Vitamina A Beneficii

 

 

Beta Caroten- 100 Capsule Gelatinoase – Precursorul Vitaminic al Vitaminei A

 

Vitamina A este cunoscută şi sub numele de retinol și are mai multe funcții importante.

 

 

Vitamina A beneficii:
– întăreşte imunitatea împotriva infecţiilor;
– ajută vederea în lumină slabă;
– menţine sănătatea pielii și a unor mucoase ale corpului, cum ar fi mucoasa nazală.

 

Surse bune de vitamina A

Vitamina A alimente:

– brânza;
– ouăle;
– peștele gras, cum ar fi macroul;
– laptele;
– tartinabilele fortificate, cu un conținut redus de grăsime;
– iaurtul.

Ficatul este o sursă deosebit de bogată de vitamina A, cu toate că acest lucru înseamnă că puteţi risca să aveţi prea multă vitamina A în organism, dacă mâncaţi ficat mai mult de o dată pe săptămână.

 

 

Care este doza recomandată de vitamina A?

Doza recomandată de vitamina A pentru adulţi este de:

– 0.7 mg, pe zi, pentru bărbați;
– 0.6 mg, pe zi, pentru femei.

 

Orice cantitate de vitamina A de care corpul dvs. nu are nevoie este stocată imediat pentru a fi folosită mai târziu.

Un aport de peste 1,5 mg de vitamina A, pe zi, nu este recomandat. Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele în vârstă, în special pentru femei.

Dacă mâncaţi ficat sau pate mai mult de o dată pe săptămână, riscaţi să aveţi o cantitate excesivă de vitamina A în organism.

Vitamina D este deosebit de importantă pentru a echilibra nivelul de vitamina A.

 

Persoanele care pot avea un deficit de vitamina D sunt:

– toate femeile însărcinate și care alăptează;
– toate persoanele de peste 65 de ani;
– oameni care nu sunt expuşi la mult soare, de exemplu cei care îşi acoperă pielea din motive culturale sau cei care stau închişi în casă pentru perioade lungi de timp;
– persoanele cu pielea mai închisă, cum ar fi oamenii din Caraibe și din Asia de Sud.

Există multe suplimente, care sunt bogate în vitamina A. Dacă luați suplimente care conțin vitamina A, asigurați-vă că aportul zilnic de vitamina A din alimente şi suplimente nu depăşeşte 1,5 mg.

Dacă sunteți gravidă, nu luați multivitamine care conţin vitamina A, fără a vă consulta medicul de familie.

 

Ce recomandă Departamentul de Sănătate?

Ar trebui să puteţi obține doza recomandată de vitamina A urmând o dietă variată și echilibrată. Dacă luați un supliment care conține vitamina A. Ficatul este o sursă foarte bogată de vitamina A, aşa că nu mâncaţi ficat şi produse din ficat, cum ar fi pateul, mai mult de o dată pe săptămână.

 

Dacă sunteți gravidă sau vă gândiţi să aveţi un copil:

– nu luaţi suplimente care conțin vitamina A, inclusiv ulei de ficat de pește, fără a vă consulta cu medicul de familie;
– nu mâncaţi ficat sau produse de ficat, cum ar fi pateul, deoarece acestea sunt deosebit de bogate în vitamina A.

Femeile care au trecut de menopauză, care sunt mai expuse la riscul de osteoporoză, ar trebui să evite un aport mai mare de 1,5 mg de vitamina A pe zi, din alimente şi suplimente.

 

Acest lucru înseamnă:

– să nu mâncaţi ficat sau produse din ficat, cum ar fi pateul, mai mult de o dată pe săptămână, sau să mâncaţi porţii foarte mici;
– să nu luaţi mai mult de 1,5 mg de vitamina A, pe zi, din suplimente (inclusiv din uleiul de ficat de pește), dacă nu mâncaţi ficat sau produse din ficat;

Un aport zilnic de 1,5 mg de vitamina A, din dietă şi suplimente, nu va provoca niciun efect secundar nedorit.