoie de  o doză mai mare de  vitamina B3 .

Colesterol: Aportul de cantități mari de niacina,  1100 sau mai multe miligrame într-o zi, a fost dovedit ca reduce considerabil nivelul de colesterol LDL „rau“ si ridica HDL colesterolul bun, care împiedică îngroșarea pereților vaselor de sange și prevenind anumite boli cum at fi aterosclerozza

Solubil în apă: Niacina este o vitamină solubilă în apă, care se poate deplasa prin fluxul de sânge , iar organismul are posibilitatea de a elimina excesul de vitamine prin procesul de urinare .

Surse alimentare: Vitamina B3 poate fi găsita în carne de curcan,  ton, ouă, produse de pasare, arahide, legume, cartofi, brânză, orez brun, ovăz, orz, fulgi de grâu și lapte.  Chiar si alimente bogate, in  triptofan ca iaurtul si ouale pot creste nivelul de niacina.

Dozajele zilnice: În mod ideal, femeile ar trebui să ia cel puțin 15-18mg pe zi. Sunt extrem de benefice pentru femeile care sunt iau diverse tipuri de medicamente. Chiar și cele care folosesc ocazional somnifere pot dezvolta un deficit de vitamina B3. Bărbații ar trebui să consume 15-19 mg în fiecare zi, în timp ce copiii ar trebui să consume o cantitate mai mica de 9-13mg de vitamina B3 in fiecare zi.

Sex: Niacin ajută la cresterea nuamarului  hormonilor sexuali pentru persoanele care suferă de tulburări sexuale, cum ar fi impotenta si disfunctie erectile.

Energie: Vitamina B3 îndeplinește o funcție importantă de conversie a  proteinelor, carbohidraților și grăsimilor în energie.

Sanatate Mintala:  Chiar si dereglarile mintale  pot fi vindecate cu administrarea  de  niacina sau medicamente medicinale.

Diabetul: Niacina este cunoscuta pentru tratarea diabetului zaharat si a  nivelurilor ridicate de zahăr din sânge. Majoritatea pacientilor cu diabet zaharat au observat imbunatatiri majore cu ajutorul niacinei.