Tulburarea din spectrul autist

 

 

 

Tulburarea din spectrul autist este o tulburare neurodevelopment gravă care afectează capacitatea copilului de a comunica și de a interacționa cu ceilalți. De asemenea, include comportamente, interese și activități repetitive restrânse. Aceste probleme cauzează deficiențe semnificative în domeniul social, ocupațional și în alte domenii de funcționare.

 
Tulburarea din spectrul autist (TSA) este acum definită de Diagnosticul American de Psihiatrie și Manualul statistic al Tulburărilor Mentale (DSMSTM) ca o singură tulburare care include tulburări care au fost considerate anterior separate – autismul, sindromul Asperger, tulburarea dezintegrativă din copilărie și tulburările de dezvoltare, tulburare nespecificată în alt mod.

 
Termenul „spectru” în tulburarea spectrului de autism se referă la o gamă largă de simptome și severitate. Deși termenul „sindromul Asperger” nu mai există în DSM, unii oameni folosesc încă termenul, care se consideră, în general, a fi la sfârșitul ușoară a tulburării spectrului de autism.

 
Numărul copiilor diagnosticați cu tulburări de spectru autism este în creștere. Nu este sigur dacă acest lucru se datorează unei mai bune detectări și raportare sau unei creșteri reale a numărului de cazuri sau ambelor.
Deși nu există nici un remediu pentru tulburările din spectrul autismului, tratamentul intensiv și precoce poate aduce o mare diferență în viața multor copii.

 
Tulburarea din spectrul autist simptome:

Tulburările din spectrul autist influențează modul în care un copil percepe și socializează cu alții, provocând probleme în domenii esențiale de dezvoltare – interacțiunea socială, comunicarea și comportamentul.

 
Unii copii prezintă semne de TSA (tulburarea din spectrul autist) în copilăria timpurie. Alți copii se pot dezvolta în mod normal în primele câteva luni sau ani de viață, dar apoi devin brusc retrași sau agresivi sau pierd abilitățile lingvistice pe care le-au dobândit deja.

 
Fiecare copil cu TSA (tulburarea din spectrul autist) are probabil un model unic de comportament și nivel de severitate – de la funcționare scăzută la funcționare înaltă. Severitatea se bazează pe deficiențe de comunicare socială și pe natura restrictivă și repetitivă a comportamentelor, împreună cu modul în care acestea influențează capacitatea de a funcționa.

 
Datorită amestecului unic de simptome prezentat la fiecare copil, nivelul de severitate poate fi uneori dificil de determinat.

 

Cu toate acestea, în intervalul (spectrul) simptomelor, mai jos sunt câteva acțiuni și comportamente TSA (tulburarea din spectrul autist) comune:

Comunicarea și interacțiunea socială

Nu răspunde la numele lui sau a ei sau nu pare să auda uneori
Rezistă la giugiuleală și la deținere și pare să prefere să se joace singur – se retrage în propria lui sau a ei lume.
Are contactul cu ochii săraci și îi lipsește expresia facială
nu vorbește sau nu a întârziat sa vorbeasca, pot pierde capacitatea anterioara de a spune cuvinte sau propoziții.
Nu se poate începe o conversație sau păstra un gând, poate începe doar o conversație pentru a cere sau a eticheta anumite obiecte.
Vorbește cu un ton anormal sau ritm – se poate folosi o voce cântată sau de vorbire robotica.
Poate repeta cuvinte sau fraze textual, dar nu înțelege cum să le utilizeze.
Nu pare să înțeleagă întrebări simple sau direcții.
Nu exprima emoții sau sentimente și pare conștient de sentimentele altora.
Nu puncteaza la obiect pentru a partaja un interes
apropiat de o interacțiune socială inadecvata fiind pasiv, agresiv sau perturbator.

 
Modele de comportament

Efectuează mișcări repetitive, cum ar fi balansurile, filare sau dand din aripi, poate efectua activități care ar putea provoca daune, cum ar fi datul cu capul;
Dezvoltă rutine sau ritualuri specifice și devine deranjat la cea mai mică schimbare;
Mută ​​în mod constant;
Poate fi necooperant sau rezistent la schimbare;
Are probleme cu coordonarea sau are modele de mișcare ciudate, cum ar fi stângăcie sau mersul pe degetele de la picioare, și este ciudat, rigid sau exagerat in limbajul corpului;
Poate fi fascinat de detaliile unui obiect, cum ar fi roțile unei mașini de jucărie, dar nu înțelege „imaginea de ansamblu“ a subiectului;
Poate fi deosebit de sensibil la lumină, sunet și atingere, și totuși uită de durere;
Nu se angajeaza în jocul imitativ sau fățărnic;
Poate deveni fixat pe un obiect sau o activitate cu o intensitate sau focalizare anormală;
Poate avea preferinte alimentare ciudate, cum ar fi consumul de doar cateva alimente sau consumul de alimente numai cu o anumită textură;
Majoritatea gesturilor copiilor cu TSA sunt lente pentru a obține cunoștințe sau abilități, iar unele au semne de inteligenta mai mici decât normale. Alți copii cu TSA au normalitate la inteligenta mare – ei invata repede, dar au probleme de comunicare și de a aplica ceea ce știu în viața de zi cu zi și de adaptare la situații sociale.

 

Un număr mic de copii cu TSA sunt idioti – au abilități excepționale într-un domeniu specific, cum ar fi arta, matematica sau muzica.
Pe măsură ce se maturizează, unii copii cu TSA devin mai implicați cu alții și indică mai puține tulburări de comportament. Unii, de obicei, cei cu probleme mai putin grave, în concluzie pot duce o viata normala sau aproape normala. Alții, cu toate acestea, continuă să aibă dificultăți cu limba sau abilitățile sociale, iar anii adolescenței poate aduce probleme de comportament mai rău.

 

 

Tulburarea din spectrul autist cauze:

Tulburarea din spectrul autist nu are o singură cauză cunoscută. Având în vedere complexitatea afecțiunii, precum și faptul că simptomele și severitatea variaza, sunt, probabil, mai multe cauze. Ambele sunt cauze genetice, de mediu si pot juca un rol.
Probleme genetice. Mai multe gene diferite par a fi implicate in tulburari din spectrul autismului. Pentru unii copii, tulburarea din spectrul autismului poate fi asociata cu o tulburare genetică, cum ar fi sindromul Rett sau sindromul fragilitatii X. Dealtfel, modificarile genetice pot face un copil mai sensibil la tulburare din spectrul autismului sau de a crea factori de risc. Totusi alte gene pot afecta dezvoltarea creierului sau modul in care celulele creierului comunica, pot determina severitatea simptomelor. Unele probleme genetice par a fi moștenite, în timp ce altora li  se întâmplă în mod spontan.
Factorii de mediu. Sunt cercetatori care studiaza in prezent daca factori precum ar fi infecțiile virale, complicațiile din timpul sarcinii sau din aerul poluant joacă un rol în declanșarea tulburarii din spectrul autismului.