Bolile cardiovasculare reprezintă unele dintre cauzele principale ale morții, în secolul 21. Acestea sunt cauzate de stilul de viață modern și de mâncărurile procesate nesănătoase care blochează arterele. Există, de obicei, depuneri de colesterol, calciu și deșeuri celulare în pereții interiori ai arterelor. Ca rezultat, persoanele afectate au dificultati de respiratie si dureri in piept. Bolile cardiovasculare sunt ucigași tăcuți. Din fericire, combinația potrivită de alimente poate proteja și de a preveni apariția bolilor. Alimentele prezentate în cele ce urmează, reprezintă soluția pentru arterele dumneavoastră.

 

Alimente sănătoase pentru artere:

 

1. Uleiul de măsline

Din vremuri imemoriale, uleiul de măsline a fost preferat,  datorită conținutului de grăsimi monosaturate, ceea ce înseamnă că aceste grăsimi nu oxidează. Oxidarea este ceea ce cauzează lipirea grăsimilor comune de pereții arterelor, ducând la formarea plăcii.

 

2. Roșiile

Rosiile sunt o sursa buna de un antioxidant cunoscut sub numele de licopen carotenoid. Acest antioxidant este o substanță puternică care s-a fost dovedit a fi util în reducerea riscului de ateroscleroză.

 

3. Strugurii

Strugurii conțin o subsanță cunoscută sub denumirea de flavonoide. Flavonoidele ajută la prevenirea oxidării lipoproteinelor cu densitate joasă, denumite în mod uzual, colesterol rău. Colesterolul rău sau LDL este responsabil pentru formarea plăcii înăuntrul pereților arterelor.

 

4. Fructele de pădure

Fructele de padure, în special cele colorate, sunt bogate în antioxidanți, denumiți anterior flavonoide. Flavonoidele sunt cruciale în prevenirea rigidizării arterelor precum și formării plăcii din interiorul pereților arterelor.

 

5. Merele

Zicala ‘un măr pe zi….’ este un truism în acest sens. Merele conțin o fibră solubilă, cunoscută sub denumirea de pectină. Pectina este utilă în combaterea acumulării de colesterol în organism.

 

6. Usturoiul

Usturoiul este cunoscut pentru capacitatea sa de a împiedica calcifierea arterei coronare. Acest lucru se referă la depunerea de calciu în pereții arterelor, un precursor al formării plăcii.

 

7. Spanacul

Personajului Popeye din benzile desenate, nu greșește cu spanacul. Este bogat în acid folic și potasiu, cajută la prevenirea creșterii tensiunii arteriale. În polus, spanacul este de asemenea, o bogată sursă de luteină. Luteina este utilă în organism pentru prevenirea atacurilor de cord prin pastrarea arterelor curate, fără colesterol.

 

8. Peștele gras

Peștele gras include somonul, codul și macroul. Aceste specii, printre altele, sunt bogate în acizi grași Omega 3. Aceste uleiuri sunt utile în prevenirea coagulării, deoarece acest lucru ar putea provoca blocajul in artere și în cele din urmă atacul de cord.

 

9. Ceaiul verde

Ceaiul verde este preferat altor ceaiuri datorită beneficiului flavonoidelor antioxidante. Flavonoidele  sunt utile întrucât îmbunătățesc pereții celulelor sângelui, reducând astfel riscul bolilor de inimă, precum atacul de cord.

 

10. Rodiile

Rodiile sunt fructe bogate în antioxidanți. Antioxidanții ajută la prevenirea întăririi arterelor.